۴۹۶۳۴۳
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

پیشرفت مذاکرات با عربستان در مورد حج

پایگاه خبری «انتخاب» به نقل از منابع مطلع؛ از «پیشرفت مذاکرات با عربستان در مورد حج» و تلاش اين كشور براي تسريع حضور ايرانيان در اين سفر معنوي، خبر داده اند.

پایگاه خبری «انتخاب» به نقل از منابع مطلع؛ از «پیشرفت مذاکرات با عربستان در مورد حج» و تلاش اين كشور براي تسريع حضور ايرانيان در اين سفر معنوي، خبر داده اند.

در آخرین سفر هیات اعزامی سازمان حج به ریاست سرپرست این سازمان، سه دور مذاکره مستقیم با محمد صالح بن طاهر بنتن، وزیر حج و عمره عربستان صورت پذیرفته است.

در این مذاکرات که با استقبال کم سابقه وزیر حج عربستان همراه بوده، ایران شروط مختلفی را برای برقراری مجدد حج اعلام کرده است.

از جمله ی این شروط، برخورد با خاطیان ماجرای جنجالی فرودگاه عربستان بوده است که وزیر حج عربستان ادعا كرده است: «شخص امیر، نظرش اعدام بوده است، اما به دلیل اینکه هیچ عملی انجام نشده بود و تنها لفظاً تهدید به این عمل صورت گرفته بود، افراد خاطی به تحمل ۴ سال زندان و ۱۰۰۰ ضربه شلاق محکوم شدند»

براساس اظهارات این منبع مطلع، وزیر حج عربستان تقریبا تمامی شروط ایران را پذیرفته و حتی عبارت «تکریم زائران ایرانی» را اضافه کرده و تاکید کرده که «اصرار داریم حج امسال با حضور ایرانیان برگزار شود»

به نظر می رسد در صورت تداوم وضعیت فعلی، سفر عمره برای ایرانیان در سال آینده محقق شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد سلطان

      دست از این داعش پرستها بردارید ونگذارید ملت ایران بطور غیر مستقیم به داعش کمک کند،

    • حیف نون

      دولت مردان و منتفعان از برگزاری مراسم حج یادتان باشد ارتباط با عربستان سعودی و تزریق هرگونه منابع مالی اعم از شرکت در مراسم حج یا خرید از بازار های عربستان سعودی ملعون که باعث شود افزایش توان مالی آن رژیم منحوس شود که با افزایش توان مالی خود بتواند سلاح بیشتری را از دول فرصت طلب غربی خریداری نماید تا بر سر مردم مظلوم یمن بریزد و همچنین تهیه و تدارک لازم برای تقویت گروه های تروریستی نظیر داعش و طالبان و چه و چه .... را انجام دهد همان آب بر آسیاب دشمن ریختن هست بصیرت داشتن هم چیز خوبیست
      مردم شهید پرور ایران عزیزان خواهش می‌کنم پویشی داشته باشید تا بجای شرکت کردن در مراسم حج و گردن کلفت کردن رژیم نحس سعودی بیایید هزینه اش را سرف سازندگی مملکت خودمان کنیم کمک به ایتام کمک به محرومین ساخت سرپناه برای این عزیزان، ایجاد شغل و همه اینها واقعا میسر هست کافیست که کمی تحقیق کنیم
      مدیریت محترم برترینها لطقا این پست را انشار دهید

    • بدون نام

      چرا نظرخواهی و چرا سانسور حرف بدی نزدم فقط گفتم پول را در کشور خودمان خرج کنیم نه خرج عربستان . ...

    • بدون نام

      به این پیشرفت نمیگن میگن بدبختی

    • محمد

      اصرار بیش از حد مسئولین حج نشان می‌دهد که به افکار عمومی اصلا اعتنایی ندارند و مردم را بی ارزش می دانند اینقدر اصرار برای اعزام زایر کاسه زیر نیم کاسه است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج