۴۹۶۰۸۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

هاشمی‌نسب:

استقلال حاشیه‎ نداشت شرایطش بهتر بود

بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره شرایط این روزهای باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد.

خبر آنلاین: بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره شرایط این روزهای باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد.

استقلال و پرسپولیس این روزها در دو جبهه به رقابت می پردازند. حضور در لیگ برتر که کم کم به ایستگاههای پایانی خود نزدیک می شود و حضور در لیگ قهرمانان آسیا که در مرحله گروهی و ابتدایی آن این دو تیم وضعیت بدی ندارند. برای بررسی شرایط این دو تیم بزرگ پایتخت با مهدی هاشمی نسب که سابقه بازی در هر دو تیم را دارد صحبت کردیم.

*وضعیت این روزهای استقلال و پرسپولیس در گروهشان را چطور می بینید؟

استقلال و پرسپولیس در دهه های قبل همیشه مدعی قهرمانی بودند و خیلی راحت جز 4 تیم می آمدند. از گروه که خیلی راحت تر صعود می کردند. ما همیشه با تیم های شرق آسیا مشکل داشتیم، 4 تیم نهایی. قبلا متمرکز بازی می کردند و مثل الان رفت و برگشت نبود. خیلی راحت به 4 تیم می رسیدیم ولی الان در این سالیان اخیر برای صعود از گروهمان هم مشکل داشتیم ولی امسال شرایط استقلال پرسپولیس شرایط بسیار خوبی است. حتی ذوب آهن و استقلال خوزستان هم شرایط خوبی دارند. به نسبت سالیان قبل که دلهره داشتیم که از گروه بالا می آییم یا نه ولی الان شکر خدا شرایط خوبی داریم.

*این که امسال راحت تر هستیم چه دلیلی می تواند داشته باشد؟

هر تیمی دلیل خاصی دارد.

پرسپولیس پای برانکو ایستاد و تفکرات برانکو به تیمش قالب شد و بازیکنانشان کنار هم بودند، توانستند به یک نظم تیمی رسیدند. الان همه از هم درک متقابل دارند و با کادر فنی هماهنگی دارند و خیلی خوب بازی می کنند.

استقلال هم پوست اندازی کرده و دست به کار بزرگی زده. سالیان سال کسی جرات نداشت در استقلال جوان بیاورد اما الان این اتفاق افتاده. اگر بگوییم علی منصوریان این کار را انجام داده، به او دست مریزاد می گوییم. اگر هم دلیلش این بوده که به خاطر بسته شدن پنجره نقل و انتقالات استقلال نتوانسته یارگیری کند، هر چه بوده سبب خیر بوده است.

ذوب آهن تیم خیلی خوبی است. در این هفت هشت ساله همیشه یکی از تیم های خوب کشورمان بوده و به یک خودباوری رسیدند.

استقلال خوزستان هم یک سری جوان خوزستانی هستند که با عبدالله ویسی قهرمان ایران شدند و به یک خودباوری خوبی رسیدند و اعتماد بنفس خوبی به دست آوردند. الان ثمره اش را در جام باشگاههای آسیا می بینیم ولی با تمام این حرف ها من فکر می کنم باز هم در دور بعدی نماینده های کشورمان مشکل دارند. هنوز بخواهیم به فوتبال شرق آسیا برسیم خیلی مانده. اصلا باید خودمان را از آنها جدا کنیم. یعنی آنها خودشان را از ما جدا کردند.

*به لحاظ پیشرفت می گویید؟

بله. شک نکنید که ما کار خیلی سختی داریم شاید همان غیرت و تعصب و دعای خیر مردم و اتفاقات بازی با استرالیا و خیلی اتفاق های دیگر دست به دست هم بدهند که ما بتوانیم دوباره در جام باشگاههای آسیا مدعی قهرمانی باشیم. سالیان قبل دلخوش به این بودیم که دولت به تیم ها کمک می کند ولی الان می بینیم که این کمک را هم دریغ کرده و هیچ کمکی به استقلال و پرسپولیس نمی کند. الان نه در این دورهای گروهی، مطمئن باشید در دور دوم خیلی از نماینده هایمان حذف می شوند. البته امیدوارم اینطور نشود. آرزوی قلبی ما این است که نماینده های ما، پرسپولیس که اینقدر خوب بازی می کند، استقلال که جوانگرایی کرده، تیم خوزستان که انگیزه دارد، ذوب آهن هم که تیم خیلی خوبی دارد، همه به مراحل بالاتر برسند ولی اگر بخواهیم با واقعیت ها کنار بیاییم باید بگوییم خیلی با شرق آسیا فاصله داریم. با این همه مشکلاتی که در فوتبال ما هست، از مشکلات مالی تا کمبود امکانات و بحث قرارداد مربیان خارجی و بدهی با فیفا و ... مشکلات مربی با مربی دیگر یا تیم ملی با باشگاه و... خیلی مشکلات داریم. امیدواریم ختم به خیر شود.

*اگر تیم های ما بخواهند موفق شوند چطور باید از این حاشیه های عبور کنند؟

با یک سال دو سال نمی شود. آنها هزینه کردند. وقتی لیگ چین گرانترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان را می آورد و آن قدر مبلغ پرداخت می کند، قطعا به دنبال نتایج خوب هستند.

*درباره استقلال و حواشی ای که این روزها برای بحث بازیکن ها و مربی با یکی از اعضای هیات مدیره دارد صحبت کنید.

من خیلی در جریانش نیستم از گوشه کنار شنیدم. نمی دانم اصلا حق با کی هست و حق با کی نیست. ولی فکر می کنم وقتی هیات مدیره جواب بازیکن را می دهد و بازیکن هم جواب هیات مدیره را می دهد دیگر پرده ها از بین رفته و حرمت ها شکسته شده. چون وظیفه هر کس در حیطه خودش مشخص است. اصلا بازیکن نباید بداند هیات مدیره چه کسی است و وظیفه هیات مدیره هم چیز دیگری است. حالا این که چه شده اینها به جان هم افتاده اند فکر می کنم دودش فقط به چشم باشگاه بزرگ استقلال و هوادارانش می رود. چون استقلال شرایط خوبی را دارد سپری می کند. شاید اگر این حاشیه ها دور و بر تیم کمتر بود و این مصاحبه ها و صحبت ها و اختلاف ها کمتر بود شاید استقلال شرایط بهتری داشت.

*تیم های اول تا سوم لیگ را پیش بینی می کنید؟

پرسپولیس چهار پنج هفته مانده به پایان لیگ قهرمانی اش مسجل است. شک نکنید. استقلال هم دوم یا سوم است. تیم بعدی هم که قطعا تراکتور است.

*پس از نظر شما سه تیم همین ها هستند فقط ممکن است جای استقلال و تراکتور تغییر کند.

با این شرایط که پیش می رود فکر می کنم استقلال شرایطش به نسبت بهتر است چون سیر صعودی اش را طی می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج