۴۹۴۷۶۳
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

جدیدترین آمار از فعالیت‌های فرهنگی ایرانیان

٨‌٦ درصد ایرانی‌های باسواد مطالعه غیردرسی دارند و ١,٧‌٣درصد از ایرانی‌ها روزنامه می‌خوانند. همچنین ٤.٨‌٣درصد از مردم اهل رفتن به سینما هستند و ٢.٤‌٤درصد ورزش می‌کنند.این نتیجه تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران از فعالیت‌های فرهنگی ایرانیان در یک‌سال گذشته است که روی درگاه مرکز آمار قرار گرفت.

روزنامه شهروند: ٨‌٦ درصد ایرانی‌های باسواد مطالعه غیردرسی دارند و ١,٧‌٣درصد از ایرانی‌ها روزنامه می‌خوانند. همچنین ٤.٨‌٣درصد از مردم اهل رفتن به سینما هستند و ٢.٤‌٤درصد ورزش می‌کنند.این نتیجه تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران از فعالیت‌های فرهنگی ایرانیان در یک‌سال گذشته است که روی درگاه مرکز آمار قرار گرفت.
نتایج جدیدترین بررسی‌های مرکز آمار ایران از وضع فعالیت‌ها و رفتارهای فرهنگی خانوارهای ایرانی در‌سال ٤٩ که دیروز منتشر شده، نشانگر این است که حدود ٨‌٦درصد افراد ٨١ساله و بیشتر باسواد شهری، در یک‌سال قبل از زمان آمارگیری در‌سال ٤٩٣١ مطالعه کتاب غیردرسی داشته‌اند، حدود ٢‌٣درصد هم مطالعه کتاب غیردرسی نداشته‌اند.
همچنین ٧.٩‌درصد از افراد شهری که مطالعه کتاب‌های غیردرسی داشته‌اند، کمتر از یک‌ساعت، ٧.١‌٢درصد، یک تا دوساعت و بقیه این افراد معادل ٨.٨‌٦درصد بیشتر از دوساعت درهفته مطالعه داشته‌اند. همچنین ١.٧‌٣درصد از افراد ٨١ساله و بیشتر باسواد شهری درهفته قبل از آمارگیری روزنامه مطالعه کرده‌اند و ٩.٢‌٦درصد مطالعه روزنامه نداشته‌اند. حدود ٩.٠٢درصد از افراد ٨١ساله و بیشتر شهری در‌سال گذشته به سینما رفته و ١.٧‌٩درصد از افراد ٨١ساله و بیشتر سینما نرفته‌اند.
از افراد ۱۸ساله و بیشتر شهری که سینما رفته‌اند، ٣.٨٣درصد یک‌بار، ٢.٦٢درصد دوبار و ٧.٩‌درصد نیز، ٦بار و بیشتر به سینما رفته‌اند. حدود ۵.۵‌درصد از افراد ٨١ساله و بیشتر شهری در‌سال گذشته به تئاتر رفته و ٩.٤٩درصد از افراد ٨١ساله و بیشتر تئاتر نرفته‌اند.
نتایج بیانگر آن است که ٤‌٩درصد افراد ٨١ساله و بیشتر شهری، در روزهای غیرتعطیل به تماشای سیمای جمهوری اسلامی ایران پرداخته‌اند و در روزهای تعطیل‌ درصد افراد تماشا‌کننده سیمای جمهوری اسلامی ایران به ۹۲‌درصد کاهش یافته است.
ازمجموع افراد ٨١ساله و بیشتر شهری، ٤.٧٢درصد در روزهای غیرتعطیل به تماشای برنامه‌های ماهواره‌ای پرداخته‌اند و در روزهای تعطیل،‌ درصد افراد تماشاکننده برنامه‌های ماهواره به ١.٦٢درصد رسیده است. در‌سال ٤٩، حدود ٢.٤‌٤درصد افراد ٨١ ساله و بیشتر شهری گفته‌اند که ورزش می‌کنند. درمقابل حدود ٨.٥‌٥درصد بیان کرده‌اند که ورزش نمی‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا اعداد رو برعکس نوشتید؟!

    • بدون نام

      سال49؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج