۴۹۳۲۴۵
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

آیت الله جنتی: بیکاری دامنگیر شده است

آیت‌ الله احمد جنتی در در دومین اجلاسیه خبرگان گفت: در حال حاضر مشکلات زیادی داریم اعم از مشکلات سیاسی و فرهنگی ولی بیکاری مشکلی است که دامن‌گیر عده زیادی شده است چه کسی در مقابل این‌ها مسئول است.

خبرگزاری ایلنا: آیت‌الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان در دومین اجلاسیه خبرگان سخنرانی خود را با بیان اینکه مجلس خبرگان از بزرگترین ارکان نظام جمهوری اسلامی است، آغاز کرد و گفت: دلیل آن این است که سر و کار مجلس با رهبری است که همه آرمان‌های دیگر وابسته به این بزرگوار هستند.

او افزود: این مجلس و نهاد از مسئولیت‌های بالایی برخوردار است و کسانی که این سمت را پذیرفته‌اند مسئولیت بالایی دارند. این مسئولیت سنگینی است که باید در آن زمان را در نظر داشت. در هر زمان شرایطی است که التزام به آن لازم است و همه باید اندیشه حضور در این صحنه‌ها را داشته باشیم و پا به پای رهبری عمل کنیم و مطالبی که مطرح می‌کنند را دنبال کنیم.

رییس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد:‌ من به درگاه خدا شکر می‌کنم که خدا این نعمت را به ما بعد از امام عطا کرد و کسی را در مقام رهبری گماشت که از هر جهت شایستگی این سمت را دارد و راه امام را با شجاعت و قوت و استقامت ادامه می‌دهد ما هم باید این راه را ادامه دهیم.

او با اشاره به اینکه شرایط ما هم از لحاظ داخلی و هم خارجی ویژه است و باید وظایف خود را در این شرایط بشناسیم، یادآور شد: من می‌خواهم بر همان چیزی که رهبری گفتند که خبرگان باید انقلابی بماند و انقلابی عمل کند، تاکید کنم. ایشان درباره مجلس و حوزه علمیه هم فرمودند باید انقلابی باشند. موارد دیگری هم بوده که ایشان این تعبیر را به کار برده‌اند.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: انقلابی بودن را باید معنی کنیم و ببینیم این انقلابی بودن چه شرایطی دارد. من در یک جمله بخواهم بگویم انقلابی یعنی چی یعنی اسلام ناب محمدی داشتن. یعنی قرآنی بودن و علوی بودن و غدیری بودن و عاشورایی بودن یعنی دفاع از ارزش‌های اسلام و جهاد فی سبیل‌الله یعنی موضع‌گیری در هر مناسبتی در مقابل دشمنان داخل و خارج، یعنی هیهات من ذله، یعنی سیره و وصایا و راه امام، یعنی نهج البلاغه، یعنی حمایت از مستضعف و محروم و مقابله با ظالم و دفاع از مظلوم، یعنی با دوستان دوستی کردن و با دشمنان دشمنی کردن، یعنی همان روشی که پیامبر با دشمنان داشت.

او با تاکید بر اینکه راه اسلام راه مبارزه با دشمن است، گفت: این راهی است که باید در هر صحنه با قدرت در مسیر آن پیش رفت.

رییس مجلس خبرگان رهبری همزمان با ورود رییس‌جمهور به مجلس خبرگان گفت: ما الان مشکلات زیادی در مملکت داریم عمدتا در معیشت. فقر فاحش گریبان‌گیر مردم است و بیکاری و مساله اشتغال موضوع ماست. این‌ها دردهایی است که باید برای درمان آن کار کنیم هر جا می‌رویم جوانی را می‌بینیم شایسته و آراسته که می‌گوید من کار ندارم. ببینید این معضلات چه عوارضی دارد. یک فرد بیکار اگر متاهل هم باشد نان ندارد بخورد و زن و بچه‌اش گرسنه‌اند و از خانه بیرون می‌رود و سرگردان است و چشم زن و بچه‌اش به دست اوست که خالی است. این‌ها دردهای بزرگی است که داریم این‌ها مسائلی است که امام علی(ع) را رنج می داد.

او افزود: امام علی(ع) می‌گفت من نمی‌توانم آرام باشم. هیچ وقت یک قرص نان درست نداشت بخورد. در حال حاضر مشکلات زیادی داریم اعم از مشکلات سیاسی و فرهنگی ولی بیکاری مشکلی است که دامن‌گیر عده زیادی شده است چه کسی در مقابل این‌ها مسئول است. مسائل سیاسی ما هم سر جای خودش است، مساله فتنه سر جایش است.

جنتی یادآور شد: مساله فتنه را نباید سبک گرفت این مساله دوم است حتی اگر اول نباشد. چه کسی باید به مردم بفهماند فتنه چه بوده و از کجا نشات گرفته و الان چه وضعیتی دارد و خاموش نشده حتی عده‌ای دوباره به دنبال آن هستند. چه کسی باید بفهماند فتنه به دنبال نابودی اسلام است نه نظام. البته این نظام هم برای اسلام است دشمنی امروز آمریکا با ما هم دشمنی با اسلام است. این‌ها سیلی از اسلام خوردند و می‌خواستند با فتنه، اسلام را براندازی کنند.

او گفت: این مدتی برخی مملکت را به آشوب کشیدند خدا خواست سر جایشان نشستند و مردم آنها را از صحنه طرد کردند ولی بیکار نشستند. الان مواردی در نظام اسلامی هست که فتنه‌گرها پست‌هایی دارند و می‌بینید چطور با جوانان ما برخورد می‌کنند. این‌ها آشتی ملی را مطرح می‌کنند یعنی چه یعنی ما هر بلایی سر مردم آوردیم، امروز ما را بپذیرید ما می‌خواهیم برای پست‌های مدیریتی اقدام کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از اینکه حالا فهمیدید ممنونم هرروز بیکاران اضافه تر میشوند واین خیلی خطرناک است

    • بدون نام

      در این رابطه مطهری بایستی از مجلس طرد شود . همه می دانند که مطهری مدام بر طبل خصر می کوبد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج