۴۹۶۶۹
۱ نظر
۵۰۳۳
۱ نظر
۵۰۳۳
پ

چیدمان اتاق نشيمن، مهم‌ترین اتاق خانه

شما بیشتر از هر اتاق خانه از اتاق نشيمن استفاده می‌کنید، از مهمانان‌تان در این اتاق پذيرايي می‌کنید و در همین اتاق است که می‌توانید سلیقه خود را بیشتر از همه اعمال کنید اما چیدن این اتاق ریزه‌کاری‌های مربوط به خود را دارد.


چیدمان اتاق نشيمن، مهم‌ترین اتاق خانه


مجله ایده آل : شما بیشتر از هر اتاق خانه از اتاق نشيمن استفاده می‌کنید، از مهمانان‌تان در این اتاق پذيرايي می‌کنید و در همین اتاق است که می‌توانید سلیقه خود را بیشتر از همه اعمال کنید اما چیدن این اتاق ریزه‌کاری‌های مربوط به خود را دارد، ریزه‌کار‌ی‌هایی که نه تنها اتاق شما را زیباتر می‌کند بلکه راحتی آن را نیز افزون می‌کند.

چیدمان اتاق نشيمن، مهم‌ترین اتاق خانه

اتاق نشيمن مهم‌ترین مکان برای جمع شدن اعضای خانواده است، بنابر این مبلمان آن را طوری بچینید که امکان ارتباط و گفت‌وگو بین افراد فراهم شود. صندلی‌ها را با فاصله از دیوار و طوری قرار دهید که روبه‌روی هم باشند. البته اگر اتاق‌نشيمن به اندازه کافی بزرگ است، برای راحتی بیشتر آنها را دو تا دو تا قرار دهید. با صندلی‌ها و مبل استیل دایره را گسترش دهید اما همچنان صمیمیت را حفظ کنید.

یادتان باشد مبلمان‌هایتان به ویژه آنهایی که رویه چرمی دارند را در مجاورت شومینه یا رادیاتور و همچنین تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید زیرا به مرور زمان و بر اثر حرارت چرم خشک شده و ترک می‌خورد. علاوه بر این مبل‌هایی که روکش پارچه‌ای دارند و در مقابل تابش مستقیم نور خورشید هستند، تغییر رنگ خواهند داد.

چیدمان اتاق نشيمن، مهم‌ترین اتاق خانه

فاصله مبل‌ها از تلویزیون چقدر باشد؟

توجه به اندازه صفحه نمایش مهم‌ترین نکته هنگام خرید یک تلویزیون محسوب می‌شود که تعیین‌کننده قیمت و کیفیت و بسیاری دیگر از نکات است. سایز یا اندازه صفحه نمایش که با واحد اینچ مشخص می‌شود، طول قطر تلویزیون است اما باید بدانید که این ایده که بزرگ‌ترین اندازه سازگار با بودجه خود را بخرید، همیشه بهترین شیوه نیست. نکته دیگری که می‌تواند اندازه تلویزیون شما را تعیین کند، مکانی است که قرار است تلویزیون در آن قرار بگیرد و فاصله متوسط محل نشستن بینندگان از صفحه نمایش است. در جدول زیر می‌توانید اطلاعاتی را ببینید که بر اساس آن اندازه صفحه نمایش خود را با توجه به محیط انتخاب کنید. البته این جدول کاملا تجربی است و هیچ استانداردی در این زمینه وجود ندارد.

پشت تلویزیون نور نباشد

هنگام تماشای تلویزیون باید نور کافی وجود داشته ‌باشد. انعکاس لامپ‌ها و نور پنجره در صفحه تلویزیون چشم را خسته می‌کند. بنابراین تلویزیون را روبه‌روی پنجره یا منابع نور قرار ندهید و دقت کنید که مهتابی، لامپ و منبع نور درست پشت تلویزیون و در محدوده دیدتان نباشد تا دچار خستگی چشم نشوید. برای پیشگیری از این حالت، یک مدت طولانی به صفحه تلویزیون خیره نشوید. نگاه کردن به اطراف و پلک‌زدن، از خشک‌شدن سطح قرنیه و خستگی چشم پیشگیری می‌کند. همچنین حواستان باشد هنگام تماشای تلویزیون و زمانی که نشسته‌اید، پایین صفحه نمایش تلویزیون باید در سطح قفسه سینه‌تان باشد و نباید از سطح چانه شما بالاتر باشد.

چیدمان اتاق نشيمن، مهم‌ترین اتاق خانه

اولین قدم در طراحی

در چیدمان یک اتاق مهم‌ترین نکته انتخاب نقطه کانونی است یعنی قسمتی که می‌خواهید بیش از همه مورد توجه باشد. اگر تصمیم دارید نقطه کانونی دکوراسیون شما تلویزیون باشد، باید آن را در مرکز فضای نشیمن قرار دهید اما اگر نقطه کانونی دکوراسیون شما شومینه یا هر چیز دیگری است، فضای نشیمن و چیدمان مبل را باید حول آن نقطه کانونی صورت دهید و تلویزیون را در جایی بگذارید که به راحتی برای افراد قابل دیدن باشد.

برای آنکه اتاق بازتر نشان داده شود، از رنگ سفید نیز در طرح رنگ خود استفاده کنید. مثلا رنگ‌های گرم مانند زرد، نارنجی یا قرمز را برای یک دیوار در نظر بگیرید و بقیه دیوارها را سفید کنید. همچنین می‌توانید از رنگ سفید به عنوان حاشیه استفاده کنید تا اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد.

چیدمان اتاق نشيمن، مهم‌ترین اتاق خانه

کولر گازی مناسب برای اتاق شما

لازم است در موقع خرید کولر گازی برای اتاق‌نشیمن به مساحت فضایی که نیاز به سرد شدن دارد، توجه کنید. معمولا ظرفیت مورد نیاز کولر گازی به نسبت مساحت فضای مورد استفاده تخمین زده می‌شود. با استفاده از جدول زیر می‌توانید با توجه به مساحت اتاق‌تان بهترین ظرفیت را انتخاب کنید.

چنانچه فضای مورد نظر آفتاب‌گیر باشد به ظرفیت‌های مندرج در جدول بالا، ۱۰ درصد اضافه مي‌شود و اگر فضای مورد نظر سایه باشد،۱۰ درصد از این ظرفیت مذکور کم خواهد شد و چنانچه کولر صرفا برای آشپزخانه به کار می‌رود، می‌توان از یک رده بالاتر استفاده کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی قشنگ نبود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج