۴۹۶۹۸۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پیش‌ بینی تداوم رشد تولید خودرو در سال ۹۶

مرکز پژوهش‌های مجلس در تازه‌ترین گزارش خود درباره عملکرد رشد اقتصادی در سال ۹۵ با اشاره به اثر صنعت خودرو بر این شاخص، تداوم رشد تولید خودرو در سال ۹۶ را پیش‌بینی کرد.

روزنامه دنیای اقتصاد: مرکز پژوهش‌های مجلس در تازه‌ترین گزارش خود درباره عملکرد رشد اقتصادی در سال ۹۵ با اشاره به اثر صنعت خودرو بر این شاخص، تداوم رشد تولید خودرو در سال ۹۶ را پیش‌بینی کرد.
مرکز پژوهش‌ها در این گزارش پیش‌بینی کرده که تا پایان سال جاری تولید خودرو همراه با رشد ۲۵ درصدي خواهد بود و اینکه رشد خودروسازي در سال ۱۳۹۶ نیز تداوم خواهد داشت.بر این اساس در حالی این گزارش با پیش‌بینی رشد ۲۵ درصدی سال‌جاری، تداوم رشد خودروسازی در سال آینده را هدف قرار داده است که آمار ۱۱ ماهه تولید خودروهای سواری در سال‌جاری گویای آن است که تولید خودرو توانسته رشد ۴۳ درصدی را ثبت کند.

این گزارش شرط تداوم رشد صنعت خودرو در سال ۹۶ را افزایش تقاضا و تغییر در ترکیب محصولات تولیدی دانسته است؛ به طوری که در این گزارش تاکید شده «امكان تداوم رشد خودروسازي در سال ۱۳۹۶ وجود دارد، به‌خصوص آنكه به نظر مي‌رسد خودروسازان با علم به اين موضوع كه مساله فعلي خودروسازي كمبود تقاضا است، در پي احياي آن بخش از كاهش تقاضا هستند كه به نوع محصولات مرتبط است. بنابراین تغيير در تركيب و سهم محصولات توليدي خودروسازان مبين اين موضوع است.»

در شرایطی آینده تولید خودرو در سال ۹۶ طبق پیش‌بینی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس مثبت ارزیابی می‌شود که کارشناسان به عملیاتی شدن برخی از قراردادهای خودرویی در سال آینده اشاره می‌کنند و اینکه عرضه خودروهای جدید در بازار اثر جدی بر افزایش تقاضا و رشد تولید خودرو خواهد داشت. در این میان اما برخی کارشناسان معتقدند الزاماتی برای تداوم رشد تولید خودرو در سال‌‌ آینده وجود دارد.
یکی از این الزامات در نظر گرفتن تقاضای مناسب در بازارهای داخلی و خارجی است؛ به اعتقاد آنها خودروسازان در صورتی می‌توانند با عرضه خودروهای جدید، تقاضا در بازار داخل ایجاد کنند که شرایط مناسبی را برای خرید این خودروها در نظر بگیرند که در این میان مولفه قیمت و تناسب آن با قدرت خرید مشتریان نقش مهمی را ایفا می‌کند. از سوی دیگر یکی از تاکیدات آنها صادرات خودروهای جدید به بازارهای هدف است و اینکه خودروسازان از این طریق بتوانند تیراژ خود را افزایش دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج