۴۹۴۶۷۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

طنز؛ شوخی نافرم با سفارت سوییس!

فریور خراباتی در روزنامه آرمان امروز نوشت:

در خبرها آمده که نامه بلند بالای رئیس دولت سابق ما هنوز به دست رئیس دولت فعلی آمریکا نرسیده و این نامه تحویل نگهبان سفارت سوییس در تهران (به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران) شده است.
این نگهبان عزیز هم احتمالا نامه را به فرزندان خود نشان نداده و به همسرش گفته: «خانم این نامه رو یه جا قایم کن، بچه‌ها متن این نامه رو بخونن هم روشون توی روی ما باز میشه، هم واسه زبان انگلیسی‌شون خوب نیست، از پایه دچار ضعف میشن».
البته سرنوشت این نامه به همین جا ختم نشده و چند روز بعد، سفارت سوییس با اعلام این خبر به وزارت خارجه کشورمان گفته که: «این سفارت و کشور متبوعش نقش نامه‌رسان ندارند».
در این رابطه؛ الف- ما سفارتیم نه کبوتر نامه‌رسان، ب- یه سری کفتر نامه‌رسان داشتیم که متاسفانه جلد نبودن و نامه‌ها رو که می‌بردن دیگه برنمی‌کشتن، ج- اساسا سوییس در ساخت ساعت شهره خاص و عام است نه نامه‌رسانی، د- سال‌هاست که پست، تیپاکس و دی‌اچ‌ال برای همین کارها راه‌اندازی شده، حتی در دوران تیمور لنگ هم نامه را به سفارتخانه‌ها نمی‌دادند.
به هرحال آدم این خبرها را که می‌خواند دیگر نمی‌داند چقدر باید به صحبت‌های اخیر آقای سیداحمد موثقی‌گیلانی توجه کند که گفته: «دوره احمدی‌نژاد ۷۰۰۰ کارخانه تعطیل شد»، چون اساسا دوستان مدتی است که وارد مقیاس‌های جهانی فتح قله‌ها شده‌اند و البته تلاش و ممارستشان در تعطیلی صنایع به همین جا ختم نمی‌شود و همان کارخانه‌هایی هم که تعطیل نشده بودند، به این شرح بود که چراغ‌های بعضی‌ها روشن بود تا دزد به آنجا نزند و برخی فقط باغبان داشتند که هر روز به درخت‌ها و گیاهان آب بدهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج