۴۹۴۷۷۷
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

اوپل رسما به پژو سیتروئن فروخته شد

پس از انجام مذاکرات دامنه‌دار میان جنرال موتورز و پژو سیتروئن برای فروش برند Opel، سرانجام این معامله قطعی شد و بخش اروپایی جنرال موتور شامل اوپل و واکسهال رسما با قیمت ۲.۳ میلیارد دلار به پژو سیتروئن فروخته شد.

وب سایت گجت نیوز - م. معصوم‌پور: پس از انجام مذاکرات دامنه‌دار میان جنرال موتورز و پژو سیتروئن برای فروش برند Opel، سرانجام این معامله قطعی شد و بخش اروپایی جنرال موتور شامل اوپل و واکسهال رسما با قیمت ۲.۳ میلیارد دلار به پژو سیتروئن فروخته شد. اکنون پژو سیتروئن توانسته گروه رنو-نیسان را پشت سر بگذارد و پس از گروه فولکس واگن دومین گروه خودروسازی بزرگ اروپا است.
اوپل رسما به پژو سیتروئن فروخته شد

پس از خرید برند اوپل، اکنون گروه PSA شامل شرکت‌های پژو، سیتروئن، دی اس، اوپل و واکسهال می‌شود. برندهای اوپل و واکسهال از ۶ مرکز مونتاژ، ۵ کارخانه تولیدی و یک مرکز مهندسی در روسلزهایم آلمان تشکیل شده و حدود ۴ هزار کارمند در آن مشغول به کار هستند. البته جنرال موتورز، مرکز مهندسی خود در تورینوی ایتالیا را برای انجام پروژه‌های بین‌المللی خود حفظ کرده است.

اوپل رسما به پژو سیتروئن فروخته شد

طبق اخبار منتشر شده، فعلا محصولات اوپل از فناوری‌های جنرال موتورز استفاده می‌کنند و به تدریج در سال‌های آینده، محصولات این برند به پلتفرم‌های پژو سیتروئن منتقل می‌شوند. البته مدل‌ کراس لند ایکس و مدل آینده گرندلند ایکس اولین محصولات Opel خواهند بود که بر روی پلتفرم پژو سیتروئن ساخته می‌شوند.

یکی از نگرانی‌هایی که در مورد این معامله وجود دارد مربوط به احتمال بسته شدن کارخانه واکسهال در انگلیس است. ۱۴ درصد از سهام گروه PSA به دولت فرانسه تعلق دارد و ممکن است به دلیل خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و فرار از پرداخت تعرفه‌ و مالیات، تولیدات واکسهال به فرانسه منتقل شود.

تاثیر فروش اوپل به پژو سیتروئن بر روی دو گروه PSA و جنرال موتورز

مسئولان هر دو گروه خودروسازی پژو سیتروئن و جنرال موتورز معتقدند که این یک معامله برد-برد است؛ چرا که گروه PSA می‌توانند میزان فروش خود را افزایش دهد و در بازارهایی که نمی‌‌توانند با برند پژو یا سیتروئن وارد شوند، محصولات اوپل را به فروش برسانند. در سوی دیگر، جنرال موتورز نیز از برندی که همواره باعث ضرر بوده راحت می‌شود.
بازوی اروپایی جنرال موتورز یعنی Opel و واکسهال برای 16 سال پیاپی ضرر داشته اما مدیر اجرایی PSA بر این باور است که می‌تواند این شرکت‌ها را به مسیر سودآوری بازگرداند. همچنین جنرال موتورز می‌تواند درآمد حاصل از این معامله را در برندهای اصلی و آمریکایی خود سرمایه‌گذاری کند.

اوپل رسما به پژو سیتروئن فروخته شد

شرکت اوپل در سال ۱۸۶۳ میلادی توسط Adam Opel و با هدف تولید چرخ خیاطی تاسیس شد و بعدها به ساخت خودرو روی آورد. این شرکت در سال ۱۹۲۹ به مالکیت جنرال موتورز درآمد. واکسهال نیز در سال ۱۹۲۵ توسط جنرال موتورز خریداری شد و از سال ۱۹۸۰ به بعد به تابعیت اوپل درآمد. اکنون پس از حدود ۹۰ سال این دو برند اروپایی از مالکیت غول آمریکایی خارج شدند و به گروه PSA پیوستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      حیف شد اوپل بدست فرانسه افتاد بهتر بود فولکس واگن این شرکت رو هم بخره و حتی ممکنه فرانسه کارمندان المانی این شرکتو هم اخراج کنه و یا مرکز مهندسی این شرکت رو به خاک خودش منتقل کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج