۴۹۴۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

قمارخانه‌ها همچنان پيش چشم مسئولان بازند!

قمارخانه‌هاي آنلاين همچنان بازند تا به راحتي و در هر ساعت از شبانه‌روز افرادي كه در دام اين قمارخانه‌هاي مدرن كشور گرفتار مي‌شوند، عمر و پولشان را ببازند.

جوان نوشت: بررسي‌هاي نشان مي‌دهد همچنان سايت‌هاي پوكر بازند و آزادانه به فعاليت خود ادامه مي‌دهند. انگار دست‌هاي پنهاني پشت اين ماجرا قرار دارد و پول‌هاي كلاني كه در اين ميان جابه‌جا مي‌شود، ظاهراًبرخي از دستگاه‌هاي دست‌اندركار را هم نمك‌گير كرده تا قمارخانه‌هاي آنلاين همچنان باز بمانند. بانك‌ها هم بي‌هيچ محدوديتي درگاه‌هاي پرداخت اينترنتي خود را در اختيار اين مشتريان ميلياردر خود قرار مي‌دهند و بي‌توجه به اتفاقاتي كه در حوزه قمارخانه‌هاي آنلاين مي‌افتد و افرادي كه در اين قمار زندگي‌شان را مي‌بازند ۲ درصد سودشان را مي‌گيرند.

وقتي به واسطه ساختارهاي نامناسب اجتماعي و اقتصادي، فرهنگ رفتن راه‌هاي ميانبر و يك‌شبه طي كردن ره صد ساله در جامعه‌اي جا بيفتد، ‌انواع و اقسام آسيب‌هاي اجتماعي متناسب با چنين فرهنگي هم پا به عرصه وجود مي‌گذارد. انواع و اقسام شرط‌بندي‌ها و قمارها براي افرادي كه شانس در رأس باورهايشان قرار مي‌گيرد، ترفندي است كه كلاهبرداران داخلي و خارجي با استفاده از آن بر موج سبك زندگي رايج در جامعه سوار مي‌شوند و جيبشان را پر مي‌كنند. در چنين شرايطي است كه نقش نهادهاي نظارتي مانند پليس فتا و پليس امنيت و همچنين نهادهاي سياست‌گذار و مجري مانند شوراي عالي فضاي مجازي پررنگ‌تر از قبل مطرح مي‌شود، اما با گشت و گذار كوتاهي در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي مي‌توان به روشني دريافت قماربازان و كلاهبرداران حسابي خيالشان از جانب نهادهاي نظارتي و امنيتي راحت است، آنچنان كه بي‌هيچ دغدغه‌اي براي خودشان سايت‌هاي پوكر و قمارخانه‌هاي آنلاين راه مي‌اندازند و در تلگرام و اينستاگرام تبليغ مي‌كنند. جالب‌تر اينكه همه چيز براي ادامه فعاليت اين قمارخانه‌هاي آنلاين فراهم است از اينترنت پر سرعت نسل چهارم گرفته تا درگاه اينترنتي براي سهولت در پرداخت و دريافت!

۳ هزار و ۳۰۰ كانال براي قمار
فضاي مجازي كشور همچنان در رهاشدگي كامل به سر مي‌برد. اين را مي‌توان از رشد قابل تأمل آسيب‌ها و انواع و اقسام پرونده‌هاي كلاهبرداري در اين فضا متوجه شد. چند ماه پيش بود كه رئيس پليس فتا از انهدام يك باند قماربازي آنلاين كه ۲۳ ميليارد تومان كلاهبرداري و قماربازي داشت، خبر داد. بنا به تأكيد سردار ‌هاديانفر تاكنون ۳ هزار و ۳۲۳ كانال در حوزه قماربازي شناسايي شده‌اند. در داخل و خارج ۲۴۸ پرونده قضايي تشكيل و ۱۸۴ نفر دستگير شده‌اند و پول‌ها بلوكه شده است. با وجود اين همچنان سايت‌ها و كانال‌هاي قماربازي فعالند؛ چراكه بنا به تعبير رئيس پليس فتا بانك‌ها هم با قماربازها همكاري مي‌كنند و به آنها درگاه مي‌دهند و ارائه درگاه‌هاي بانكي نظام‌مند نيست. وي از نامه‌نگاري با بانك‌ها براي نظام‌مند كردن درگاه‌هاي اينترنتي خبر داده بود، اما اگر سري به سايت‌هاي اينترنتي پوكر بزنيد، متوجه مي‌شويد به‌رغم گزارشاتي كه رسانه‌هاي مختلف و از جمله روزنامه جوان طي ماه‌هاي اخير در اين‌باره منتشر كرده است، آب از آب تكان نخورده و سايت‌هاي پوكر از جمله پرشين پوكر و تهران پوكر حتي فيلتر هم نيست. همچنانكه سايت‌هاي متعددي براي پر كردن اوقات فراغت جواناني كه بيش از ۲۶ درصدشان بيكارند آموزش‌هاي جامع و كاملي براي پوكر در نظر گرفته‌اند و حتي سايت آپارات، فيلم آموزشي پوكر را در اختيار علاقه‌مندان قرار داده است!

همكاري بانك‌ها با قماربازان!
هنگامي كه كاربر عضو سايت‌هاي قمار مي‌شود با دريافت رمز عبور و كد ويژه با ساير كاربران آنلاين، بازي را شروع مي‌كند. كاربران و اعضاي اين سايت‌ها كه هويت صاحبانشان اصلاً مشخص نيست براي ورود به بازي‌هاي قمار با وارد كردن شماره كارت و رمز دوم اينترنتي‌شان مبلغي را تعيين مي‌كنند و واريز و پرداخت پول بازيكنان، هنگام برد و باخت‌شان به صورت خودكار در حساب‌هاي بانكي انجام مي‌شود. در واقع خريدهاي قربانيان سايت‌هاي پوكر، به راحتي از درگاه‌هاي بانكي صورت مي‌گيرد و اين درگاه‌ها از مبلغ خريد در سايت‌هاي بزرگ كه گاهي به بيش از چند ميليارد تومان در روز مي‌رسد، ۲ درصد كسر مي‌كنند و اين مبالغ را به راحتي و بدون هيچ‌گونه پيگيري به حساب صاحبان سايت‌هاي قمار واريز مي‌كنند. از سوي ديگر ممكن است به واسطه اين بازي‌هاي قمار از حساب بانكي افراد كلاهبرداري شود، زيرا مسئولان اين دسته از سايت‌ها به راحتي به حساب اينترنتي بانكي اعضا دسترسي دارند. اين راهكار ساده و بي‌دردسر كلاهبرداري هم موجب شده تا هر روز سايت‌هاي تازه‌اي در حوزه قمار آنلاين سر و كله‌شان در فضاي مجازي پيدا شود.

اظهر من الشمسي كه نهادهاي نظارتي نمي‌بينند!
فيلتر شدن هر از چند گاه اين سايت‌ها و كانال‌ها، تنها تدبيري است كه گاهي شاهد آن هستيم اين در حالي است كه آدرس بزرگ‌ترين سايت‌هاي پوكر موجود است، كانال تلگرام و صفحات اينستاگرام اين سايت‌ها موجود است و با فيلتر شدن همزمان اين پل‌هاي ارتباطي سايت‌ها، ارتباط اين مجرمان با قربانياني كه زندگي خود را در اين سايت‌ها از دست داده‌اند، قطع مي‌شود، اما هيچ اتفاق ديگري نمي‌افتد. نكته قابل تأمل اينجاست كه به غير از امكان دسترسي به آي دي صاحبان اين سايت‌ها و كانال‌ها و صفحات اينستاگرامي داشتن درگاه‌هاي اينترنتي بانكي به معناي دسترسي به تمام مشخصات اين افراد است به خصوص اينكه جابه‌جايي مبالغ كلان و تراكنش‌هاي چندين ميليوني و حتي ميلياردي اين حساب‌ها طبعاً مي‌تواند آنها را از حساب‌هاي يك مشتري عادي متمايز كند، اما چگونه است كه هيچ نهاد مسئولي روي اين موضوع حساس نمي‌شود؟ اين بزرگ‌ترين ابهامي است كه پاسخ به آن مي‌تواند معماي ادامه كار قمارخانه‌هاي آنلاين را توجيه كند و افكار عمومي بي‌صبرانه تشنه اين پاسخ مسئولان امر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصلاحات کلاهشو بزاره بالاتر .....

    • بدون نام

      وقتی سیستم توزیع ثروت وامکانات عادلانه نیست واندکی با رانت ودرراس بودنشان همه چیزراقبضه کنند مردم دنبال یه شبه پول دارشدن وآزمایش شانسشان دروادی قمار وشرط بندی میروند وبدبخت میشوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج