جاباما
۴۹۳۱۳۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

روایت جالب عباس دست طلا از دیدارش با رهبری

عباسعلی باقری مشهور به «عباس دست طلا» با حضور در برنامه تلویزیونی "جزیره مجنون" روایت جالبی از دیدارش با مقام معظم رهبری عنوان کرد.

خبرگزاری تسنیم: نخستین قسمت برنامه جزیره مجنون شب گذشته با حضور محبوبه معراجی پور (نویسنده عباس دست طلا) و عباسعلی باقری (عباس دست طلا) و با اجرای مژده لواسانی روی آنتن شبکه پنج سیما رفت.

در ابتدای برنامه، محبوبه معراجی پور درباره پیشینه نویسندگی خود گفت: از ۱۸ سال پیش کارم را با داستان نویسی در حوزه‌های مختلف شروع کردم و تا ۱۰ سال فقط داستان و رمان می‌نوشتم تا اینکه هشت سال پیش به واسطه تجربه اولین حضورم در اردوهای راهیان نور با شهدا عهد بستم که من را بر داشتن یک قلم رسا و جذاب یاری کنند تا بتوانم در حوزه ادبیات دفاع مقدس خدمت کنم.

وی در ادامه در خصوص شرایط سخت به نگارش درآمدن کتاب "عباس طلا" گفت: با توجه به اینکه قبل از بنده، برخی دوستان هم سراغ حاج عباس رفته بودند و این کار ناتمام و عقیم مانده بود، جلب اعتماد برای همکاری با بنده بسیار سخت شده بود اما در هر صورت و با همه سختی‌ها، این پروژه به سرانجام رسید.

وی ادامه داد: در مجموعه، شش ماه تمام مصاحبه‌ها با عباسعلی باقری به طول انجامید و حدود هشت ماه نیز کارهای مربوط به آماده سازی و ویرایش نهایی کتاب زمان برد.

در ادامه این برنامه، عباسعلی باقری مشهور به "عباس دست طلا" ضمن بازگو کردن خاطرات خود از دوران دفاع مقدس در خصوص دیدارش با رهبری گفت: از آنجا که اولین مرتبه بود که ایشان را زیارت می‌کردم، این نکته برایم عجیب و در عین حال جالب بود که ایشان از روی عکس چاپ شده در داخل کتاب، من را شناختند و به محض شناختن بنده گفتند، من شما را به خوبی می‌شناسم و کتاب "عباس دست طلا" را تاکنون دو بار خوانده‌ام و همان بیاناتی از ایشان که در کتاب آمده است را حضوری به بنده گفتند.

محبوبه معراجی پور در پایان این برنامه گفت: تا اواسط کار مصاحبه اطلاع نداشتم که عباسعلی باقری، پدر شهید هستند و ایشان هم چیزی در این خصوص نمی‌گفتند تا اینکه به طور اتفاقی متوجه این مسئله شدم که این موضوع از تواضع و بزرگواری شخصیت ایشان است و ناگفته نماند هر بار که کارمان گره می‌خورد به فرزند شهیدشان برای رفع مشکلات متوسل می‌شدم.

کتاب «عباس دست طلا» نگاهی به عملکرد بسیجیان فنی و تعمیر کار واحد پشتیبانی و تدارکات سپاه پاسداران در دوران هشت سال دفاع مقدس دارد. خاطره نگار اثر، ماجراها را از زمانی که کمتر از دو ماه از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گذشته، آغاز می‌کند. عباس علی باقری با مروری کوتاه بر زندگی‌اش و دودلی‌های خود برای حضور در جبهه‌ها، از زمانی می‌گوید که تصمیم می‌گیرد برای دو هفته به جبهه برود و ببیند در آن جا چه کاری از دستش برمی آید.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد این کتاب فرمودند: «کتاب این آقای حاج عباس دست طلا را که مفصل و با جزئیات [گفته] خواندم. خیلی خوب بود انصافاً؛ مخصوصاً کتاب ایشان؛ هم مطلب در آن زیاد بود، هم آثار صفا و صداقت در آن کاملاً محسوس بود و انسان می‌دید. خداوند ان‌شاءالله فرزند شهید ایشان را با پیغمبر محشور کند و خودشان را هم محفوظ بدارد.»

گفتنی است، برنامه «جزیره مجنون» کاری از گروه تلویزیونی بسیج رسانه ملی به تهیه‌کنندگی محمدرضا ماندگاران و مجید خواجه‌نژاد و با اجرای مژده لواسانی هر شب از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج