۴۹۶۰۸۵
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

آغاز مبارزه با پروانه برگ خوار در مازندران

مدیر کل منابع طبیعی مازندران- نوشهر گفت: با توجه به نزدیک شدن به پایان زمستان و گرم‌تر شدن هوا،فعالیت آفت پروانه برگ‌خوار شب‌پره شمشاد افزایش یافته و برای همین، کار محلول‌پاشی در پارک جنگلی سی‌سنگان نوشهر که یکی از کانون‌های آلودگی به شمار می‌رود آغاز شده است.

خبرگزاری ایسنا: مدیر کل منابع طبیعی مازندران- نوشهر گفت: با توجه به نزدیک شدن به پایان زمستان و گرم‌تر شدن هوا،فعالیت آفت پروانه برگ‌خوار شب‌پره شمشاد افزایش یافته و برای همین، کار محلول‌پاشی در پارک جنگلی سی‌سنگان نوشهر که یکی از کانون‌های آلودگی به شمار می‌رود آغاز شده است.

سیدوجیه الله موسوی در همایش سازمان های مردم نهاد و جوامع محلی که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات اداره کل منابع طبیعی مازندران نوشهر برگزار شد، با بیان اینکه بهره برداری از منابع طبیعی با افزایش جمعیت مشکلات خاص خود را پیدا کرده است، اظهار کرد: نگاه انسان به طبیعت از حدود ۱۰ هزار سال قبل از میلاد مسیح بوده است و از آن زمان تاکنون بهره برداری از منابع طبیعی مشکل خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه تامین مواد غذایی و بهره برداری از منابع بهره برداری از منابع طبیعی نیازمند تدبیر است، افزود: تخریب در جنگل و مرتع زمانی است که انفجار جمعیت به وجود می آید و در کنار آن مدیریت منسجم در منابع طبیعی نیز نباشد.

مدیر کل منابع طبیعی مازندران- نوشهر با اشاره به اینکه خشکسالی کره زمین را تهدید می‌کند، بیان کرد: یک متر مکعب تولید چوب ۹۰۰ تا یک تن کربن را جذب خود می کند.

موسوی با تاکید بر اینکه کار کردن در منابع طبیعی به تنهایی کارساز نیست و سایر دستگاه‌ها ومردم باید مشارکت کنند، گفت: باید از ظرفیت‌ گروه‌های مردم نهاد برای توسعه فرهنگ منابع طبیعی استفاده کرد.

وی با مثبت ارزیابی کردن تلاش سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی در جهت حفظ عرصه های منابع طبیعی و جنگلی، اظهار کرد: در حوزه توسعه فضای سبز با استفاده از پتانسیل مردم برای توسعه فرهنگ منابع طبیعی، دستگاه قضا،فرمانداری، شهرداری و شورا در رفع تصرف اراضی ساحلی در نوشهر و چالوس اقدامات خوبی انجام شد.

این مسئول با بیان اینکه برخی با انتقاد از عملکرد مجریان طرح های جنگل‌کاری آنان را موجب کاهش سطح جنگل های شمال می‌دانند، ابراز کرد: کاهش سطوح جنگل به این راحتی نیست و عوامل مختلفی در آن تاثیرگذار است.

موسوی افزود: بر اساس بررسی ها و عکسبرداری‌های صورت گرفته و در سال۳۴ ، سطح جنگل‌های شمال دو میلیون و ۸۸ هزار هکتار بود و در سال ۴۶ به یک میلیون و ۸۸۹ هزار هکتار رسید و این رقم در سال ۷۳ به یک میلیون و ۸۴۸ هزار رسید.

وی تصریح کرد: در آخرین بررسی در سال ۸۵ سطح جنگل به یک میلیون و ۹۳۹ هزار هکتار رسید که در مقطعی ۹۹ هزار هکتار به وسعت جنگل‌های شمال افزوده شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر در ادامه گفت: این اداره کل با عزمی جدی، فعالیت‌های لازم را برای مبارزه با آفت پروانه برگ‌خوار شب‌پره شمشاد آغاز کرده است.

موسوی افزود: با توجه به نزدیک شدن به پایان زمستان و گرم‌تر شدن هوا،فعالیت این آفت افزایش یافته و برای همین، کار محلول‌پاشی در پارک جنگلی سی‌سنگان نوشهر که یکی از کانون‌های آلودگی به شمار می‌رود آغاز شده است.

در این همایش از سوی رئیس سازمان جنگلها و مراتع کشور از فرمانداران نوشهر چالوس، مدیر کل منابع طبیعی مازندران نوشهر، رئیس دادگستری و دادستان نوشهر و روسای منابع طبیعی نوشهر و چالوس به جهت عملکرد مناسب در آزاد سازی سواحل با اعطا لوح تقدیر بعمل آمد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خسته نباشید به همه مسوولان دلسوز وزحمتکش طبیعت
      با جنگل خواران هم برخورد جدی شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج