۴۹۶۴۵۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

«عنصر نامطلوب» کن دوباره به جشنواره معتبر فرانسوي باز مي گردد

لارس فون تریر، دونالد ترامپ را سوژه کرد!

یکی از مولف ترین و برجسته ترین کارگردانان امروز جهان بدون تردید، لارس فن تریر است که چند سال پیش مورد غضب مدیرجشنواره کن قرار گرفته بود و از وی به عنوان «عنصرنامطلوب» در کاخ جشنواره اسم برده شد و سخنان این کارگردان دانمارکی در جلسه کنفرانس مطبوعاتی فیلم فوق العاده اش «مالیخولیا» -۲۰۱۱- با طنزسیاهی که ویژه اوست همراه شد.

روزنامه بانی فیلم: یکی از مولف ترین و برجسته ترین کارگردانان امروز جهان بدون تردید، لارس فن تریر است که چند سال پیش مورد غضب مدیرجشنواره کن قرار گرفته بود و از وی به عنوان «عنصرنامطلوب» در کاخ جشنواره اسم برده شد و سخنان این کارگردان دانمارکی در جلسه کنفرانس مطبوعاتی فیلم فوق العاده اش «مالیخولیا» -۲۰۱۱- با طنزسیاهی که ویژه اوست همراه شد. او گفته بود «هیتلر را می فهمد، او آدم خوبی بود…!» اشاره وی به ضدیهود بودن هیتلر بوده است. جلسه مطبوعاتی آن سال رفته رفته در اثر تحریک برخی از روزنامه نگاران سمت وسوی تندی به خود گرفت واز کنترل لارس فون تریر خارج و سرانجام برای این فیلمساز جنجال برانگیز شد.
لارس فون تریر، دونالد ترامپ را سوژه کرد!

صد البته اگر چنین مسئله سیاسی پیش نیامده بود ولارس فون تریر گاف نداده بود، دومین نخل طلای خود را در همین سال به دست می آورد ولی در کل جو سیاسی ضد وی عمل کرد!

در جشنوارها و مراسم سینمایی در جهان خیلی پیش آمده است که جو سیاسی، به نفع یک فیلم و یا برضد آن عمل کرده و می کند. نمونه ها زیاد است که شامل جشنواره کن «برلین» مراسم اسکار و… می شود: مثلا بردن نخل طلا توسط مایکل مور(فارنهایت ۹/ ۱۱) درسال ۲۰۰۴ برای فیلم ضد جرج بوش و مسائل ۱۱ سپتامبر بشدت به نفع فیلم تمام شد. همچنین برای فیلم یلماز گونی (یول) و اعطای نخل طلا به او را می توان در همین ردیف قرار داد. برنده شدن فیلم آرگو(بن افلک) در مراسم اسکار، برنده شدن فروشنده (اصغرفرهادی) در مراسم اسکار و ده ها نمونه دیگر از این قبیل هستند. واین ماجرا سر دراز دارد.

در کن ۲۰۱۸ چه اتفاقی خواهد افتاد؟!

هنوز جشنواره کن ۲۰۱۷ شروع نشده و معلوم نیست که چه فیلم هایی در آن پذیرفته می شوند، اما از هم اکنون در روزنامه های فرانسه بحث بر سر این دوره از جشنواره کن آغاز شده است.

اسم فیلم جدیدلارس فون تریرThe House That Jack Built است.

لارس فون تریر در ماه فوریه به روزنامه گاردین اعلام کرده بود که فیلمی با الهام از شخصیت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری راست گرای امریکا خواهد ساخت و ماجرایش مربوط به یک قاتل جوانی است که یک سری قتل انجام می دهد و معلوم می شود تحت تاثیر یک «جن» قرار گرفته. زندگی این قاتل از نظر روانی وغیره طی ۱۲ سال دنبال میشود. عاشقان سینما و حرفه ای های این رشته سخت چشم به فیلم جدید لارس فون تریر دوخته اند که از قرار معلوم قرار است در سال اینده در جشنواره کن به نمایش در آید، وی دوباره قدم روی فرش قرمز پله های کن خواهد گذاشت.

فیلمبرداری این فیلم از دوشنبه همین هفته درغرب سوئد، جائی که بسیاری از فیلمسازن سوئد و دانمارک در آنجا فیلم می سازند، آغاز شده است و بازیگران اصلی اش مت دیلن، اوما تورمن و برنوگانز هستند. وقتی که قرار بوده فیلمبرداری شروع شود و تعدادی خبرنگار هم حضور داشته اند، یکی از آنها از کارگردان سوال می کند که آیا فیلم تان در کن ۲۰۱۸ خواهد بود؟ وی پاسخ می دهد: «با مسئولان آن صحبت کرده ام و بعد بیشتر شما را درجریان قرار می دهیم». دو بازیگر اصلی فیلم اعلام کرده اند که با افتخار بسیار پذیرفته اند در اثر تازه یکی از بزرگترین کارگردانان در قید حیات دنیا بازی می کنند.

لارس فون تریر در سال ۱۹۵۶ در دانمارک به دنیا آمده، با اولین فیلم بلندش «عنصر جنایت» در ۱۹۸۴ در بخش مسابقه جشنواره کن شرکت کرد و به خاطرتوانایی های سینمایی اش تعجب همه را جلب کرد. او توانست جایزه والای تکنیک را برای ارزش های سینمایی به دست آورد. فون تریر با فیلم دوم خود «اروپا» که بازهم در مسابقه کن ۱۹۹۱ بود جایزه مهم دیگری درهمین راستا دریافت کرد. با «شکستن امواج» در کن ۱۹۹۶ جایزه بزرگ ویژه داوران را دریافت کرد. درسال ۲۰۰۰ با «رقصده در تاریکی» نخل طلا را کسب کرد. فیلم های بعدیش به افتخارات خود افزود. وی شاید تنها فیلمسازی باشد که تمام آثار بلندش پشت سر هم در مسابقه کن پذیرفته شده و جایزه برده اند… حالا برای کارشناسان سینمایی این سئوال پیش می آید: مگر می شود فیلم آخر وی «خانه ای که جک ساخته» در کن ۲۰۱۸ نباشد؟

این فیلم قرار است در پائیز ۲۰۱۸ در اروپا به نمایش عمومی در آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج