۴۹۳۸۶۴
۶ نظر
۵۰۱۳
۶ نظر
۵۰۱۳
پ

دلایل فیلتر شدن نرم افزار جاسوسی «ویز»

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه جزئیات جدید از دلایل فیلتر شدن نرم‌افزار جاسوسی «ویز» را تشریح کرد.

خبرگزاری تسنیم: عبدالصمد خرم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار، درخصوص فیلترشدن نرم‌افزار «ویز» که از سوی برخی تاکسی‌های اینترنتی در ماه‌های اخیر مورد استفاده قرار گرفته بود گفت: این نرم‌افزار اسرائیلی به دلیل اینکه می‌توانست به اطلاعات شخصی شهروندان دسترسی پیدا کند و امنیت آنها را در مخاطره قرار دهد فیلتر شده است.

خرم‌آبادی تصریح کرد: دستور فیلتر این نرم افزار از سوی یکی از مراجع قضایی صادر شده است و تصمیم کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نبوده است.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در پاسخ به این سوال که آیا این دستور قضایی توسط کارگروه تعیین مصادیق مورد بررسی قرار می‌گیرد یا خیر؟ اعلام کرد: دستورهای قضایی مربوط به فیلتر سایتها قابل طرح در گارگروه تعیین مصادیق نیست.کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه صلاحیت ورود به مواردی که دستور فیلتر یا مسدودسازی از طرف مقام قضایی صادر شده ندارد. دستورهای قضایی صرفا توسط مرجع قضایی قابل نقض است.

خرم‌آبادی ادامه داد: البته دادستانی کل کشور نیز در چارچوب وظایف قانونی خود و در راستای نظارتی که بر دادسراهای سراسر کشور دارد، چنانچه دستوری را که از سوی قضات دادسرا صادر شده، خلاف قانون تشخیص دهد می‌تواند نقض آن را با ذکر دلیل از مرجع قضایی ذیصلاح بخواهد.لکن از آنجایی که دستور فیلتر «ویز» هیچ مغایرتی با قوانین جاری نداشته است، دادستانی کل کشور به طور جدی، پیگیر حسن اجرای این دستور بوده است.

خرم‌آبادی در پاسخ به این سوال که آیا این نرم‌افزار جدای از دسترسی به اطلاعات شهروندان، امکان دسترسی به اطلاعات کشور را هم دارد یا نه؟ گفت: بله این نرم‌افزار ظرفیت جمع‌آوری اطلاعات جغرافیایی و سایر اطلاعات مراکز حساس و اطلاعات افرادی را که به این مراکز رفت وآمد می‌کنند را دارد و می‌تواند برای امنیت کشور هم مشکلاتی ایجاد کند. یکی از دلایل فیلترینگ این نرم‌افزار جاسوسی بودن آن است.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تصریح کرد: البته ویژگی جاسوسی را اکثریت قریب به اتفاق نرم‌افزارهای خارجی دارند. نهادهای ذیربط باید از سالها قبل به فکر ایجاد نرم‌افزارهای خدمات‌رسانی مشابه خارجی می‌بودند تا مردم ناچار به استفاده از نرم‌افزارهای خارجی که حریم خصوصی آنها را نقض کرده و مخل امنیت کشورند نباشند ولی متاسفانه در این خصوص کوتاهی شده است.

وی گفت: یکی از لوازم ایجاد شبکه ملی اطلاعات فراهم کردن زمینه ایجاد نرم‌افزارهای بومی است و نهادهای حاکمیتی ذیربط وظیفه سنگینی در این خصوص دارند وقت‌کشی در این خصوص همه سرمایه های مملکت را هدر می دهد.

خرم‌آبادی در پایان تأکید کرد: تمام شرکت‌های خدماتی که از امکانات نرم‌افزار "ویز" برای ارائه خدمات استفاده می‌کردند موظف هستند از استفاده از این نرم افزار برای خدمات رسانی عمومی خودداری کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید مقدم

      دلیل فیلتر شدنش هیچ ربطی به سازنده اش و رژیم جعلی و کثیف اشغالگر قدس شریف و فلسطین مظلوم نداره ، این چوب لای چرخ تاکسی های اینترنتی هست که از سمت اتحادیه آژانس دارها ایجاد شده ، چند روز قبل شکایت قبلیشون به جایی نرسید از یه راه دیگه وارد شدن . چون مردم باید با تاکسی سرویس های گرون و بی کیفیت قدیمی برن تا جــیب آژانس ها آسیب نبینه

    • بدون نام

      نرم افزار جاسوسی ؟؟؟ اگه این جاسوسیه پس گوگل مپ و سیجیک و سایر مسیر یاب ها رو هم باید فیلتر کرد.اصلا می خوای کل اینترنت رو قطع کن که هیچکس نتونه جاسوسی کنه.شما دیدید چند ماه هستش که مردم با استفاده از این نرم افزار از شر ترافیک راحت شدن فیلترش کردید.دوستان بیاین کانال تلگرام wazeiran داریم برای لغو فیلتر ویز امضا جمع می کنیم.

    • Alireza

      ای جانم ، برای ما همه چی ابزار جاسوسی دشمن هست . کی این ابزار جاسوسی ها تموم میشن خدا میدونه

    • حسین

      خوب پس، کاری نداره، حالا که نرم‌افزار ویز، به قول شماها جاسوس از کار درآمده، آستین ها رو بزنین بالا بسم الله، خودتون ایرانیش رو بسازید، ببینیم چند مرده حلاج هستین، مثل اینکه این ماجراها همین طوری ادامه داره و خواهد داشت. ....

    • روح ک ش

      ببینید این چرندیات دوره ش تموم شده.راستشو بگید چون نرم افزار رایگان بود فیلتر شده که مردم برن نرم افزارهای ناقص پولی داخلی رو بخرن.در ضمن چرا باید اطلاعات خاص خصوصی رو توی گوشی ذخیره کرد؟؟
      در ثانی علت فیلتر کردن نرف افزارها و سایتها برای اینه که فیلتر شکن نصب کنن تا حجم بیشتری از نت مصرف بشه تا پول بیشتری بجیب بزنن.
      چه جاسوسی این نرم افزار کرده؟؟چند نفر ازش شاکی شدن؟؟
      و چرا نرم افزارهای داخلی رو نصب میکنیم از شماره کفش عمه بدری رو هم ازمون میخواد و به همجای گوشی,دسترسی داره ولی همون رو از فروشگاه خارجی دانلود میکنیم مجوز خاصی نمیخواد؟؟

    • میرمرتضی

      عالی برکت الله به نرم افزارهای فیلتر شکن . اصلا نمیدونم خودشون رو مسخره کردن یا مردم رو . نرم افزار به این خوبی رو بگید ادم های امنیتی ازش استفاده نکنند. و تا نرم افزار مشابه نساختین بذارید ما ادم معمولی ها یکم راحت زندگی کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج