۴۹۶۳۰
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

دکتر پوریا افلاکی

متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت

بینی عضوی برجسته در صورت است و جراحی بینی (رینوپلاستی) با زیبا ساختن ظاهر بینی و متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت نظیر چشم ها، چانه و گونه ها موجب زیبایی چهره می گردد. جراحی پلاستیک بینی که اصطلاحاً رینوپلاستی نامیده می شود از ویژگی های خاص و منحصر به فردی برخوردار است.

متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت دکتر پوریا افلاکی، اتولارینگولوژیست و جراح پلاستیک بینی و صورت

‎ دكتر پوريا افلاكى در سال ١٣٨۳ در رشته تخصصی گوش، حلق، بينی و جراحی سر و گردن از دانشگاه علوم پزشكي تهران (ايران) فارغ التحصيل گردید. از آن زمان تاكنون وی با شركت در همايش ها و دوره های متعدد در داخل و خارج از کشور و با انجام عمل جراحی بینی (رینوپلاستی) و سایر اعمال جراحی پلاستیک صورت به دفعات بیشمار، در زمره بهترین های این رشته قرار گرفته است‫.‬ در اين بين آنچه كه وى را از ديگران متمايز مى سازد، تبحر مثال زدنى دكتر پوريا افلاكى در جراحی بینی (اولیه) و جراحی بینی مجدد (ثانویه) می باشد‫.

متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت


متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت عضو انجمن علمی راینولوژی ایران
متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت عضو مرکز تحقیقات راینولوژی ایران
متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت عضو آکادمی جراحان پلاستیک و ترمیمی صورت امریکا
متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت عضو آکادمی جراحان پلاستیک صورت اروپا

متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت

متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت رینوپلاستی (جراحی پلاستیک بینی)

متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت سیتو پلاستی (جراحی انحراف بینی)

متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت رویژن رینوپلاستی ( جراحی ترمیمی بینی )

متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت اتوپلاستی (جراحی زیبایی گوش)

متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت بلفاروپلاستی (جراحی پلک ها)

متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت لیفت ابرو

متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت پروتز گونه

متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت پروتز چانه

متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت جوان سازی صورت با ترزیق بوتاکس و فیلر



متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت جراحی بینی (رینوپلاستی)

متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت فلسفه جراحی بینی

بینی عضوی برجسته در صورت است و جراحی بینی (رینوپلاستی) با زیبا ساختن ظاهر بینی و متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت نظیر چشم ها، چانه و گونه ها موجب زیبایی چهره می گردد. جراحی پلاستیک بینی که اصطلاحاً رینوپلاستی نامیده می شود از ویژگی های خاص و منحصر به فردی برخوردار است. جراحی بینی (رینوپلاستی) در حقیقت تلفیقی از علم و هنر است. جراح زیبایی بینی در درجه اول یک پزشک است و خود را در قبال سلامت جسمی و روانی بیمار متعهد میداند. جراح بینی به مانند میکل آنژ یک سنگ تراش است. سنگ تراش زبردستی که با چشم بصیرت اثر خود را در دل تکه سنگ خشن می بیند. سنگ تراش با تراشیدن قسمتهای زاید سنگ، اثر هنری خود را می آفریند. جراح زیبایی بینی نیز با درنظرگرفتن شکل مناسب بینی برای هر صورت خاص و با برداشتن قسمتهای اضافی و حالت دادن به قسمتهای باقیمانده سعی در آفرینش یک اثر هنری دارد. بدیهی است که یک جراح بینی حاذق هیچگاه به بینی به طور منفرد نگاه نمیکند بلکه بینی را درکنار سایر اجزای صورت بیمار می بیند. به عبارت بهتر نمی توان تنها با در نظر گرفتن یک بینی ایده ال به خلق یک بینی زیبا پرداخت بلکه مناسب ترین بینی، بینی است که با سایر اجزاء صورت هماهنگی داشته باشد.

متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت هدف از جراحی بینی

تصور و انتظارات غیر واقع بینانه درمورد جراحی بینی (رینوپلاستی) زیاد است. همیشه این امکان وجود ندارد که بافت انسان را به گونه ای تغییر دهیم تا آنچه بیمار دلش می خواهد حاصل شود. هدف جراح بینی این است که چهره بیمار را طی اعمالی که به دقت برنامه ریزی شده اند زیباتر کند. اینکه او چگونه به این مهم دست می یابد به میزان زیادی بستگی به آموزش، تجربه، علم و مهارت وی در جراحی بینی دارد. همکاری بیمار و واکنش های ترمیم بافتی نیز نقش بسیار اساسی در نتیجه نهایی جراحی بینی دارد. حتی یک جراح بینی زبردست نیز نمی تواند نتیجه نهایی عمل بینی را تضمین کند بلکه قادر است تضمین کند که تمامی تلاش خود را برای حصول نتیجه بهتر بکارخواهد برد. با هوشیاری میتوان عوارض جراحی بینی را به حداقل رساند.



متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت


متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت


متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت ۳ نکته در مورد جراحی بینی

۱) تنفس از راه بینی

جراحی زیبایی بینی (پلاستیک بینی یا رینوپلاستی) عبارت است از جراحی بینی به منظور تغییر شکل ظاهری بینی و اصلاح وضعیت تنفسی بیمار. در بیمارانی که دچار انحراف سپتوم (تیغه میانی بینی) از خط وسط میباشند، جراح بینی با عمل سپتوپلاستی مجاری تنفسی بینی را باز نموده تا پس از عمل، زیبایی بینی بیمار دچار عارضه تنفسی-از عوارض جراحی بینی- نگردد. برخی اوقات بزرگی شاخک های بینی موجب اختلال تنفسی است و جراح حاذق با اصلاح این یافته در زمان جراحی پلاستیک، تنفسی ایده ال را برای بیمار خود به ارمغان می آورد. توجه به این نکات است که امروز بسیاری از متقاضیان عمل جراحی بینی متخصصین گوش و حلق و بینی را جهت این عمل می گزینند.

۲) اهمیت طراحی کامپیوتری

امروزه بسیاری از جراحان بینی در ضمن مشاوره قبل از عمل، با طراحی کامپیوتری و ویرایش عکس های قبل از عمل، نتیجه جراحی را شبیه سازی مینمایند. این امر موجب فهم متقابل بیمار و جراح می گردد. در زمان طراحی، بیماران از ایده ها و نقطه نظرات جراح خود مطلع می گردند و جراح با تجربه نیز از تفکرات و ایده آل های بیمار آگاه می گردد. در نهایت اگر تفاهم حاصله منجر به جراحی گردد بیمار پس از جراحی بینی شاد و خوشحال و راضی خواهد بود.

۳) خلق چهره ای جذاب

نباید از جراح خواسته های نامعقول داشت. همواره به یاد داشته باشیم که هدف از جراحی پلاستیک بینی بر قراری تناسب بین بینی و سایر اجزا صورت نظیر چشم ها، چانه و گونه ها به منظور خلق چهره ای زیبا و جذاب است. جراح زیبایی بینی با درنظرگرفتن شکل مناسب بینی برای هر صورت خاص و با برداشتن قسمتهای اضافی و حالت دادن به قسمتهای باقیمانده سعی در آفرینش یک اثر هنری دارد. با هدف برقراری این تناسب است که جراح بینی به برخی بیماران توصیه به انجام اعمال جراحی گونه و چانه و … همزمان با جراحی بینی می کند.



متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت



متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت


متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت جراحی ترمیمی بینی

جراحی ترمیمی بینی یا Revision Rhinoplasty عملی است که به منظور اصلاح و رفع ایراداتی که در اثر جراحی قبلی بینی ایجاد شده است، مدتی پس از جراحی اول انجام می پذیرد. برخی اوقات نیز جراحی دوم به منظور رفع ایرادی که در جراحی اول مورد توجه جراح نبوده است انجام می گیرد. به عنوان مثال اگر که طی جراحی اول به بزرگی توربینیت های بینی اهمیت داده نشود ممکن است جراحی دوم جهت رفع ایراد مذکور و به منظور اصلاح گرفتگی بینی ضرورت یابد.

متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت زمان انجام جراحی ترمیمی بینی

در مورد زمان انجام جراحی ترمیمی بین جراحان اتفاق نظر وجود ندارد. در بسیاری از موارد توصیه میشود که حداقل یک سال از زمان جراحی اول بینی بگذرد و بعد اقدام به جراحی ترمیمی گردد. لازم به ذکر است که برخی ایرادات بینی را میتوان زودتر از یک سال برطرف نمود. به عنوان مثال بر طرف نمودن برجستگی استخوانی کوچکی که در جراحی اول از نظر جراح دور مانده است به سادگی حتی با گذشت ۶ ماه از جراحی اولیه قابل انجام است.

متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت مکان انجام جراحی ترمیمی

در مواردی برخی جراحان در مطب اقدام به جراحی ترمیمی می نمایند. اما آنچه که مسلم است این است که اگر این عمل در اتاق عمل انجام پذیرد قطعا نتایج بهتری به بار می آورد.

متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت هزینه عمل جراحی ترمیمی

در بسیاری موارد بر حسب توافق قبلی، بیمار تنها هزینه مرکز جراحی را پرداخت می کند.


متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت

متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت جراحی چانه (پروتز چانه)

پروتز چانه با تقویت چانه و زاویه دار ساختن صورت موجب زیبایی بیشتر چهره می گردد. امروزه جراحی چانه همزمان با جراحی بینی بر زیبایی و جوانی چهره اثری بسزا دارد. وقتی‌ به صورتی می‌نگرید بطور ناخودآگاه آن را با درک ذهنی‌ خود از یک چهره زیبا مقایسه می‌کنید. معیارهای زیبایی صورت در فرهنگ های مختلف، متفاوت است ولی‌ امروزه دسترسی گسترده به اینترنت و ماهواره و ارتباط و نزدیکی مردم مناطق مختلف دنیا، تفاوت‌های فرهنگی را کمرنگ‌ تر کرده است. به عبارت دیگر ذهنیت مردم در رابطه با زیبایی چهره، در جای جای این کره خاکی به هم شبیه شده است. به همین دلیل است که مثلا مشاهده می‌کنیم که تعداد قابل توجهی‌ از مردم شرق آسیا دوست دارند تغییراتی در چهره خود و بخصوص در بینی و یا چشمانشان بوجود آورند تا شبیه به غربی ها شوند.

متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت بوتاکس و فیلر

امروز تزریق بوتاکس و انواع فیلر ها نظیر ژل هیالورونیک اسید و هیدروکسی آپاتیت به منظور رفع چین و چروک و جوان سازی صورت (Facial Rejuvenation) در بین عموم مردم از شیوع بالایی بر خوردار است. نمایان گشتن خطوط ریز و درشت و یا به اصطلاح چین و چروک در صورت نشانه افزایش سن و القای حس پیری در آدمی می باشد و انسان که ذاتا در پی زیبایی است از زمانهای دور در فکر چاره ای برای حل این معضل بوده است.



متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت

متناسب ساختن بینی با سایر اجزا صورت بلفاروپلاستی

جراحی پلاستیک پلک یا بلفاروپلاستی زمانی که توسط جراح ماهر و با تجربه انجام پذیرد نقشی بارز در زیبایی چشم ها و جوان سازی صورت ایفا می کند. از طرفی در افراد مسن با اصلاح میدان بینایی، دید فرد را بهتر می سازد. شل شدگی و از دست رفتن قوام پوست پلک ها باعث چین خوردن و آویزان شدن پوست اضافی پلک میشود. شل شدگی بافتهای نگهدارنده چربی در پلکها نیز سبب بیرون زدگی بافت چربی بصورت ورم در پلک فوقانی و تحتانی می گردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج