جاباما
۴۹۶۴۸۳
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

رقم دستمزد سال ۹۶ از زبان وزیر کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در نشست‌های سه‌جانبه‌گرایی دستمزد مورد بررسی قرار می‌گیرد و اصلا هیچ رقمی در ذهن دولت نیست.

خبرآنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در نشست‌های سه‌جانبه‌گرایی دستمزد مورد بررسی قرار می‌گیرد و اصلا هیچ رقمی در ذهن دولت نیست.

علی ربیعی درباره نرخ احتمالی دستمزد در سال آینده اظهار داشت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در حال حاضر رقم دستمزدی است که کارگران دریافت می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که مدنظر دولت برای نرخ دستمزد سال آینده چیست؟ با توجه به این‌که حداقل دستمزد حدود ۸۰۰ هزار تومان است، آیا رقمی بیش از یک میلیون تومان برای حداقل دستمزد تعیین می‌شود؟ افزود: در نشست سه‌جانبه کارگران، کارفرمایان و دولت این موضوع بررسی می‌شود و اصلا دولت هیچ رقمی در ذهنش نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که نشست‌های سه‌جانبه نرخ را تعیین می‌کند، تصریح کرد: شما می‌گویید دولت چه نظری دارد، من به شما می‌گویم که در نشست‌های شورای عالی کار نرخ تعیین می‌شود.

بنا به این گزارش،موضوع تعیین دستمزد امسال کمی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بود. اگر هر ساله حداقل دستمزد صرفا با چانه‌زنی گروه‌های کارگری، کارفرمایی و دولت تعیین می‌شد، اما امسال پیش از ورود به مقوله تعیین دستمزد، توافقی بین سه ضلع شرکای اجتماعی حاصل شد و آن هم تهیه هزینه معیشت زندگی یک ماهه یک خانواده کارگری با میانگین ۳.۵ نفر بود که در نهایت این هزینه در کارگروه تخصصی دستمزد، ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان تعیین شد.

تعیین هزینه ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان مقدمه‌ای شد برای آغاز جلسات شورای عالی کار که نخستین جلسه آن هفته گذشته بود. خروجی آن جلسه که با حضور اعضای کارگری، کارفرمایی و دولتی شورای عالی کار برگزار شد این بود که هر یک از گروه‌های کارگری و کارفرمایی در جلسه بعد که امروز برگزار می‌شود، جمع بندی و پیشنهادات خود را درباره دستمزد ارائه دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شکیبه

      ادامه داره.معمای بی نهایت سختیه؟

    • بدون نام

      پس سهم دولت چیه در قبال کارگر همش رای به طرف کار فرما بسه دیگه کارگر گوشاش درارزنیست پس سهم شما چی چون خودت کارفرمای بزرگی پس کارگر میشه یک کارفرما دو رای طرف اوناست

    • کارگر

      دولت فقط بفکر رقم دریافتی خودشه,,چکارداره کارگر بدبخت چقدرمیگیره,,اصلا برای وزیر مهم نیست,,درسته کارگریم ولی بخدا ماهم میفهمیم,اقای وزیر

    • بهمن خان

      مخ ۱۱میلیون کارگر کشور ر و کار گرفتن
      اخرشم هیچی

    • عماد

      یه سوال دارم
      این رقم 1100 پایه حقوق کدوم کارگر خوشبیه ؟!؟
      اینا از کی و چی خبر دارن ؟
      پایه حقوق کارگران شرکت نفت در اهواز 895 هزارتومانه
      نه بدیه اب و هوا تعلق میگیره نه واسه تحصیلات و سابقه مبلغی پرداخت میشه.
      انقدر دورغ نگین به مردم .
      اینا هم فقط نمایش طنزه.
      مرج لطفا چاپ کن

    • امین مرادی

      فقط دعا میکنیم ک این جلسات پایان خوشی و خبرهای خوبی برای ما کارگران داشته باشه امیدواریم.چون بخدا قسم قسط داریم هرچی کار میکنیم سر ماه باید بدیمش جا این قسطامون.ممنونم

    • بدون نام

      کارگران شدند طنز جامعه ، کارگران هیچ ارزشی برای مسولین ندارند . ای کاش مسولین درد کارگران را میفهمید . ای کاش .................................. ای کاش

    • محمد

      چوب خدا صدا نداره؛ ایخدا چی میشد ورق طوری برمی گشت که وزیر کار مجبور میشد چند ماهی با این حقوق کارگری سر کنه تا بفهمه کارگر جماعت چی میکشه؟؟؟؟؟

    • مددی

      بخدا سخته باحقوق یک میلیون تومان ماچطور زندگی کنیم مافقط میخایم زنده بمونیم وگرنه نمیشه زندگی کرد

    • بدون نام

      اقای وزیر اکثر مردم ۸۱۲ هزار تومان میگیرن ,گیرم یک ملیون و صد بگیرن چه توفیری داره,الهی شما هم به درد این مردم گرفتار بشین شاید به فهمید شرمندگی ,دست تنگی ,گرسنگی,گریه بیصدا,قرض,مستاجری,وغیره......چیه.تازه میگن دولت هیچ فکری تو ذهنش نیست تازه میخواد فکرکنه,نوش دارو بعداز مرگ سهراب.خدایا دولت که سهله تو هم مارو فراموش کردی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج