جاباما
۴۹۳۷۳
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

مقصر تاخیر در آلبوم جدید بنیامین کیست؟

حالا ۴ سال از انتشار آخرین آلبوم بنیامین می گذرد و کاسه صبر هواداران «دنیا دیگه مث تو نداره ...» لبریزتر از هر زمان دیگری است. اما بعد از چهار سال هنوز هیچ خبری از آلبوم بنیامین نیست و همین موضوع باعث شده هواداران بنیامین به نوعی دلخور باشند.

مقصر تاخیر در آلبوم جدید بنیامین کیست؟

روزنامه تماشا: حالا 4 سال از انتشار آخرین آلبوم بنیامین می گذرد و کاسه صبر هواداران «دنیا دیگه مث تو نداره ...» لبریزتر از هر زمان دیگری است. آنها می خواهند آهنگ های جدید خواننده محبوب خود را هر چه زودتر در قالب آلبوم جدیدش گوش کنند اما بعد از چهار سال هنوز هیچ خبری از آلبوم بنیامین نیست و همین موضوع باعث شده هواداران بنیامین به نوعی دلخور باشند.

شاید بهترین کسی که می تواند در مورد انتشار آلبوم بنیامین اظهارنظر کند، محسن رجب پور (مدیرعامل ترانه شرقی) است.

رجب پور در ابتدای صحبت هایش به تماشا می گوید: «بعد از انتشار دومین آلبوم بنیامین، تور گسترده کنسرت هایش در سراسر دنیا آغاز شد که این کنسرت ها، مخصوصا تور آمریکا که به تنهایی 5 ماه وقت ما را گرفت باعث شد شخص بنیامین بهادری وقت کمتری برای تولید قطعات جدید داشته باشد.

مقصر تاخیر در آلبوم جدید بنیامین کیست؟

فرق بنیامین و بعضی از خوانندگان تراز اول کشور این است تا زمانی که خودش نباشد، کار جلو نمی رود. تا زمانی که بنیامین روی ترانه هایی که فرید احمدی می سراید، آهنگی نسازد، تنظیم کننده نمی تواند کار تنظیم را آغاز کند و تا زمانی که خود بنیامین نباشد، اصولا کار تنظیم قطعات نهایی نمی شود.»

رجب پور ادامه میدهد: «چند وقت پیش خبری با دو سال تاخیر روی یکی از سایت های اینترنتی منتشر شده بود، مبنی بر اینکه محسن رجب پور قطعات تولیدی بنیامین بهادری و فرشاد فارسیان را شنیده و یک جمله گفته و ...! اول اینکه همانطور که گفتم این خبر متعلق به بیش از دو سال پیش است. اصل ماجرا از این قرار است که من بعد از آشنایی با فرشاد فارسیان توسط یکی از دوستانم، ایشان را به عنوان تنظیم کننده به بنیامین معرفی کردم. بعد از آشنایی بنیامین و فرشاد فارسیان، مدت ها طول کشید که این دو با هم هماهنگ شوند و به سمت تولید قطعات حرکت کنند.

بعد از گذشت یک سال من به این نتیجه رسیدم که اختلاف دیدگاه بین بنیامین بهادری و سازبندی فرشاد فارسیان باعث می شود ما به هدف اصلی که مد نظر داریم، نرسیم. به همین دلیل چون خودم فرشاد فارسیان را به بنیامین معرفی کرده بودم، خودم تنظیم را از یک فرد به یک گروه تبدیل کردم.

با اضافه شدن نیما وارسته و علی منصوری به فرشاد فارسیان، این سه نفر قطعات را به صورت گروهی تنظیم می کردند که البته تنظیم گروهی شامل یکسری محاسن مثل استفاده از نظر جمعی و یکسری معایب مثل شور شدن یا بی نمکی اش به دلیل تعدد آشپزهاست. اگرچه این موضوع هم یک مدتی گریبان ما را گرفت اما حداقلش این بود که تجربه بسیار خوبی برای ما رقم خورد.»

رجب پور در گفت و گو با روزنامه تماشا صحبت هایش را اینگونه ادامه می دهد: «عاملی به نام آینده هم وجود دارد که همیشه ترمز شما را می کشد. دفتر موسیقی بعد از دو سال از اواخر سال ۹۰ صاحب مدیر کل شد! مدیر کلی که دیدگاهش هیچ ارتباطی به موسیقی پاپ نداشت.

آدمی که باید خودش موزیسین باشد و از همه شاخه های موسیقی حمایت کند، فقط از یک نوع موسیقی خاص حمایت می کرد و این باعث شد تمامی تولیدکنندگان موسیقی، به نوعی دلسرد شوند. این تغییر دیدگاه در دفتر موسیقی باعث شد ما به ۱۵ سال پیش برگردیم. من از سال ۶۹ در زمینه تولید موسیقی فعالیت دارم، روزی که وارد این شغل شدم ما موسیقی پاپ نداشتیم. از همان روز اول من برای گرفتن عکس مهرداد کاظمی در بیستون دوندگی کرده ام، من با چنین موانعی روبرو بوده ام و حالا نمی توانم بعد از ۲۰ سال بایستم و نگاه کنم شخصی که معلوم نیست از کجا آمده و براساس چه رابطه یا ضابطه ای به مدیریت رسیده، سلایق شخصی خود را در مورد موسیقی اعمال کند.»

مدیر شرکت ترانه شرقی با حرارت خاصی صحبت می کند و انگار دل پری دارد، او صحبت هایش را اینگونه پیگیری می کند: «ما جزو معدود ممالک دنیا هستیم که به عده ای از هموطنان خودمان که از جنس خودمان هستند، فارسی حرف می زنند و موسیقی تولید می کنند، غیرمجاز می گوییم. می گوییم آنها بد هستندو ما خوبیم! مگر می شود گوش یک جوان ۱۵ ساله را گرفت و اجازه نداد آن نوع موسیقی را گوش کند؟

دیدگاه دفتر موسیقی از کمرنگ کردن موسیقی های غیرمجاز و زیرزمینی برگشت و رسید به جایی که مسئولین دفتر موسیقی و معاونت هنری ارشاد امروز می گویند ما فقط جوابگوی آن بخش از موسیقی هستیم که خودمان برایش مجوز صادر می کنیم. متاسفانه حلقه مجوز را هم در زمینه های مختلف هر روز تنگ و تنگ تر کردند. مثلا در مورد ترانه، کار به جایی رسیده که امروز شما نمی توانید در ترانه ها در مورد عشق صحبت کنید.»

مقصر تاخیر در آلبوم جدید بنیامین کیست؟

رجب پور ادامه می دهد: «جالب است که ما مدام شعار می دهیم که فلسفه وجودی انقلاب اسلامی ایران از عشق است اما مسئولان موسیقی کشور مصاحبه می کنند و می گویند برای چی همه از عشق می خوانند؟!»

رجب پور ادامه داد: «جسارتی که در تولید موسیقی یا صدای بانوان ظرف دو سال گذشته به وجود آمده، غیرقابل تصور است. این درحالی است که مسئولان ارشاد سرشان را در برف فرو برده اند و فعلا نمی خواهند خودشان را درگیر این موضوع کنند و حتی نمی خواهند به آن فکر کنند. وقتی آقای مرادخانی مسئول دفتر موسیقی بودند، مدام بابت اعطای مجوز به موسیقی های مختلف پاسخگو بودند و به درستی اعتقاد داشتند انتشار قطعات مختلف گوش جوان این جامعه را از موسیقی های صددرصد منفی حفظ می کند اما امروز یک اتفاق خوب برای مسئولان فرهنگی کشور افتاده و آن هم این است که دیگر کسی از آنها برای مجوزهایی که صادر می کنند سوال نمی کند چرا که این دوستان به چیزی مجوز می دهند که کاملا منفعل است. اگر یکی از علما هم به موضوعی اعتراض کند، این دوستان خیلی راحت می گویند این قطعه فاقد مجوز است و تمام! در واقع مجوز، شده بهترین وسیله برای بقای مدیران...»

از رجب پور می پرسم: «پیام صالحی چند روز پیش در گفت و گو با تماشا عنوان کردکه آقای رجب پور می گوید انتشار آلبوم آریان تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری منتفی است، این موضوع را تایید می کنید؟» که در جواب می شنوم: «بله، درست است. ما ۱۷ شعر از آریان به ارشاد دادیم که ۱۰ تا از این اشعار رد شد و مجوز نگرفت. من یک روزی این ۱۰ شعر را به عنوان سند ناکارآمدی و تغییر دیدگاه دفتر موسیقی فعلی منتشر خواهم کرد تا متوجه شوید در قرن بیست و یکم به چه مسائلی ایراد گرفته شده!»

رجب پور ادامه می دهد: «متاسفم از اینکه رئیس جمهور ما از یکی از بهترین و پرطرفدارترین خوانندگان پاپ این کشور در یک مراسم رسمی تقدیر می کند. این خواننده در حضور رئیس جمهور برنامه اجرا می کند اما همین خواننده برای گرفتن مجوز، یک سال دوندگی کرده! متاسفانه هر چه سطح مدیران ما پایین تر می آید دامه دیدگاه آنها کوچکتر می شود.

روزی که آقای حسینی به وزارت رسیدند، از مدیرکل وقت دفتر موسیقی در مورد شرایط موسیقی پرسیدم که ایشان در جواب گفت منتظریم ببینیم وزیرمان چه دستوری صادر می کند! من هم در جواب گفتم واقعا متاسفم برای شخص شما و تشیکلات موسیقی که بعد ازت این همه سال کار و تجربه نشسته اید تا وزیری که از حوزه آموزشی وارد ارشاد شده، به شما در مورد موسیقی دستور دهد. مشکل ما در این مملکت عدم احترام به تجربه است.»

رجب پور در مورد آلبوم بنیامین اینطور جمع بندی می کند: «دو عامل در تاخیر انتشار آلبوم بنیامین نقش دارد. اول دلسردی من از آنچه که در حوزه مجوز ارشاد می گذرد و دوم مشغله ای که به خاطر کنسرت ها برای بنیامین به وجود آمده بود. همه اینها باعث شد، آنچه که بنیامین ساخته و پرداخته، به تاخیر بینجامد اما الان خوشبختانه، بنیامین تمام وقت خود را صرف تولید قطعات آلبوم جدید می کند.

امیدوارم کار ساخت قطعات آلبوم جدید هر چه زودتر تمام شود و از آن بیشتر امیدوارم با تغییر دولت، دیدگاه دفتر موسیقی به دو سال قبل بازگردد و با نگاهی وسیع تر به موسیقی و سلیقه امروز جوان و جامعه نگاه کند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بنیامین عالیه

    • ساروين

      اين چيزها واسه ما مهم نيست آقار رجب پور ما آلبوم جديد بنيامين رو ميخوايم...
      اگه نميشه مجوز گرفت چطور از رضا صادقي تا كنسرت شهرام شغرباف و..همه مجوز گرفتند متاسفانه مشكل شخصي رجب پور با دفتر ارشاد باعث اين اتفاقات شده ..

    • مهدی

      کار حول حولی به درد خودتون میخوره اونم بعد 4 سال... شاید یادش رفته با همین مردم شده بنیامین... توره 5 ماهه؟؟؟متاسفم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج