۴۹۳۶۲۵
۵۲۶۰
۵۲۶۰
پ

هری بلافونته، مردی با آهنگ‌های به‌یادماندنی

هری بلافونته خواننده و بازیگر بزرگ آمریکایی ۹۰ ساله شد. او در دهه ۱۹۵۰ با آهنگ مشهور "قایق موز" به شهرت جهانی رسید و نه تنها در موسیقی و فیلم، که در تحقق فعالیت‌های انسان‌دوستانه و حقوق بشری‌اش نیز بسیار موفق بود.

برترین ها: هری بلافونته خواننده و بازیگر بزرگ آمریکایی ۹۰ ساله شد. او در دهه ۱۹۵۰ با آهنگ مشهور "قایق موز" به شهرت جهانی رسید و نه تنها در موسیقی و فیلم، که در تحقق فعالیت‌های انسان‌دوستانه و حقوق بشری‌اش نیز بسیار موفق بود.

مردی با آهنگ‌های به‌یادماندنی
هری بلافونته، مردی با آهنگ‌های به‌یادماندنی
آهنگ‌های هری بلافونته در سراسر جهان مشهورند. آهنگ مشهور "قایق موز" به شهرت جهانی رسید. ترانه بسیار مشهور "هاواناگیلا" با اجرای فوق‌العاده او از یادها نمی‌رود. آهنگ "ماتیلده" که شرح دختری است که از مرد جوانی پول می‌دزدد و به ونزوئلا رفته و آنجا پنهان می‌شود نیز در خاطره‌ها باقی مانده است.
"پادشاه کالیپسو"
هری بلافونته، مردی با آهنگ‌های به‌یادماندنی

هری بلافونته در سال ۱۹۵۶ با آلبوم "کالیپسو" تاریخ موسیقی پاپ را تغییر داد. منتقدان بلافونته را به عنوان درهم‌آمیزنده موسيقى جاز، کالیپسو و فولكلور متهم می‌کردند و می‌گفتند او با این اقدام منافع مالی خود را مد نظر داشته است. او اما به سنت آفرو-آمريكايى موسيقى خود وفادار بود و همواره از منتقدان می‌خواست در این باره با او گفت‌وگو کنند.

همکاری با نات کینگ کول
هری بلافونته، مردی با آهنگ‌های به‌یادماندنی
در سال ۱۹۶۰ هری بلافونته و نات کینگ کول سوپراستارهای بزرگی به حساب می‌آمدند. آنها شرکت "کول بلافونته" را افتتاح کردند. این شرکت به طور عمده به نوازندگان و خوانندگان سیاه‌پوست کمک می‌کرد. آن‌ها نام خود را روی شرکت نوتأسیس گذاشتند. تعیین نام نخست با شیر یا خط یک سکه مشخص شد.
ستاره هالیوود
هری بلافونته، مردی با آهنگ‌های به‌یادماندنی
هری بلافونته از کودکی رویای بازی نقش هملت را بر صحنه تئاتر داشت. اوتو پرمینجر، کارگردان اتریشی-آمریکایی نقشی در فیلم موزیکال "کارمن جونز" برای او در نظر گرفت. در این فیلم که برگرفته از اپرای "کارمن" اثر ژرژ بیزه بود، همه بازیگران سیاه‌پوست بودند. او در این فیلم به شدت درخشید و پس از آن ۴۰ فیلم دیگر بر سر راه هنری او قرار گرفتند. هری بلافونته در فیلم "راه جهنمی" به همراه دوست هنرمندش سیدنی پواتیه.
۵۰ سال زندگی مشترک با یک سفیدپوست
هری بلافونته، مردی با آهنگ‌های به‌یادماندنی
هری بلافونته سه‌بار ازدواج کرد. همسر دوم او جولی، سفیدپوست بود. (عکسی با جولی و پسرش دیوید) مراسم عروسی این دو در سال ۱۹۵۷ سروصدای بسیاری برپا کرد، زیرا در آن زمان ازدواج سیاه‌پوستان و سفیدپوستان در آمریکا نادرست خوانده می‌شد. این دو اما موفق شدند زندگی مشترک خود را ۵۰ سال ادامه دهند. هری بلافونته یک سال پس از جدایی از جولی بار دیگر در سال ۲۰۰۷ ازدواج کرد. او چهار پسر دارد.
بهترین دوستان
هری بلافونته، مردی با آهنگ‌های به‌یادماندنی
هری بلافونته در جوانی به شهرتی خیره‌کننده رسیده بود و مانند بیشتر ستارگان دنیای هنر اعتیاد به مواد مخدر و مشروب او را تهدید می‌کرد. آن چه او را در این راه محافظت کرد و سبب شد زندگی‌اش به فساد کشیده نشود، جهت‌گیری او در حمایت از جنبش حقوق مدنی در آمریکا بود. او با رهبر این جنبش مارتین لوترکینگ دوستی دیرینه داشت و از کمک‌های او برخوردار می‌شد.
راهپیمایی واشنگتن
هری بلافونته، مردی با آهنگ‌های به‌یادماندنی
برت لنکستر، هری بلافونته و چارلتون هستون در تجمع ۱۰۰ هزار نفری سیاه‌پوستان آمریکا در ۲۸ اوت سال ۱۹۶۸ در واشنگتن حضور یافتند. این تظاهرات برای احقاق حقوق برابر برای سیاه‌پوستان برگزار شد. در همین همایش بود که مارتین لوتر کینگ سخنرانی مشهور خود "من رویایی دارم" را ایراد کرد. هری بلافونته از شهرت هنری خود برای اقدامات سیاسی هرجا که ضروری بود استفاده می‌کرد.
فعال صلح در سراسر جهان
هری بلافونته، مردی با آهنگ‌های به‌یادماندنی

در سراسر جهان هرگاه صدها هزار نفر تظاهرات می‌کردند و خواست خود را برای برقراری صلح و حقوق بشر به گوش قدرتمندان می‌رساندند، هری بلافونته نیز در میان‌شان بود. او در پائیز سال ۱۹۸۱ در بزرگ‌ترین تظاهرات صلح آلمان در شهر بن این کشور شرکت کرد. در این تظاهرات ۳۰۰ هزار نفر شرکت کردند و خواستار صلح و منع تهدیدهای اتمی در جهان شدند.

با اودو لیندنبرگ در جمهوری دموکراتیک آلمان
هری بلافونته، مردی با آهنگ‌های به‌یادماندنی

هری بلافونته و اودو لیندنبرگ، خواننده مشهور آلمان در سال ۱۹۸۳ به کنسرتی در جمهوری دموکراتیک آلمان دعوت شدند. میزبان این کنسرت سازمان جوانان حزب سوسیالیستی حاکم در این کشور بود. شعار این کنسرت: برای صلح در جهان و دوری از تصمیمات ناتو. افراد سازمان امنیت جمهوری دموکراتیک آلمان در کنفرانس مطبوعاتی حاضر بودند. هری بلافونته بدون نگرانی گفت: «هر شخصیت پرنفوذی باید در جهت برقراری صلح فعالیت کند.»

ایالات متحده آمریکا برای آفریقا
هری بلافونته، مردی با آهنگ‌های به‌یادماندنی
هری بلافونته علاقمند به برنامه‌های موسسه خیریه "باند کمک" بود که در آن ستاره‌های پاپ متعددی فعالیت می‌کردند و به به نفع گرسنگان آفریقا کنسرت می‌دادند. در اوایل سال ۱۹۸۵ هری بلافونته به همراه مایکل جکسون و لایونل ریچی پروژه "ایالات متحده آمریکا برای آفریقا" را ساماندهی کردند. ۴۵ ستاره موسیقی پاپ آمریکا به آنها ملحق شدند و آلبوم "ما جهانيم" را به بازار آوردند.
سفیر سازمان ملل متحد
هری بلافونته، مردی با آهنگ‌های به‌یادماندنی
هری بلافونته در سال ۱۹۸۷ در سازمان ملل متحد به عنوان "سفیر وجدان پاک" این سازمان جهانی انتخاب شد. او باید به مناطق بحرانی جهان می‌رفت و شرایط آنجا را به رسانه‌ها گزارش می‌داد. او در سال ۱۹۹۳ به رواندا رفت و با برنامه یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل متحد در این کشور برای کودکان بی‌خانمان همکاری کرد.
ملاقات نلسون ماندلا
هری بلافونته، مردی با آهنگ‌های به‌یادماندنی
دوستی صمیمانه‌ای میان هری بلافونته و نلسون ماندلا، رئیس جمهوری پیشین آفریقای جنوبی و قهرمان فقید مبارزه با آپارتاید، وجود داشت. هری بلافونته سال‌ها علیه آپارتاید در آفریقای جنوبی مبارزه کرد و برای آزادی ماندلا از زندان کوشید. بلافونته در سال ۱۹۹۹ به همراه همسرش جولی در کنار نلسون ماندلا.
اسکار افتخاری
هری بلافونته، مردی با آهنگ‌های به‌یادماندنی

هری بلافونته در سال ۲۰۱۴ جایزه افتخاری اسکار را برای زندگی هنری و فعالیت‌های اجتماعی‌اش دریافت کرد. او به هنگام دریافت جایزه اسکار بر فعالیت‌های انسانی و اجتماعی هنرمندان تاکید کرد. سیدنی پواتیه دوست دیرین هری بلافونته دریافت اسکار را به او تبریک می‌گوید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج