۴۹۴۰۸۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

هوآوی: ۴ گیگ رم برای گوشی کافی است

سال گذشته، نخستین اسمارت فونی که به ۶ گیگ رم مجهز بود معرفی و راهی بازار شد اما همانطور که می توان انتظار داشت، تمامی کمپانی های تولیدکننده اسمارت فون به لزوم استفاده از ۶ گیگ رم اعتقادی ندارند.

وب سایت تک شات: سال گذشته، نخستین اسمارت فونی که به ۶ گیگ رم مجهز بود معرفی و راهی بازار شد، و از آن زمان تا کنون نیز بعضی تولیدکنندگان اسمارت فون مانند کمپانی وان پلاس از رم ۶ گیگی در محصولات خود استفاده کرده اند که می توان به وان پلاس ۳ و وان پلاس ۳T اشاره کرد. اما همانطور که می توان انتظار داشت، تمامی کمپانی های تولیدکننده اسمارت فون به لزوم استفاده از ۶ گیگ رم اعتقادی ندارند.
هوآوی: 4 گیگ رم برای گوشی کافی است
بعنوان مثال، مدیر اجرایی کمپانی هوآوی، لائو شی، اخیرا در پستی که در شبکه اجتماعی وایبو به اشتراک گذاشته اظهار کرده که وجود 4 گیگ رم در یک اسمارت فون کافی است. لائو همچنین افزوده است که بسیاری از گوشی های هوآوی با 4 گیگ رم به مراتب بهتر از زمانی که از 6 گیگ رم برخوردار باشند کار می کنند.

RAM که سر واژه Random Access Memory است، برای ذخیره بخشی از اپلیکیشن های فعال مورد استفاده قرار می گیرد تا این اپلیکیشن ها بتوانند به سرعت به پردازنده دسترسی پیدا کنند. این حافظه موقت است و محلی برای ذخیره اطلاعات به مدت بسیار کوتاه است و مولتی تسکینگ را برای کاربر ممکن می سازد. در مقایسه، فضای حافظه داخلی گوشی، فایل های شما را بطور کامل ذخیره می کند و سرعت آن هم از رم بسیار کمتر است.
آقای لائو برای اثبات این امر که بیش از 4 گیگ رم کافی نیست، به آیفون 7 اپل اشاره می کند. مدیر اجرایی هوآوی اشاره می کند که آیفون با دو گیگ رم (و 3 گیگ در آیفون 7 پلاس) به خوبی هر اسمارت فون اندرویدی با 4 گیگ رم کار می کند. لائو اظهار می کند که استفاده از بیش از 4 گیگ رم در یک اسمارت فون هیچ تاثیری غیر از افزایش قیمت آن ندارد.

البته باید گفت که این نظر ممکن است در آینده تغییر کند. در سال 2014، مدیر بخش کسب و کار محصولات مصرفی هوآوی، ریچارد یو، گفت که استفاده از نمایشگرهای دارای رزولوشن 2K در اسمارت فون ها الزامی نیستند. یو اظهار کرد که مردم تفاوت بین فول اچ دی یعنی رزولوشن 1080x1920 و کواد اچ دی یعنی 1440x2560 را بر روی اسمارت فون خود متوجه نمی شوند.
هوآوی: 4 گیگ رم برای گوشی کافی است
اما این عقیده در آوریل سال 2016 تغییر کرد و یو اعلام کرد که هوآوی تولید اسمارت فون هایی را با رزرولوشن 2K آغاز خواهد کرد. یو افزود که استفاده از این رزولوشن به دلیل ورود قابلیت های واقعیت مجازی به اسمارت فون ها ضروری است، اما نکته این است که عاملی باعث تغییر عقیده ی یو شده است.

شاید دلایلی که در حال حاضر ناشناخته هستند در آینده وجود 6 گیگ رم در اسمارت فون ها را به یک ضرورت تبدیل کنند. نتیجه اینکه حتی اگر در حال حاضر دلیلی برای استفاده از تکنولوژی خاصی وجود نداشته باشد، هرگز نمی توان مطمئن بود که آینده هم به همین منوال باقی بماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج