۴۹۶۳۸۰
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

متن و حاشیه تحصن علیه استاندار خراسان جنوبی

روزنامه اعتماد در گزارشی به جنجالها و حاشیه های اخیر پیرامون استاندار خراسان جنوبی پرداخته است.

روزنامه اعتماد در گزارشی به جنجالها و حاشیه های اخیر پیرامون استاندار خراسان جنوبی پرداخته است.

در این گزارش آمده است:

ماجرا از بيست روز پيش آغاز شد، ازديداري كه علي‌‌‌اكبر پرويزي(استاندار) با هنرمندان داشت. با انتشار صحبت‌هاي او در فضاي خبري استان خراسان جنوبي صداي اعتراض‌ها ابتدا از تريبون‌هاي نماز جمعه بلند شد و در نهايت به تحصن تعدادي از روحانيون و ائمه جمعه در حوزه علميه سفيران هدايت شهر بيرجند انجاميد. تحصني كه به گفته متحصنان تا عزل استاندار ادامه خواهد داشت. موضوع پرويزي با مخالفان دولت حسن روحاني در بيرجند اما سر دراز دارد. هشت ماه پيش بود كه وزير كشور دست به يكسري تغييرات در ميان استانداران خود زد و در اين ميان علي‌اكبر پرويزي را كه پيش از اين استاندار خراسان شمالي بود به استانداري خراسان جنوبي منصوب كرد. رحماني‌فضلي تاكيد كرد دليل اين جابه‌جايي موفقيت پرويزي در اداره استان و با هدف بهتر شدن وضعيت خراسان جنوبي بوده است. اين. جابه‌جايي اما به كام مخالفان دولت خوش نيامد تا جايي كه از تريبون‌هاي رسمي خود استاندار را تهديد كردند كه در صورت حضور در اين استان با چوب و چماق او را بيرون خواهند كرد. با همه اين اوصاف پرويزي كار خود را در استانداري خراسان جنوبي آغاز كرد، تا امروز كه در آخرين روزهاي پايان سال ٩٥ با يك جنجال تازه رو به رو شده است، جنجالي كه مي‌گويد با هدف ضربه زدن به دولت به پا شده است.

هدف‌شان ضربه به دولت است

برعكس اينكه مي‌گفتند امكان تماس تلفني با استاندار وجود ندارد اما با دومين بوق تلفن همراه خود را جواب داد. پشت خط بسيار خونسرد و آرام است و با طمانينه سخن مي‌گويد و با آرامش خاصي مي‌گويد: در فضاي سياسي چنين اتفاقاتي طبيعي است و با نزديك شدن انتخابات هم شدت خواهد گرفت. به نظر مي‌رسد او خود را براي چنين روزهايي آماده كرده است. در پاسخ به اين سوال كه چرا در اين بيست رو گذشته واكنشي به اين جريانات نشان نداده است، مي‌گويد: «من براي رنجاندن مردم به اين استان نيامدم كه با هر اتفاقي بخواهم به اينگونه بحث‌ها دامن بزنم، من مي‌خواهم فضاي اين استان آرام باشد و آرامش مردم بر هم نخورد به ويژه كه سفر رييس‌جمهور به بيرجند در پيش است و چند ماه هم بيشتر تا انتخابات باقي نمانده است و نبايد فضاي سياسي استان را متشنج كرد، به همين دليل در اين بيست روز سكوت كردم و چيزي نگفتم اما فكر مي‌كنم الان ديگر بهتر است مردم واقعيت را بدانند. وقتي از او درباره واقعيت جريان مي‌پرسم، مي‌خندد و مي‌گويد: «حدود بيست روز پيش من ديداري با هنرمندان استان داشتم و پس از اين ديدار بود كه يكي از سايت‌هاي مخالف دولت به نقل از من نوشت كه در اين ديدار گفته‌ام رقص مختلط زن و مرد مانعي ندارد و متاسفانه تريبون‌هاي نماز جمعه هم مركز دامن زدن به اين بحث شدند».

پرويزي ادامه مي‌دهد: «من چنين حرفي را نزدم و صحبت‌هاي من در جمع هنرمندان تحريف و منتشر شده است و به همين دليل ما هم فايل صوتي را منتشر كرديم و هم صحبت‌هاي اصلي من را بر روي پايگاه اطلاع‌رساني استانداري قرار داديم. ديروز هم من در جلسه شوراي اداري استان در مورد اين موضوع توضيح دادم و گفتم اگر كسي از حرف‌هاي من برداشت توهين‌آميزي كرده است، عذرخواهي مي‌كنم. پرويزي در پاسخ به اين سوال كه هدف از اين دست اقدامات عليه او چيست، گفت: «اگر دغدغه كساني كه متحصن شده‌اند حرف‌هاي من باشد با توضيحاتي كه وزارت كشور و شخص من ارايه دادم و با توجه به اينكه حرف‌هاي من تحريف شده است بايد اين اقدامات پايان يابد زيرا از اساس انتساب چنين حرف‌هايي به من كذب است اما به نظر مي‌رسد هدف ضربه زدن به دولت باشد.» او اضافه كرد: «به هر حال اينگونه اقدامات فقط مختص به خراسان جنوبي نيست، مخالفان دولت در سراسر كشور از هر بهانه‌اي براي ضربه زدن به دولت استفاده مي‌كنند». با خونسردي تاكيد مي‌كند: «به هر حال در فضاي سياسي چنين اتفاقاتي طبيعي است و هر چه به انتخابات نزديك‌تر شويم شدت هم خواهد گرفت.»

هماني كه با چماق مي‌خواست بيرونم كند، محور تحصن است
يادآوري مي‌كنم، زماني كه به عنوان استاندار خراسان جنوبي منصوب شد برخي عليه حضور او در اين استان صحبت كردند، نمي‌گذارد جمله‌ام تكميل شود و با خنده مي‌گويد: «بله، يكي از آقاياني كه اتفاقا امروز در محور اين تحصن قرار دارد، گفته بود اگر پرويزي به استانداري بيايد با چوب و چماق او را از خراسان جنوبي بيرون خواهيم كرد». منظور او يكي از مديران حوزه كه در سومين روز تحصن طلاب در اين حوزه اظهاراتي به نقل از آيت‌الله وحيد خراساني با اين مضمون گفته بود كه اين مرجع تقليد خطاب به تحصن‌كنندگان خراسان جنوبي فرمودند ثابت‌قدم باشيد، با رييس‌جمهوري صحبت مي‌كنم. اظهاراتي كه ديروز توسط دفتر آيت‌الله وحيد خراساني تكذيب شد و اعلام كرد كه در اين ماجرا نه نقشي داشته و نه پيغامي براي كسي فرستاده است. پرويزي در پاسخ به اين سوال كه آيا مي‌داند چه كساني سازمان دهي اين تحصن را عهده‌دار بودند، گفت: «بله. افرادي از نهادهاي خاص؛ متاسفانه در اين چند ماهي كه من در اين استان مشغول فعاليت بوده‌ام چند تن از روحانيون و ائمه جمعه نسبت به من لطف زيادي داشتند.» اين جمله را به طعنه مي‌گويد و گلايه‌مند است از ائمه جمعه كه از ابتداي حضورش بناي مخالفت با او گذاشتند. از او درباره سفر محمدحسين مقيمي به خراسان شمالي پرسيدم و او پاسخ داد: «آقاي مقيمي با امام جمعه استان و مسوولان امنيتي ديداري داشت».

او در پاسخ به اين سوال كه آيا قائم مقام وزارت كشور در جمع متحصنين هم حاضر شده است، گفت: «نه، ولي در جمعي كه تعداي از نمايندگان آنها حضور داشتند، حضور يافت و با آنها صحبت كرد». پرويزي توضيحات بيشتري از جزييات ديدار مقيمي با اين افراد ارايه نداد. در پايان از او پرسيدم در اين شرايط چه برنامه‌اي براي آينده دارد و او گفت: «انتخابات در پيش است و ما وظيفه سنگيني را عهده‌دار هستيم، اجازه نمي‌دهم هيچ موضوعي در انجام وظايفم براي برگزاري انتخاباتي پرنشاط و سالم خدشه وارد كند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دلواپسان سیلی خورده از مردم که در انتخابات تحقیر شدن دست به هر عمل ودروغ شایعه ای میزنند چون وقتی کسی شرف نداشته باشه به راحتی دروغ میگه تهمت میزنه اینها دلواپس دکل خوردن دوستانشون هستن نه مردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج