جاباما
۴۹۵۱۱۵
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

اقدام جالب «اما واتسون» برای ترویج کتابخوانی

اما واتسون، بازیگر فیلم‌های «هری پاتر» برای ترویج کتاب‌خوانی در ایستگاه‌های مترو و اماکن عمومی، کتاب قایم می‌کند. این پروژه همزمان با روز جهانی زن (چهارشنبه هشتم مارس ۲۰۱۷- ۱۸ اسفند ۹۵) در ۲۶ کشور اجرا شد.

خبرگزرای ایسنا: اما واتسون، بازیگر فیلم‌های «هری پاتر» برای ترویج کتاب‌خوانی در ایستگاه‌های مترو و اماکن عمومی، کتاب قایم می‌کند. این پروژه همزمان با روز جهانی زن (چهارشنبه هشتم مارس ۲۰۱۷- ۱۸ اسفند ۹۵) در ۲۶ کشور اجرا شد.

اما واتسون که یک باشگاه کتاب‌خوانی به نام «خود مشترک ما» دارد، از سال ۲۰۱۲ پروژه «کتاب‌ها در زیرزمین» را راه‌اندازی کرد. او در وسایل نقلیه عمومی مخصوصا ایستگاه‌های مترو، کتاب‌هایی را قایم می‌کند تا افرادی که پیدایشان می‌کنند آن‌ها را رایگان بخوانند.
اقدام جالب «اما واتسون» برای ترویج کتابخوانی

لندن

بی‌بی‌سی همچنین نوشته است، این پروژه که (چهارشنبه هشتم مارس ۲۰۱۷- ۱۸ اسفند ۹۵) همزمان با روز جهانی زن نام «پری‌های کتاب» را به خود گرفت، در ۲۶ کشور دنبال شد و حالا دیگر برنامه‌ای بین‌المللی است.

اما واتسون که در فیلم‌های اقتباسی «هری پاتر» نقش هرمیون را ایفا کرده است، طی هفت سال گذشته هر هفته ۲۵۰ کتاب در ایستگاه‌های مترو لندن جا گذاشته است. در تمام این کتاب‌ها دست‌خط این بازیگر جوان دیده می‌شود که برای خواننده آرزو کرده از مطالعه کتاب لذت ببرد. واتسون همچنین خوانندگان را تشویق کرده است کتاب را در مکانی عمومی قایم کنند تا افراد دیگری هم بتوانند به رایگان آن را بخوانند.
اقدام جالب «اما واتسون» برای ترویج کتابخوانی

دهلی

این بازیگر پروژه «کتاب‌ها در زیرزمین» را با عنوان «سیستم قرض دادن کتاب در کتابخانه عمومی» توصیف کرده و امیدوار است این کار به ترویج بیشتر کتاب‌خوانی و علاقه‌مند کردن مردم به مطالعه کمک کند.

از روز گذشته افرادی از سنگاپور، ژاپن، هند، دبی، آمریکا، نیوزیلند، مجارستان و ... شروع به انتشار عکس‌هایی از کتاب‌هایی کرده‌اند که در مکان‌های عمومی جا گذاشته‌‌اند.
اقدام جالب «اما واتسون» برای ترویج کتابخوانی

دبی

کمپین جا گذاشتن کتاب اولین بار در سال ۲۰۰۱ توسط رون هورنبیکر با عنوان «Book Crossing» یا «کتاب در گردش» شکل گرفت. این اقدام فرهنگی اکنون در نقاط مختلف جهانی طرفداران بسیاری دارد اما کشور آمریکا، سپس آلمان و انگلیس، بیش‌ترین سهم را در این کتابخانه جهانی دارند. هلند،‌ فنلاند، کانادا، استرالیا، فرانسه‌، پرتغال‌ و اسپانیا هم به ترتیب در این فهرست قرار دارند. کسانی که عضو کمپین بین‌المللی «کتاب در گردش» هستند آثاری را که مطالعه کرده‌اند رایگان و بدون هیچ ادعایی در مکان‌های عمومی جا می‌گذارند تا افراد بیش‌تری از آن‌ها استفاده کنند.
اقدام جالب «اما واتسون» برای ترویج کتابخوانی

بوداپست
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محبوبه

      دمش گرم.خود شخصیت هرمیون عاشق کتاب بود .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج