جاباما
۴۹۴۳۰۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

جنجال بر سر هک شدن تلگرام

سایت ویکی‌لیکس به تازگی یکسری مدارک جدید منتشر کرده که به روش‌های هک سازمان CIA اشاره می‌کنند. تعداد این مدارک به ۸۷۶۱ عدد می‌رسد و به ابزارها و روش‌های جاسوسی و هک سازمان سیا اشاره می‌کنند.

مجله دیجی کالا - مجید نوردوست: سایت ویکی‌لیکس به تازگی یکسری مدارک جدید منتشر کرده که به روش‌های هک سازمان CIA اشاره می‌کنند. تعداد این مدارک به ۸۷۶۱ عدد می‌رسد که از منبعی قابل اعتماد از مرکز اصلی CIA در ایالت ویرجینیا به دست آمده است. این گزارش‌ها به ابزارها و روش‌های جاسوسی و هک سازمان سیا اشاره می‌کنند.
جنجال بر سر هک شدن تلگرام

در این مدارک به رخنه‌های امنیتی مختلفی که مربوط به سیستم‌های iOS و اندروید می‌شوند اشاره شده است. این رخنه‌ها از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به وجود آمده‌اند و سیا از آن‌ها برای به دست آوردن اطلاعات کاربران استفاده می‌کرده. البته مشخص شده که این سازمان در هک کردن گوشی‌های اندرویدی موفق‌تر عمل کرده است. حتی با استفاده از یک حفره امنیتی در iOS ۸ هم می‌توانسته گوشی کاربران را کنترل کند.

در ادامه‌ی مدارک به طرح دیگر سازمان CIA برای جاسوسی اشاره شده که «فرشته گریان» (Weeping Angel) نام دارد. این طرح تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ را مورد هدف قرار داده بود. در این طرح سیستم فرمان صوتی این تلویزیون‌ها همیشه روشن می‌ماندند و صحبت‌های مردم شنیده می‌شد. براساس اطلاعات ویکی‌لیکس تمام صحبت‌های مردم ضبط می‌شد و از طریق اینترنت به سرورهای CIA منتقل می‌شدند.

در بخش‌های دیگری از مدارک منتشر شده به عبور از سیستم‌های امنیتی و رمزگذاری شده‌ی برنامه‌های پیام‌رسانی مانند سیگنال، تلگرام و واتس‌اپ اشاره شده است. در این قسمت گفته شده که سازمان سیا توانسته سیستم رمزگذاری دو طرفه‌ی برنامه‌های پیام‌رسان را هک کند و به جاسوسی بپردازد. گفته شده که در ابتدا گوشی‌ها هک می‌شدند و کدی در آن‌ها قرار می‌گرفت که می‌توانست در پس‌زمینه اطلاعات مختلف کاربران مثل پیام‌های متنی و پیام‌های صوتی را قبل از اینکه رمزگذاری شوند جمع‌آوری کنند.
جنجال بر سر هک شدن تلگرام

البته این خبر واکنش‌هایی را هم به همراه داشت. مثلا پاول دورف بنیانگذار پیام‌رسان تلگرام به این موضوع اشاره کرد که این پیام‌رسان هک نشده و سازمان CIA با هک کردن گوشی‌های اندرویدی و iOS توانسته به این اطلاعات دسترسی پیدا کند. در واقع هیچ‌کدام از این برنامه‌های پیام‌رسان هک نشده‌اند و اطلاعات از خود گوشی به دست آمده نه از اپلیکیشن‌ها.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج