جاباما
۴۹۶۲۴۶
۹ نظر
۵۰۰۲
۹ نظر
۵۰۰۲
پ

استانبول «پایتخت انسانیت» شد

شهر استانبول ترکیه از سوی انجمن بین المللی بشردوستانه به دلیل کمک های انسان دوستانه ترکیه به عنوان &#۰۳۹;پایتخت انسانیت&#۰۳۹; سال ۲۰۱۶ انتخاب و معرفی شد.

خبرگزاری ایرنا: شهر استانبول ترکیه از سوی انجمن بین المللی بشردوستانه به دلیل کمک های انسان دوستانه ترکیه به عنوان 'پایتخت انسانیت' سال ۲۰۱۶ انتخاب و معرفی شد.
انجمن بین المللی بشردوستانه هر سال یک کشور را با بررسی میزان کمک های بشردوستانه انجام شد به عنوان 'پایتخت انسانیت' انتخاب و معرفی می کند و امسال شهر استانبول به علت فعالیت های ترکیه در زمینه کمک های بشردوستانه به عنوان پایتخت انسانیت سال 2016 انتخاب شده و معرفی شده است.
در پی انتخاب استانبول به عنوان پایتخت انسانیت آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه تیکا، جمعیت هلال احمر، مدیریت مرکز حوادث اضطراری ترکیه و شهرداری استانبول اعلام کرده اند که برنامه های متنوعی به همین مناسبت در طول سال برگزار خواهند کرد.

یاسین آکتای معاون حزب عدالت و توسعه و عضو کمیته تدارکات 'استانبول، پایتخت انسانیت' روز شنبه در جلسه معرفی این برنامه ها گفت: ترکیه رغم غنی نبودن در ردیف نخست کشورهای کمک رسان جهانی قرار دارد.

وی افزود: براساس ارزیابی های صورت گرفته، بالاترین میزان ارایه کمک های بشردوستانه بر اساس درآمد ملی به کشور ترکیه تعلق دارد چرا که هم اکنون شمار زیادی از پناهجویان در ترکیه ساکن هستند و از آنها به نحو شایسته میزبانی می شود.

وی بیان کرد: میزان کمک های ترکیه به همراه نهادهای مردمی تنها در ۶ سال گذشته بیش از ۲۵ میلیارد دلار بوده است.

به گزارش ایرنا، شهر 15 میلیون نفری استانبول بزرگ ترین شهر ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی این کشور است که در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد.

تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد

کلان شهر استانبول که از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان به شمار می‌رود، در سال 2010 به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا انتخاب شده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس حتماً باید داعش هم پایتخت تمدن بشه

      پاسخ ها

      • مهدی

        انتظار داشتی ایران بشه. این چیزایی که صداسیما درمورد ترکیه میگه الکیه

    • بدون نام

      عجب جوک قشنگی

    • بدون نام

      البته کمک به داعشیا و آدم کش ها

    • عطا

      عجب انجمنی و عجب انتخابی !
      یعنی خرید نفت از داعش غارتگر و حمایت از اونها برای کشتار مردم ویا سرکوب کردهای غیور باعث شده چنین عنوانی نصیب ترکیه بشه؟

    • بدون نام

      واقعا کار ترکها در مورد آوارگان قابل تقدیر است

    • مریم

      واقعا هم همینه. مردم خیلی خیلی مهربونی داره. کمک به حیواناتش رو همه دیدیم تو کلیپها. بدون استثنا برای سگها تو زمستون پتو و لباسای گرمشو میبرن و حیوون خیابونی شون هم به گوشهاشون شماره گذاری چسبیده و زیر نظر شهرداری محافظت میشن. همه هم در حد توانشون غذا میدن بهشون. هیچ کس نمیزنه این زبون بسته ها رو و همه دم خونشون برای گربه و سگ، ظرف آب میذارن. لازم نیست حتما پولدار بود که، باید دل آدم غنی باشه. با همون داشته هاشون، کم یا زیاد، چهار تا مخلوق خدا از قبل اینا زندگیشون یه کم بهتر میشه....
      بحث دولت از ملت جداست...

    • ardeshir

      آره پایتخت انسانیته ضرب و جرح و فحاشی به مسافران ایرانی که فیلمش جای هیچ انکاری نزاشته .. دزدی و کارای دیگه که جای گفتنش نیست اینجا...عضویت بیشترین تعداد تروریست ترک بعد از عربستان سعودی در داعش ...پایتخت انسانیت سنگ پای قزوین

    • بدون نام

      تا به بینیم انسانیت به چی و کی میگن،،، فعلاً در زمان ما همه چیز برعکس شده،،،،، مثلاً دولت پاکدست از همه مجرمتر ،،،،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج