۴۹۲۹۲۶
۲۲ نظر
۵۰۰۳
۲۲ نظر
۵۰۰۳
پ

عمل پای راست به جای پای چپ بیمار در اراک

خطای پزشک در یکی از مراکز درمانی اراک باعث شد پای سالم بیمار به جای پای شکسته اش مورد عمل جراحی قرار گیرد.

شبکه اطلاع رسانی راه دانا: خطای پزشک در یکی از مراکز درمانی اراک باعث شد پای سالم بیمار به جای پای شکسته اش مورد عمل جراحی قرار گیرد.

سید محمد جمالیان، رییس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر (عج) اراک در خصوص این قصور پزشکی گفت:ساعت ۱۶ روز شنبه ۱۴ اسفندماه، مرد ۸۸ ساله با پای شکسته به مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر (عج) اراک مراجعه می کند و ساعت ۲۰ همان روز مورد عمل جراحی قرار می گیرد.

جمالیان اظهار کرد: همراه بیمار بعد از خارج شدن بیمار از اتاق عمل متوجه می شود که پای راست بیمار مورد عمل قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هر چند عملی که روی پای راست این بیمار صورت گرفته بود بر اساس موازین علمی بوده است اما قصوری که متوجه پزشک بوده این است که به صورت کامل برای بیمار شرح داده نشده بود که اگر عمل تراکشن روی پای راست بیمار انجام نشود دچار آرتروز و محدودیت حرکتی می شود.

رییس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر (عج) اراک با بیان اینکه تذکر کتبی به این پزشک داده شده است خاطرنشان کرد: پرونده به مراجع بالاتر ارجاع شده تا به تخلف این پزشک (که تخلف از قوانین بوده است) رسیدگی شود.

این در حالی است که موضوع خطای پزشکی،آنطور که آمارها نشان می دهد، سهم یک تا سه درصدی از میزان مرگ و میر بیماران در دنیا،را شامل می شود.

جراحی عضو سالم، جا گذاشتن وسیله جراحی در بدن بیمار، مرگ بیمار بر اثر نبودن پزشک جراحی که او را عمل کرده است، مرگ بیمار بر اثر تشخیص نادرست عارضه و….، از جمله «قصور»پزشکی هستند.

بر اساس گزارش سازمان نظام پزشکی ایران، سالانه ۸۰۰ میلیون خدمات پزشکی به مردم ارائه می شود اما حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار پرونده مربوط به خطاهای پزشکی تشکیل می شود.

همچنین براساس آمارها میزان شکایات پزشکی در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ رشد ۵ درصدی داشته و بیشترین خطاهای پزشکی مربوط به پزشکان زنان و زایمان، جراحان عمومی و دندانپزشکان بوده است.

موضوع عمل پای راست به جای پای چپ یکی از بیماران در یکی از مراکز درمانی اراک، باعث شد موضوع «خطاهای پزشکی »بار دیگر بر زبان ها بیفتد و رسانه ها، مسئولین امر و...، این مسئله را مورد کنکاش و ارزیابی قرار دهند.

این در حالیست که این موضوع برای اولین بار نیست که در استان مرکزی و شهرستان اراک اتفاق می افتد و اخبار مربوط به خطای پزشکی، چندین بار در رسانه های استان منتشر شده است و البته این تنها نمونه هایی است که خبری شده اند.

نکته قابل توجه در این جریان عدم نظارت درست بر روند درمان بیماران است و این خلاء سبب می شود تا شاهد اینگونه حوادث در سطح بیمارستانها باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پزشکی که چپ و راست را تشخیص نده باید مدرک قلابی اش پاره بشه .اون از دکتر اصفهانی ک دست چپ و راست را تشخیص نداد اینم از دکتر اراکی ک پای چپ و راست را تشخیص نداد.دکترای بیسواد

    • بدون نام

      چه خبره؟ یعنی پزشک قبل از عمل پرونده مریض را مطالعه نمی کند؟ همین طوری شروع به عمل می کند؟

    • بدون نام

      واسه اینه که تب دکتر شدن بالا رفته اینم نتیجه اش بعضی دکترا برا کسب پول به این رشته رفتن نه عشق و علاقه به طبابت.

    • بدون نام

      صنعتی رو با سنتی!نزنید!!؟

    • محمد

      یه مشت گیج؛

    • بدون نام

      پژشکان سهمیه ای و رانتی بهتر از این نمیشن

    • بدون نام

      وقتی همه چیز روبا پول میخریم، دانشگاه پولی، مدرک پولی، سواد پولی.... همین ميشه ديگه چه انتظاری داريد از مهندس ودکترای جامعه مون،خدا اخر وعاقبت همه مون رو با این اوضاع فلاکت بار بخیر کنه
      میدونم سانسور میشم چون حرف حق تلخه

    • بدون نام

      به خاطر اینکه مدرکهای دانشگاهی ما ارزش بسیار پابینی دارند و کسانی هم که به دانشگاه رفته و دنبال این مدارکند،اصلا با تجربه و تخصص رشته خود کاری ندارند چون ملت ما کلا با حرفه ای شدن بی گانه است.نتیجه این همه دکتر مهندس بی سواد که همه هم ادعای سر شکن دارند همین می شود.

      پاسخ ها

      • لاله

        من در مورد امکان حرفه ای شدن در رشته پزشکی نظری ندارم و نمیدونم امکانات چطوری و در چه حدیه اما چون خودم رشته فنی بودم میگم این که ما یه مشت مهندس بیسواد هستیم در اکثر مواقع تقصیر پولی مدرک گرفتنمون نیست اصلا تو سیستم اموزش عالی ما امکان این که شما به عنوان یه مهندس با صنعت مربوطه در ارتباط باشی و تجربه کسب کنی و به قول شما از بیسوادی در بیای وجود نداره یه مشت درس سخت رو تو دانشکاه میخونی در حالیکه هیچ دیدگاهی از کابردش در صنعت کارخونه و غیره نداری و هیچ جا راهت نمیدن تا اینارو بفهمی خود من یک سال تمام دنبال مکان برای گذروندن کاراموزیم گشتم اما از در کارخونه هم نمیذاشتن بریم تو چه برسه به این که بریم اونجا کار اموزی!!! همچنین صنعت ما از نظر به روز بودن و سطح علمی فرسنگها از تمام دنیا فاصله داره و حتی توی اون کارخونه ها رفتن هم دردی رو به نظر من دوا نمیکنه. ما بیسواد شدیم چون نخواستن و نذاشتن غیر از این باشیم!!!!!!!

    • بدون نام

      عمل روی پای راست طبق موازین علمی صورت گرفته
      که اگر این عمل انجام نمیشد باعث بروز آرتروز و کند شدن حرکت میشد توجیه جالبیه
      آخه مردم و چه فرض کردین
      بنده خدا درحال حاضر از شکستگی پای چپ درد میکشه ونمیتونه راه بره اونوقت شما واجب و ول کردی رفتی سروقت مستحب
      بگو اشتباه کردم وخلاص دیگه اینهمه پیچوندن که نداره

    • علی

      بالای 100/000/000 هم حقوق میگیرند

    • علی

      متاسفم برای اون دکتر ورییس بیمارستان

    • بدون نام

      خطای پزشکی اصفهان به اراک هم سرایت کرد
      خدایا بدادبرس.اخه دکتربیمارستان ولیعصر اراک
      حواست کجابوده عزیزبرادر.حالا توجیح و...توجیه.

    • بی نام

      چپ وراست تشخیص نمیدن ، این یعنی فاجعه

    • بدون نام

      این هم یکی از آن هزاران موردی که ماست مالی شد . بعد بگین پرونده شکایت از پزشکان کم شد ...

    • بدون نام

      یه مشت آدم باسواد واقعی بشینن کنار هم وبررسی کنن که آخه چرا ازاین اتفاقا توی این مملکت میافته آخه چرا ؟

    • ابی

      بعد میان میگن به جامعه ی پزشکی توهین نکنید.الان ما چی بگیم?

    • چپ وراست

      یک روز شکمم شدیددردگرفته بودبه بیمارستان مراجعه نمودم پس ازمعاینه تشخیص دادند آپاندیسم بایدسریعا جراحی شود مرا به اتاق عمل بردند که سریعا دکتربیهوشی امدومارابعالم هپروت منتقل نمود وقتی که بهوش امدم دیدم سمت چپم جراحی شده ازپرستار پرسیدم آپاندیس کدام سمت است گفت سمت راست گفتم پس چرا سمت چپم عمل شده گفت اشکالی ندارد شمارابایک بیماردیگر اشتباها عمل نمودندمه پروستات شمارا درآوردند وبرعکس آپاندیس اون بیچاره را گفتم من شکایت دارم گفت ببین اگر رویت را زیاد کنی کلا تورا بایک مرده درسردخانه تعویض میکنیم گفتم ای بچشم حق باشماست اصلا بفرمایید قلب دل قلوه کلیه ام را هم دربیاورید اعتراضی ندارم گفت حالا خوب شد بیا این برگه رضایت پیونداعضابدن را امضا کن شاید بدردمون بخوری منهم ازترس امضانمودم وشبانه ازبیمارستان قبل ازاعزام به اوندنیا جیم فنگ شدم البته اشتباها پیش میاد چون بعضیها ازچپ وراست دل خوشی ندارند درست میشه انشاله

    • بدون نام

      ادعای افزایش حقوق این دکترامنو کشته روی این مردم دکتری یاد میگیرین بعد ادعا تون دیگه چیه

    • بدون نام

      خوشم میاد اینقدر این دکترا ادعا دارن یه جوری هم خودشونو میگرن انگار ارث باباشونو خوردیم
      اون از جریان بخیه تو خمینی شهر ، اون از جریان کلیه که بجای کیست خارج شده بود ، اون از پاره کردن صورت نوزاد ، اون از جریان اشتباه عمل کردن دست اینم از اشتباه عمل کردن پا
      حرومتون بشه اون پولی که شما پزشکا میگیرید

    • بدون نام

      داداش چپ و راست منم تقریبا مثل تو شدم خخخخ
      یه روز دل درد شدید گرفتم رفتم بیمارستان گفتن باید اپاندیست عمل بشه کلی فرستادنم رادیولوژی و سونوگرافی وقتی اتاق عمل حاضر شد یهو دل دردم خوب شد دوباره فرستادنم ازمایش متوجه شدن که اصلا اپاندیسم مشکلی نداشته و من فقط مسموم شده بودم ، اخرش هم با هزینه نجومی اونم فقط بخاطر اشتباه دکترا از بیمارستان مرخص شدم

    • عقرب

      بازخوبه،بیماردرست بوده جاش باباشوعمل نکردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج