جاباما
۴۹۵۸۵۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

رونمایی از مسیر اصلی پروژه هایپرلوپ در دوبی

با وجود چند بازیگر مختلف در این حوزه، رقابت تنگاتنگی برای جلب نظر دولت ها و عملیاتی کردن پروژه ظاهراً غیر ممکن Hyperloop وجود دارد. شرکت نوپای Hyperloop One تصاویری از مقیاس اصلی این مسیر آزمایشی و نیز چند نقشه از ترمینال های خاورمیانه ای این پروژه را به نمایش گذاشته است.

وب سایت کلیک: با وجود چند بازیگر مختلف در این حوزه، رقابت تنگاتنگی برای جلب نظر دولت ها و عملیاتی کردن پروژه ظاهراً غیر ممکن Hyperloop وجود دارد. شرکت نوپای Hyperloop One تصاویری از مقیاس اصلی این مسیر آزمایشی و نیز چند نقشه از ترمینال های خاورمیانه ای این پروژه را به نمایش گذاشته است.
رونمایی از مسیر اصلی پروژه هایپرلوپ در دوبی

این شرکت همزمان در مناطق مختلفی از جهان مشغول پیش بردن این پروژه است، با این نگرش که روزی از این سیستم حمل و نقل فوق سریع خود برای انتقال مسافران در تمام جهان استفاده کند. فعالیت های این شرکت شامل امضای توافقنامه هایی با دولت های روسیه، فنلاند و دوبی برای بررسی و ارزیابی پتانسیل های این فناوری در مقیاس های گوناگون است، به طوری که احتمالاً با دوبی توافق کرده است تا یک شبکه حمل و نقل جدید و پر سرعت در منطقه خلیج فارس راه اندازی کند.

رونمایی از مسیر اصلی پروژه هایپرلوپ در دوبی

اولین و مهم ترین اقدام این شرکت امضاء قرارداد با شرکت حمل و نقل دریایی DP World برای انجام تحقیق در زمینه امکان پذیر بودن این پروژه و بررسی پتاسیل این سیستم برای حمل محموله ها از کشتی های باری به انبارهای دور از دریا می باشد.

البته این فقط قدم اول است و شرکت Hyperloop One رویای اتصال شهرهای خاورمیانه به هم دیگر را در سر می پروراند. با این کار یک سفر ۱۳۹ کیلومتری (۸۶ مایلی) بین ابوظبی و دوبی، که اکنون حدود یک ساعت و نیم توسط کشتی به طول می انجامد، در ۱۲ دقیقه انجام خواهد شد. اما با کمی ترافیک همراه خواهد بود. طبق برآورد این شرکت حدود ۴ هزار وسیله نقلیه به طور روزانه در این مسیر تردد می کنند، به طوری که این ازدحام در ساعات غیر کاری ۸۰۰ میلیون دلار هزینه دارد.

رونمایی از مسیر اصلی پروژه هایپرلوپ در دوبی

راب لیود، مدیر عامل این شرکت برای نشان دادن میزان جدیت خود در این زمینه در هنگام سخنرانی خود در کنفرانس راه آهن خاورمیانه در دوبی، تصاویری از مسیر آزمایشی این پروژه در مقیاس اصلی و همچنین نقشه هایی از ترمینال های Hyperloop ارائه کرد. این مسیر که DevLoop نامگذاری شده، دارای ۵۰۰ متر طول و ۳/۳ متر قطر بوده و در فاصله ۳۰ دقیقه ای از لاس وگاس قرار دارد.

شرکت Hyperloop One در سال گذشته یک آزمایش عمومی را در یک مسیر کوتاه تر و در فضای باز انجام داد. این شرکت در این آزمایش سیستم پیش رانشی را به نمایش گذاشت که روزی برای رفت و آمد کپسول های مسافربری در میان لوله های خلاء با سرعتی نزدیک به سرعت صوت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این شرکت قصد دارد تا اولین آزمایش های عمومی با استفاده از مسیر خلاء آزمایشی جدید خود را در نیمه اول سال ۲۰۱۷ به انجام برساند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج