جاباما
۴۹۳۷۵۷
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

لامبورگینی، سریع‌ترین خودروی پیست نوربرگرینگ

مهندسان لامبورگینی، مدل «هوراکان پرفورمنت» (Huracan Performante) را ساختند که از سوپراسپرت هوراکان هم قوی‌تر است. این مدل ۴۰ کیلوگرم از هوراکان کوپه استاندارد سبک‌تر است. در این خودرو از یک پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر خورجینی با حجم ۵٫۲ لیتر استفاده شده.

مجله دیجی کالا - خشایار شاهسون: مهندسان لامبورگینی، مدل «هوراکان پرفورمنت» (Huracan Performante) را ساختند که از سوپراسپرت هوراکان هم قوی‌تر است. این مدل ۴۰ کیلوگرم از هوراکان کوپه استاندارد سبک‌تر است. در این خودرو از یک پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر خورجینی با حجم ۵٫۲ لیتر استفاده شده.
لامبورگینی، سریع‌ترین خودروی پیست نوربرگرینگ
این پیشرانه می‌تواند قدرت ۶۴۰ اسب‌بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتون‌متر تولید کند. هوراکان استاندارد به ترتیب دارای قدرت و گشتاور ۶۱۰ اسب‌بخار و ۵۶۰ نیوتون‌متر است. بنابراین وزن سبک‌تر و قدرت بالا‌تر هوراکان پرفورمنت از هوراکان، دلیل برتری این خودرو محسوب می‌شود.
لامبورگینی، سریع‌ترین خودروی پیست نوربرگرینگ

در ماه اکتبر، پرفورمنت با زمان ۶:۵۲:۰۱ توانست دور پیست نوربرگرینگ طی کند؛ یعنی چیزی در حدود ۵ ثانیه زودتر از پورشه ۹۱۸ اسپایدر. برای رسیدن از حال سکون تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، تنها ۲٫۹ ثانیه زمان نیاز دارید. حداکثر سرعت این خودرو هم به حدود ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
لامبورگینی، سریع‌ترین خودروی پیست نوربرگرینگ

در این خودرو از سیستم‌های مختلفی هم استفاده شده است. مثلا آیرودینامیک لامبروگینی آتیوا یکی از فناوری‌های پیشرفته‌ی مهندسی به کار رفته در این سوپراسپرت است. این سامانه‌، آیرودینامیک فعال بوده که بسته به سرعت راننده می‌تواند در فشار رو به پایین شدید و درگ فشاری کم عملکر خوبی را به نمایش بگذارد.
لامبورگینی، سریع‌ترین خودروی پیست نوربرگرینگ

هم‌چنین، در کناره‌های این خودرو، فلپ‌هایی فعال استفاده شده که هر کدام بسته به پیچ جاده می‌توانند جداگانه باز شوند. این واکنش باعث می‌شود تا کشش چرخ‌‌ها و نیروی روبه‌پایین خودرو بیشتر شود و درنتیجه، شاهد واکنش‌های سریع‌تری در فرمان‌پذیری و پایداری خودرو باشیم. اگر دوست دارید صاحب یکی از این خودروها باشید، باید تا تابستان صبر کنید. البته ناگفته هم نماند که قیمت این خودرو از ۲۷۴٫۳۹۰ دلار شروع می‌شود.
لامبورگینی، سریع‌ترین خودروی پیست نوربرگرینگ
لامبورگینی، سریع‌ترین خودروی پیست نوربرگرینگ
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج