جاباما
۴۹۵۳۱۵
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

مرخصی ۸۴ روزه برای برخی از زنان شاغل

مدیرکل دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فراهم شدن امکان استفاده از مرخصی دوره مراقبت برای مادران شاغلی که کودکی را از بهزیستی به فرزندخواندگی قبول می‌کنند خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فراهم شدن امکان استفاده از مرخصی دوره مراقبت برای مادران شاغلی که کودکی را از بهزیستی به فرزندخواندگی قبول می‌کنند خبر داد.

عبدالرحیم تاج‌الدین در این باره اظهار کرد: مدت این مرخصی زایمان یا به عبارت بهتر مرخصی دوره مراقبت، ۸۴ روز است و مشمول زنانی می شود که کودکانی تا سن زیر سه سال را از بهزیستی به حضانت گرفته باشند.

وی افزود: این بخشنامه از ابتدای اسفندماه جاری توسط سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شده و لازم الاجراست.

مدیرکل دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اصلاح بند ۲۱ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست در سال ۱۳۹۳، گفت: قبلا زنی که سرپرستی افراد تحت حمایت این قانون را به عهده می‌گرفت از مزایای حق اولاد و مرخصی دوره مراقبت بهره‌مند نبود که با پیگیری و رایزنی های ما زمینه ارائه این خدمت حمایتی فراهم شد و این دسته از مادران می‌توانند طبق ماده ۶۷ قانون تأمین اجتماعی از ۸۴ روز مرخصی کمک بارداری موقت برخوردار شوند.

تاج‌الدین ادامه داد: علاوه بر این آن دسته از زنانی که رحم خود را برای فرزنددار شدن در اختیار دیگری می‌گذارند و همچنین زنانی که قرار است این فرزندان را بزرگ کنند نیز با ارائه مدارک بیمه ای و پزشکی خود می توانند از این مرخصی استفاده کنند.

وی درباره شمار مشمولین این مرخصی گفت: آمار دقیقی از مشمولان نداریم اما می‌توان گفت از ۲۴ هزار و ۵۰۰ فرزند بهزیستی ، در دوسال اخیر ۱۰ هزار نفر به حضانت خانواده ها درآمده اند و بالاترین آمار مربوط به تهران است

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مردجنوبی

      جامعه زن سالاری ازین بهتر نمیشه

    • بدون نام

      خدارو شکر که بالاخره تصویب شد خانواده ایی که بچه دار نمی شد الان با خیال راحت میتونه فرزند خوانده بگیره مگه چه گناهی کردن که مرخصی هم نتونند بگیرند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج