۴۹۶۶۸۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

کاهش ۱۰ درصدی مددجویان کمیته امداد

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در سال ۹۵، ۱۰۰ هزار فقره وام اشتغال به مددجویان ارائه شد، گفت: در این مدت ۱۰ درصد از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد از چرخه حمایت خارج شده‌اند.

خبرگزاری مهر: رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در سال ۹۵، ۱۰۰ هزار فقره وام اشتغال به مددجویان ارائه شد، گفت: در این مدت ۱۰ درصد از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد از چرخه حمایت خارج شده‌اند.

سید پرویز فتاح در نشست خبری با اشاره به اینکه یک وفاق ملی حول محور کمیته امداد شکل گرفته است، اظهار داشت: در موضوع کمک به محرومان هیچ اختلاف‌نظری بین مسئولان، دولت، مجلس، رسانه‌ها و دیگر نهادها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۶ درصد از بودجه سال ۹۵ کمیته امداد محقق شده است، خاطرنشان کرد: یکی از معدود نهادهایی هستیم که دولت و سازمان مدیریت اهمیت بالایی به آن می‌دهد و مذاکراتی با معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت در حال انجام است تا بتوانیم چهار درصد باقی‌مانده بودجه را دریافت کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اهمیت پرداخت کامل بودجه کمیته امداد گفت: چهار درصد باقی‌مانده معادل عیدی مددجویان است که تاکنون نتوانسته‌ایم آن را پرداخت کنیم.

فتاح در مورد بودجه سال آینده این نهاد ادامه داد: بیشترین افزایش بودجه در سال ۹۶ مربوط به سازمان‌های حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی است و بر همین اساس تصویب شده است تا مستمری مددجویان کمیته امداد به دستکم ۲۰ درصد حداقل حقوق وزارت کار افزایش یابد.

وی افزود: وام اشتغال مددجویان در بودجه ۹۶، دو برابر شده است. همچنین برای سال ۹۵ پیش‌بینی ۱۱۵۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی داشتیم که برآورد ما این است این رقم ۲۰ درصد افزایش نشان دهد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: هزار میلیارد تومان وام اشتغال در سال ۹۵ به مددجویان پرداخت شد که این میزان به ۱۰۰ هزار فقره وام می‌رسد.

فتاح اظهار کرد: کمیته امداد ۵۰۰ میلیارد تومان از محل منابع خود در حوزه‌های مختلف باید پرداخت می‌کرد که این میزان با رشد ۲۰ درصدی به ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است که در حوزه‌های وام ضروری، قرض‌الحسنه و اشتغال به مددجویان ارائه شد.

وی با اظهار تأسف نسبت به وجود افراد پشت صف برای دریافت وام ضروری گفت: ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر از مددجویان در صف دریافت وام ضروری بودند که امروز این صف را شکسته‌ایم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: در سال ۹۵ کمیته امداد به طور کامل از سوهانک به میدان آزادی منتقل شد و این مسئله اگرچه ۶ ماه به طول کشید، اما ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق چابک‌سازی پس‌انداز شد که در حوزه‌های حمایتی به مصرف رسید.

فتاح تصریح کرد: برای نخستین بار پالایش در جامعه مددجویان انجام شد و از این طریق در کنار توانمندسازی، میزان مددجویان امداد ۱۰ درصد کاهش یافت.

وی گفت: در ابتدای سال ۹۵، یک میلیون و ۷۴۰ هزار خانوار تحت پوشش امداد بودند که این رقم امروز به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر کاهش یافته است؛ یعنی ۱۴۰ هزار خانواده از طریق پالایش و توانمندسازی از چرخه حمایت خارج شدند.

وی با بیان اینکه اشتغال مهمترین ماموریت کمیته امداد است، گفت:‌ از ۱۴۰ هزار خانواده خارج شده از کمیته امداد ۲۵ هزار خانواده به دلیل اشتغال از چرخه حمایتی امداد خارج شدند که قصد داریم، این تعداد را به بیش از ۵۰ هزار خانوار برسانیم.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در سال ۹۵ موفق به ساخت و تحویل ۲۰ هزار واحد مسکونی به مددجویان شده‌ایم، ادامه داد: همچنین ۴۰ تا ۵۰ هزار واحد مسکونی را نیز در سال جاری تعمیر و بازسازی کرده‌ایم.

وی با اشاره به افتتاح صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در سال ۹۵ گفت: این صندوق را با مجوز بانک مرکزی تعداد ۵۰ شعبه در ۳۱ استان کشور راه‌اندازی کرده‌ایم و قصد افزایش شعبه خود را نداریم و مردم می‌توانند به عنوان قرض الحسنه اقدام به افتتاح حساب کنند.

فتاح ادامه داد: این صندوق تنها مجوز پرداخت وام قرض الحسنه را دارد و نرخ کارمزد آن نسبت به سایر بانک‌ها پایین است.

وی با اشاره به امضای قراردادی میان کمیته امداد و رفاه برای ساخت ۵ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در ۶ استان مرزی کشور گفت: تا پایان سال جاری دو هزار واحد از این تعداد تحویل داده خواهد شد. این واحدهای مسکونی تنها برای محرومان ساخته می‌شود و همچنین بنیاد برکت، آستان قدس و بنیاد مستضعفان تعهد به ساخت ۸ هزار واحد مسکونی کرده‌اند که کمیته امداد تنها نشانی محرومان را به این نهادها می‌دهد و مبلغی پرداخت نمی‌کند.

رئیس کمیته امداد درباره خانواده‌های نیازمند فاقد شناسنامه گفت: بیشتر این خانواده‌ها در نقاط مرزی بوده و بعضا سرپرست خانواده غیرایرانی است که برای رفع مشکل شناسنامه این افراد نیاز به قانون داریم، زیرا بر اساس قانون کمیته امداد اجازه تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های دارای سرپرست نامعلوم ، مبهم و فاقد شناسنامه را ندارد.

وی تصریح کرد: بیشتر این خانواده‌ها شناسایی شده‌اند و خدمات موردی از کمیته امداد دریافت می‌کنند، اما نمی‌توانند به عنوان مستمری بگیر قلمداد شوند.

فتاح بیان کرد: با دولت و وزارت کشور در این خصوص صحبت کرده‌ایم که اگر می‌توانند ضوابط قانونی در این خصوص را رفع کنند و آن وقت برای تحت پوشش قرار گرفتن این افراد مشکلی وجود ندارد.

رئیس کمیته امداد در خصوص توزیع سبد کالا میان مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی گفت: با وزیر تعاون در این خصوص جلساتی داشتم و این سبد کالا توسط وزارت رفاه میان خانواده‌های تحت پوشش و حتی خانواده‌های نیازمندی که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند، توزیع می‌شود. همچنین کمک‌های غیرنقدی جمع آوری شده در جشن نیکوکاری نیز روزهای پایانی سال ۹۵ و روزهای ابتدایی سال ۹۶ توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: در سه استان تهران، البرز و قم بن‌های مربوط به فروشگاه‌های رسمی تهیه شده که خارج از مستمری و به صورت مضاعف به خانوارهای مددجویان پرداخت خواهد شد.

فتاح در ادامه سخنان خود با اشاره به جلسات خود با وزیر مسکن و شهرسازی در کمیسیون عمران مجلس گفت: این وزارتخانه اعلام آمادگی کرده است که تحت شرایطی بخشی از خانه‌های بدون متقاضی مسکن مهر را به مددجویان کمیته امداد واگذار کند که تاکنون توافق‌نامه‌ای در خصوص ۴ هزار واحد مسکونی امضا کرده‌ایم و این واحدها تا پایان فروردین ماه به کمیته امداد تحویل خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما که مرد نیستید نظر کاربران را منعکس کنید چرانظر خواهی میکنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج