جاباما
۴۹۳۶۸۴
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

پیشرفت نسبیِ مذاکرات ایران و عربستان

سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه‌ای، جزئیاتی را درباره روند مذاکرات میان ایران و عربستان برای تصمیم‌گیری به منظور اعزام حجاج در سال آینده ارائه کرد.

خبرگزاری ایسنا: سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه‌ای، جزئیاتی را درباره روند مذاکرات میان ایران و عربستان برای تصمیم‌گیری به منظور اعزام حجاج در سال آینده ارائه کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «پیرو اطلاعیه قبلی درباره مذاکرات حج سال آتی به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند، فرایند مذاکرات تاکنون با تامین نظر جمهوری اسلامی ایران پیشرفت نسبی داشته است، ضمن احترام به عزیزانی که دغدغه‌های به حق خود را از طریق رسانه‌ها بیان می‌کنند، اعلام می‌دارد رایزنی‌ها در راستای تحقق انتظارات منطقی حجاج جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد.

بدیهی است، همچنانکه کراراً اعلام شده است، هرگونه توافق نهایی صرفا در صورت فراهم شدن بستر حضور عزت‌مندانه حجاج جمهوری اسلامی ایران در حج، انجام خواهد گرفت. بر این اساس نتایج مذاکرات طی روزهای آتی به اطلاع مردم شریف ایران خواهد رسید.»

پیش از این حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، سرپرست حجاج ایرانی و نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت اعلام کرده بود، «تقریبا بیشتر مسائل مورد بحث حج حل شده و یکی دو مورد باقی مانده است، چرا که مسئله شهدای منا برای ما بسیار مهم است و باید هرچه زودتر تکلیف آن‌ها مشخص شود.»

وی در این‌باره اظهار کرد: همین که آن‌ها بپذیرند چه کسانی در این قضیه دخالت داشته‌اند، مسئله حل می‌شود. امیدواریم موانع اعزام حجاج برداشته شود.

قاضی عسکر در رابطه با موضوعی که در فرودگاه رخ داد نیز گفت: خاطیان از سوی دولت عربستان به چهار سال به زندان محکوم شدند و ۱۰۰۰ ضربه شلاق و انفصال از خدمت برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. البته مسئولان عربستان اعلام کردند که ما درخواست مجازات بیشتری داشته‌ایم، اما چون قوه قضاییه رأی آخر را داده آن‌ها نتوانستند کاری کنند. اگر این مشکلات حل شود و برای ما مسجل شود که خاطیان مجازات شده‌اند، مسئله حج عمره هم مجددا پس از حل مشکل حج واجب حل می‌شود و مجددا حج عمره نیز به راه می‌افتد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این یعنی اینکه هی دارن کوتاه میان طرف ایرانی. ....

    • بدون نام

      مذاکرات که به بن بست رسیده بود باز چی شد؟ این آقای عسگر هم انگار از بی کاری حوصلش سررفته....

    • بدون نام

      پس امروز ریس کمیسیون اجتماعی مجلس گفته که گفتگوها به بن بست رسیده

    • بدون نام

      برا ایران نقشه دارن

    • فریبا

      تو رو خدا با حج شوخی نکنین! کعبه هم حصر اون شغالاست!! و الا سراسر نعمته و محبت و دوستی و خیر! هم در دنیا هم در آخرت....ایشالله که پای ایرانیها رو روی حج نبندن! تو رو خدا آب به آسیاب دشمن نریزید!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج