۴۹۴۶۸۸
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

شکست پروژه صفدر ۲!

صفدر حسینی ساکت است، چرا که می‌داند هجمه به او نتیجه‌ای ندارد، مانند چندی قبل که دلواپسان از حضور او در دولت روحانی نگران شدند و تصور کردند برگ برنده‌ای دارند. در روزهای اخیر بار دیگر تیر آنها به سنگ خورد و پروژه صفدر۲ با ناکامی مواجه شد.

روزنامه آرمان - احسان اسقایی: صفدر حسینی ساکت است، چرا که می‌داند هجمه به او نتیجه‌ای ندارد، مانند چندی قبل که دلواپسان از حضور او در دولت روحانی نگران شدند و تصور کردند برگ برنده‌ای دارند. در روزهای اخیر بار دیگر تیر آنها به سنگ خورد و پروژه صفدر۲ با ناکامی مواجه شد.
چند روز قبل بود که یکی از سایت‌های اصولگرا نوشت: «ساختمان زیبایی در بلوار دریای خیابان سعادت‌آباد این روزها دفتر یکی از مدیران ارشد دولتی و یکی از مدیران نجومی‌بگیر را تشکیل می‌دهد. او که حتی برای اوقات فراغت فرزندان خود نیز حقوق می‌گرفت، این‌روزها در راس هیات مدیره یکی از نهادهای زیرمجموعه دولتی و زیر نظر مجمع عمومی متشکل از افرادی همانند معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و حمید چیت‌چیان وزیر نیرو فعالیت می‌کند.»
صفدرحسینی هیچ‌گونه دریافتی نداشته
بعد از انتشار این خبر، مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست با بیان اینکه این صندوق براساس قانون برنامه چهارم توسعه کشور شکل گرفته، گفت: البته راه‌اندازی صندوق تا آغاز به کار دولت یازدهم به تعویق افتاده بود. هومان لیاقتی افزود: در دولت یازدهم با توجه به نقش قانونی صندوق ملی محیط زیست، اصلاحاتی در اساسنامه آن صورت گرفت و در نهایت با تصویب اساسنامه صندوق توسط هیات وزیران، اعضای هیات مدیره صندوق برای مدت دو سال انتخاب و منصوب شدند. وی ضمن تاکید بر این موضوع که صفدر حسینی رئیس هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست، عضو غیر موظف هیات مدیره بود و در مدت عضویت در هیات مدیره هیچ گونه دریافتی از آن نداشته است، تصریح کرد: وی تنها به دلیل کمک به راه‌اندازی صندوق این مسئولیت را پذیرفت.
مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست ادامه داد: با توجه به اتمام دوره دو ساله هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست، همچنین با توجه به اینکه دکتر صفدرحسینی رسالت خود در صندوق ملی محیط زیست را کمک به راه‌اندازی آن می‌دانست، از پذیرش مسئولیت در هیات مدیره آتی صندوق عذرخواهی کرد. وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه با توجه به قانون بودجه سال‌های گذشته، ردیف اعتباری برای صندوق در نظر گرفته شده بود، به دلیل مشکلات تخصیصی، هیچ مبلغی از سوی دولت به صندوق ملی محیط زیست پرداخت نشده است.
حاشیه‌سازی‌ها تا انتخابات ادامه دارد
رئیس سازمان حفاظت‌ محیط‌زیست در واکنش به حضور صفدرحسینی درهیات مدیره صندوق محیط زیست به ایلناگفت: آقای صفدرحسینی از ۲ سال و نیم گذشته و قبل از همه این ماجراها در هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست بوده و یک ریال هم از این صندوق حقوقی نگرفته است. معصومه ابتکار افزود: برخی در روزهای اخیر اتهاماتی را درباره آقای صفدرحسینی و موضوع صندوق ملی محیط زیست مطرح کردند. خیلی جالب است این صندوق در دوره رئیس دولت اصلاحات تاسیس شد و جزو دستاوردهای بزرگ آن دوره بود. در هشت سال این صندوق به کما رفت و تعطیل شد؛ آن هم صندوقی که می‌توانست ابزار خوبی به لحاظ تقویت ارکان محیط‌زیست کشور باشد.
۸ سال فرصت استثنایی از دست رفت
ابتکارخاطرنشان کرد: آن هشت سال فرصت استثنایی بود که دولت بتواند مناسبات داخلی و بین‌المللی را در زمینه محیط زیست تنظیم کند. این صندوق اختیار خیلی خوبی داشت، اما هیچ اتفاقی نیفتاد و کسی هم راجع به این صندوق صحبتی نکرد. حالا این صندوق حدود سه سال و نیم است فعال شده و کارهای خوبی انجام می‌دهد و یک شتاب‌دهنده در زمینه فناوری‌های محیط زیست است و مراودات داخلی و بین‌المللی خوبی دارد. وی ادامه داد: البته دولت هم نتوانسته به‌طور کامل اعتبارات این صندوق را تامین کند. این صندوق یک هیات مدیره هم از حدود دو سال و نیم پیش دارد و فعالانه کار می‌کند. آقای صفدرحسینی هم از دو سال و نیم گذشته و قبل از همه این ماجراها در هیات مدیره این صندوق بوده و یک ریال هم از این صندوق حقوقی نگرفته است. اصلا این صندوق اعتباری نداشته که بخواهد به ایشان حقوقی بدهد. ایشان هم به صورت غیرموظف و داوطلبانه به این صندوق کمک کردند و بعد هم خواستند که دیگر نباشند.
حسینی به راه‌اندازی صندوق کمک کرد
ابتکار تصریح کرد: الان هیات مدیره جدید آغاز به کار می‌کند، اما خیلی جالب است که رسانه‌هایی که امروز این‌گونه راجع به آقای صفدر حسینی صحبت می‌کنند تاکنون یک بار هم به ماهیت این صندوق نپرداخته‌اند. هیچ‌گاه به اهمیت آن و اینکه ما در بین کشورهای دنیا سرافراز هستیم که یک صندوق برای محیط زیستمان داریم نپرداختند، اما الان که احساس کرده‌اند می‌توانند مچگیری کنند برای مچگیری وارد عرصه شده‌اند. حیف است که این همه کار و تلاش دیده نشود.
البته ما پاسخ نماینده مجلس را دادیم و توضیح دادیم که هیچ‌گونه پرداختی به آقای صفدر حسینی نشده است.آقای حسینی در راه‌اندازی این صندوق کمک کرده و زحمت کشیده‌اند. الان هم هیات مدیره جدید فعال است و ایشان هم در این صندوق نیستند. وی تاکید کرد: به هرحال این حاشیه‌سازی‌ها جای تاسف دارد و فکر می‌کنم تا زمان انتخابات هم ادامه دارد و حتی بیشتر هم می‌شود. ما هم برای پاسخ به این حواشی آمادگی کامل داریم و توکلمان به خداست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      خانم ابتکارباچه اعتمادبه نفسی میگه این صندوق درجهان کاربی سابقه اییه پس چرادرحل مشکلات محیط زیست اینقدرناتوان بوده ضمنا برای کسی قابل قبول نیست که صفدرخان که درفیش نجومیش حق اوقات فراغت فرزند میگرفته بدون هیچ دریافتی بخوادوقت شریفش رادراختیارارگانی قراربده

    • پلیس

      یه عده دزد دارن این صندوق رو میچرخونن طبیعیه چیزی توش نباشه چون رو هوا پولای رسیده رو میچاپن صفدر یه بار تو تله افتاده معلومه دیگه رد پاهاشو پشت دزدیاشون پاک کنن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج