۴۹۵۸۹۷
۱ نظر
۵۲۲۵
۱ نظر
۵۲۲۵
پ

با لوکس ترین قایق های تفریحی جهان آشنا شوید

با آمدن فصل بهار بازار قایق های تفریحی در سرتاسر دنیا دوباره داغ می شود ولی اگر می خواهید به این فکر کنید که از آنجایی که در کشور ما از این قبیل قایق ها چندان شناخته شده نیستند پس به کار ما نمی آیند ، احتمالا اشتباه می کنید .

وب‌سایت سخت افزار - محمد یوسفی زاده: با آمدن فصل بهار بازار قایق های تفریحی در سرتاسر دنیا دوباره داغ می شود ولی اگر می خواهید به این فکر کنید که از آنجایی که در کشور ما از این قبیل قایق ها چندان شناخته شده نیستند پس به کار ما نمی آیند ، احتمالا اشتباه می کنید .
چون این قایق ها با برچسب قیمتی که دارند، آن جاهایی که شناخته شده هم هستند از دسترس اکثر مردم به دور هستند . بگذارید این طور بگویم که این قایق ها حکم بوگاتی ها و لامبورگینی ها ی روی آب را دارند (البته با قیمت خیلی بیشتر ) اینکه فقط عده معدودی صاحبان آن ها هستند اما دلیل نمی شود که شوقی به علاقه نشان دادن به آن ها را نداشته باشیم .
این قایق ها مربوط به افراد بسیار متمول در سرتاسر دنیا هستند و نشان هم به آن نشانی که در بدترین شرایط اقتصادی در طول سالیان اخیر ،فقط در کشور ایالات متحده، هیچوقت کمتر از ۵۰۰.۰۰۰ دستگاه در سال فروخته نشدند( رقمش را اینطور بخوانید : ۲۵۰ برابر تعداد کل لامبورگینی های فروخته شده در سال ۲۰۱۲ ) . در راستای همین آمار ، گارد ساحلی امریکا اعلام کرد که در حدود نیمی از قایق های تفریحی به آب انداخته شده قایق هایی با قدرت بسیار بیشتر از یک قایق تفریحی بودند و ۴۸ درصد آن ها طول کمتر از ۵ متر داشتند و ۸۵ درصد آن ها طولشان کمتر از ۸ متر بوده و علاوه بر آن ها نیم درصد قایق های موجود طولی بیشتر از ۱۲ متر دارند .

اما در خود قایق های تفریحی هم رده بندی هایی وجود دارد . در این رده بندی به قایق هایی که بیش از ۳۰ متر طول داشته باشند نام Superyacht اطلاق می شود . این قایق ها همیشه جدیدترین ، بهترین و لوکس ترین امکانات را در خود دارند و در حال حاضر حداقل قیمت برای آن ها رقمی در حدود ۳۰ میلیون دلار است . البته یک سری از این قایق ها برای اجاره های سالیانه و یا حتی هفتگی هم وجود دارند . حالا بگویید تا به حال فکرش را کرده بودید که شاید روزی بتوانی یکی از این قایق های تفریحی را بخرید ؟ اگر جوابتان بله است ، چه جور قایقی را در ذهن تان تصور کردید؟ چقدر بزرگ؟ با چه امکاناتی؟ یا حتی اگر جوابتان خیر است ، رویایتان را چگونه مهندسی می کنید؟ قبل از اینکه گیج شوید بگذارید ما کمکتان کنیم .

Spectre - با 30.33 متر طول

با لوکس ترین قایق های تفریحی جهان آشنا شوید

کوچکترین Superyacht ما در این لیست که سریع ترین هم هست . AB۱۰۰ Spectre که توسط کمپانی FILA AB Yachts ساخته شده می تواند حداکثر سرعتی معادل ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد و یا با سرعتی در حدود ۸۲ کیلومتر بر ساعت با سه موتور ۱۹۰۰ اسب بخاریش که هر سه به رانشگر نوع Waterjet مجهزند به گشت زنی بپردازد.

Planetsolar - با ۳۱ متر طول

با لوکس ترین قایق های تفریحی جهان آشنا شوید

Turanor Planet Solar نامش به عنوان بزرگترین قایق خورشیدی جهان ثبت شده است . عرشه آن به وسیله ۵۰۰ متر مربع از پنل های خورشیدی پوشیده شده و منبع تامین انرژی برای این قایق هستند . این قایق در سال ۲۰۱۰ به آب انداخته شد و اولین هدف آن سفر دور دنیا بود . سفری که تمام انرژی آن را خورشید تامین می کرد . این سفر که ۱۹ ماه به طول انجامید ۱۹ رکورد گینس را جا به جا کرد و موفق به دریافت ۵ جایزه شد . طراحی آیرودینامیک این قایق می تواند تا سرعتی حدود ۱۴ نات ( ۲۵ کیلومتر بر ساعت ) را به این قایق بدهد.

Majesty ۱۵۵ - با ۴۷ متر طول

با لوکس ترین قایق های تفریحی جهان آشنا شوید

فقط زیبایی این قایق خوش ساخت را نبینید . این قایق موفق به دریافت جایزه CEDIA یا همان جایزه بهترین خانه هوشمند برای قایق های تفریحی شد . تمامی نور ها و چراغ ها ،سیستم مسیر یابی و سیستم های صوتی و تصویری آن می تواند علاوه در اتاق کنترل به وسیله یک آی پد هم کنترل شود . وجود دو موتور ۲۰۱۱ اسب بخاری این امکان را برای Majesty ایجاد می کند که مسافتی در حدود ۴۲۰۰ مایل دریایی را طی کند .

TIME FOR US - با ۵۲ متر طول

با لوکس ترین قایق های تفریحی جهان آشنا شوید

در این قایق که به سبک کلاسیک طراحی شده ، جا برای ۱۲ مهمان و ۱۳ خدمه وجود دارد . Time For US برای اولین با در سال ۱۹۹۴ به آب انداخته شد اما در بین سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ به طور کلی بازسازی شد . استفاده از چوب های تیره در عرشه و مبلمان راحت در کل آن در کنار استفاده از سیستم تثبیت کننده برای زمان حرکت و لنگر این قایق را به یکی از راحت ترین قایق های حال حاضر دنیا بدل کرده . حرکت در بازه ای حدود ۵۷۰۰ مایل دریایی و با سرعتی حدود ۱۳ گره دریایی ( ۲۴ کیلومتر بر ساعت ) این قایق شما را به هر کجای دنیا که بخواهید میرساند .

Galaxy of Happiness - با ۵۳.۳ متر طول

با لوکس ترین قایق های تفریحی جهان آشنا شوید

این قایق به وسیله Latitude Yacht در سال ۲۰۱۶ ساخته شد . این قایق فوق العاده و کم مصرف ، حتی ۴۰ درصد کمتر از یک قایق تفریحی کوچک انرژی مصرف می کند و می تواند سرعتی معادل ۳۰ گره دریایی نیز داشته باشد . با فضایی برای اسکان ۶ مهمان و ۶ خدمه این قایق در حال حاضر آماده به فروش است و قیمت تخمین زده شده برای آن رقمی در حدود ۳۲ میلیارد دلار است!

Galactica Super Nova - با 70 متر طول

با لوکس ترین قایق های تفریحی جهان آشنا شوید

عرشه این قایق به حدی بزرگ است که می توان به عنوان محل اجرای کنسرت یا سینمای روباز مورد استفاده قرار گیرد ؛ البته در حالتی که محل هلیکوپترتان را در آن پارک نکرده باشید .

Swath۷۵ - با ۷۵ متر طول

با لوکس ترین قایق های تفریحی جهان آشنا شوید

نیروی محرکه این مدل مفهومی کمپانی Fincantieri از سیستم Zero Emission Fuel Cell Technology بهره می برد . سیستمی که طبق برآوردها این قایق را قادر می سازد که تا ۴۵۰ مایل دریایی را فقط با بهره گیری از سیستم انرژی هیدروژنی و بیش از ۴۰۰۰ مایل دریایی را با نیروی دیزلی خود یا یک بار سوخت گیری بپیماید . این قایق لوکس جا برای اسکان ۱۲ مهمان و ۲۴ عضو خدمه دارد .

Silver Fast - با ۷۷ متر طول

با لوکس ترین قایق های تفریحی جهان آشنا شوید

اگر در کابین مالک این قایق که تمام آن از آلومینیوم صیقل داده شده ساخته شده ، یک تخت می خواهید باید ۸۵ میلیون دلار نا قابل کنار بگذارید . نام این قایق به خاطر سرعت و رنگ بی همتایش به این نام، نام گذاری شده . با ظرفیتی برای ۱۸ مهمان و ۱۸ خدمه Silver Fast میتواند با سرعتی حدود ۲۷ نات در هر ساعت (یا ۵۰ کیلومتر بر ساعت) امواج را بشکافد . این قایق که برای فروش در اختیار Burgess Yacht قرار دارد با امکاناتی نظیر باشگاه و سالن ماساژ و سالن زیبایی ، بار شیشه ای ، وان ۸ نفره و سینمای روباز می تواند هر کسی را سر ذوق آورد .

MODCAT PROJECT L۳ - با ۸۵ متر طول

با لوکس ترین قایق های تفریحی جهان آشنا شوید

با مجهز شدن به سیستم هیبریدی ، این قایق کمپانی BMT نایجل گیی ، میتواند امواج اقیانوس را با سرعتی بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت ، بشکافد . این اتفاق البته به لطف سیستم رانشگر واتر جت می افتد که توامان با سیستم دیزلی کار می کند . این قایق همچنین به چند ساحل جمع شونده مجهز است که می تواند شما را در نزدیک ترین فاصله به آب های اقیانوس ببرد . در کنار عرشه پایینی ، یک قایق پر سرعت تعبیه شده و سایر امکانات آن می توان به سالن بیلیارد و استخر شنا استاندارد و سینمای رو باز اشاره کرد .

MARS - با ۹۰ متر طول

با لوکس ترین قایق های تفریحی جهان آشنا شوید

شاید به این طراحی ۹۰ متری جانی هرسفیلد ، طراح Fincantieri ، بتوان لقب زیبای جاودان را داد . ظرفیت این قایق ۱۵ اتاق برای میهمانان و ۲۹ عضو خدمه است . مارس می تواند تا به سرعتی حدود ۲۶ کیلومتر بر ساعت برسد و تا ۶۰۰۰ مایل دریایی را سفر کند .

INDIAN EMPRESS - با ۹۵ متر طول

با لوکس ترین قایق های تفریحی جهان آشنا شوید
اگر خواستید روزی یکی از این قایق های تفریحی را اجاره کنید ، این بهترین انتخاب شما خواهد بود چرا که بر خلاف اکثر قایق های دیگر ، این قایق برای اجاره در اختیار یکی از شرکت های سرویس دهنده در زمینه قایق های تفریحی ( Bergess ) است . هزینه اجاره این کاخ شناور برای اجاره سالیانه در دریای مدیترانه رقمی در حدود 750.000 یورو به ازای هر هفته است ( که سالانه می شود به عبارتی 36 میلیون یورو یا 147 میلیارد و 600 میلیون تومان ) . 17 کابین برای میهمانان در نظر گرفته شده و 33 می توانند به عنوان خدمه به شما سرویس دهی کنند . سالن ماساژ و زیبایی ، حمام بخار و سالن سینما و سالن پیانو و باشگاه و حتی سالن مخصوص سیگار به سبک کشتی های قدیمی در کنار امکان استفاده از قایق های پر سرعت و کایاک و تجهیزات اسکی روی آب و غواصی فقط بخشی از امکانات این قصر است .

108M - با 108 متر طول

با لوکس ترین قایق های تفریحی جهان آشنا شوید

قدم زدن روی عرشه این قایق حسی شبیه به قدم زدن در پارک را به شما خواهد داد . البته کل این پارک بر روی یک پلتفرم آلومینیومی سوار است . Hareide Design طراحی این پارک ۱۰۸ متری را بر عهده داشته که به مسافرانش احساس سفر شناور در طبیعت را القا می کند . در طبقه ششم این پارک یک باغ کوچک و در طبقه پایی تر آن یک استخر ۶۵ فوتی ابدی قرار دارد . علاوه بر آن ها یک ساحل مصنوعی هم در دماغه این قایق قرار دارد . قایقی که نیروی محرکه اش توسط ۳۰۰۰ فیت مربع صفحه های خورشیدی تامین می شود .

PRIVATE BAY - با ۱۲۰ متر طول

با لوکس ترین قایق های تفریحی جهان آشنا شوید

هاریکو بزو ، طراح Fincantieri ، این طرح مفهومی را برای کسی طراحی کرده که بخواهد لوکس ترین تجربه را بر روی اقیانوس داشته باشد . طراحی خاص این قایق امکان ایجاد زاویه دیدی بی نظیر برای ۱۷ مسافر و ۳۱ خدمه آن ایجاد می کند . این قایق می تواند به سرعتی حدود ۳۵ کیلومتر بر ساعت برسد و مسافتی معادل ۵۵۰۰ مایل دریایی را طی کند .

FORTISSIMO - با ۱۴۵ متر طول

با لوکس ترین قایق های تفریحی جهان آشنا شوید

۱۷ نفر در ۸ سوییت مجزا می توانند در این قایق اسکان یابند و ۴۸ نفر هم وجود خواهند داشت تا به آنان سرویس دهی کنند . این قایق لوکس و زیبا ، با استفاده از نیروی محرکه دیزلی و ۴ موتور واتر جت ، می تواند اقیانوس را با سرعتی مثال زدنی در حدود ۶۶ کیلومتر بر ساعت بپیماید .

SHADDAI- با ۱۵۰ متر طول
با لوکس ترین قایق های تفریحی جهان آشنا شوید

طرح مفهومی ۱۵۰ متری گابریل تروزی ، تحسین بسیاری را بر انگیخت . این شهر شناور حتی بر روی خود دارای یک برج ۳۸ متری بوده و سوئیت مستر این قایق غول پیکر دارای فضای اختصاصی سرو غذا ، استخر رو باز ، تراس مخصوص هم هست . از سایر امکانات این قایق می توان به ساحل بزرگ ، یک آکواریوم تمام شیشه ای بسیار بزرگ یک استخر روباز دیگر با کف شیشه ای اشاره کرد. همچنین یک فضای ۳۰۰ فیت مربعی این قایق را برای انجام هر کاری مناسب می کند . اگر این قایق بر اساس همین طرح ساخته شود ، ششمین قایق بزرگ تفریحی دنیا خواهد بود .

L'AMAGE- با ۱۹۰ متر

با لوکس ترین قایق های تفریحی جهان آشنا شوید

برکاردی ، طراح استودیو HBD که در موناکو واقع شده است این طراحی را در سپتامبر ۲۰۱۶ ارائه کرد . این قایق حدود ۱۰ متر از بلندترین قایق تفریحی جهان یعنی AZZAM با ۱۸۱ متر طول بلند تر است . موتور این شهر شناور نیرویی معادل ۹۵.۰۰۰ اسب بخار تولید می کند که این نیرو توسط دو موتور دیزلی که همزمان با یک جفت توربین گازی کار می کند ، تولید می شود . سرعت این قایق به لطف موتور هایش می تواند تا به ۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد . مخزن سوخت این قایق میتواند تا ۱۵۰۰ تن سوخت در خود جای دهد که این میزان برای طی مسافتی معادل ۶۰۰۰ مایل دریایی مناسب است . علاوه بر این ها ۷۰ خدمه برای صاحب این قایق در نظر گرفته شده است و این قایق ظرفیت حمل ۲۸ مهمان را نیز خواهد داشت .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهمن

      قیمت یکی از قایقهارو اشتباه زدید، 32 میلیارد دلار نصف دارایی بیل کیتس هستش، 32 میلیون دلاره، اصلاح کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج