جاباما
۴۹۷۱۰۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

نجات یک تجارت ورشکسته با بازاریابی محتوا!

مارکوس شریدن یک مدرس، سخنران و بلاگر مشهور اینترنتی است که در سال ۱۹۷۷ در ایالت کارولینا آمریکا به دنیا آمد. او لیسانس خود را در رشته زبان اسپانیایی گرفت. وی پس از فارغ‌التحصیلی تصمیم گرفت تا زمانی که کار مناسبی پیدا کند، پیشنهاد کاری دو تن از دوستانش را در شرکت آن‌ها، یعنی شرکت فروش و نصب استخرهای شنا خانگی قبول کند.

مردی که بازاریابی محتوا (درونگرا) زندگی‌اش را متحول کرد، کیست؟

مارکوس شریدن یک مدرس، سخنران و بلاگر مشهور اینترنتی است که در سال ۱۹۷۷ در ایالت کارولینا آمریکا به دنیا آمد. او لیسانس خود را در رشته زبان اسپانیایی گرفت. وی پس از فارغ‌التحصیلی تصمیم گرفت تا زمانی که کار مناسبی پیدا کند، پیشنهاد کاری دو تن از دوستانش را در شرکت آن‌ها، یعنی شرکت فروش و نصب استخرهای شنا خانگی قبول کند. او زمانی که این پیشنهاد کاری دوستانش را قبول کرد، هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد که روزی به یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های بازاریابی اینترنتی و بازاریابی درونگرا تبدیل خواهد شد.

نجات یک تجارت ورشکسته با بازاریابی محتوا!

برای اینکه با دلایل موفقیت مارکوس شریدن آشنا شویم، بهتر است ابتدا مروری کنیم بر اتفاقاتی که منجر شد وی با بازاریابی درونگرا آشنا شود.

چند سال پس از اینکه دو تن از دوستانش به او پیشنهاد کار در شرکت فروش و نصب استخرهای شنا خانگی "River Pools And Spas"را دادند و فروش شرکتشان به مرور در حال افزایش بود، اتفاقات بزرگی در کسب و کارشان رخ داد که برای همیشه زندگی آن‌ها را متحول کرد.

مروری سریع بر اتفاقاتی که بر مارکوس شریدن و شرکت استخرهای شنا خانگی آن‌ها گذشت:

سال ۲۰۰۴: توسعه نسبی سفارش‌ها و فروش شرکت و بروز پیچیدگی‌های مالی که در نهایت منجر به استخدام یک حسابدار به نام " ژانت " در شرکت شد.

سال ۲۰۰۴ (۸ ماه بعد): افزایش تدریجی فروش و رشد شرکت، همچنین بروز نخستین مشکل مالی که ناشی از پاس نشدن یکی از چک‌های فروشندگان تجهیزات به شرکت بود. پیگیری مشکل توسط مارکوس شریدن و تعجب از مسئله مالی که به وجود آمده بود. بروز مشکلات مکرر مشابه در ماه‌های آتی و تلقی تیم شرکت به اینکه برای جبران قروض و پاس کردن چک‌ها باید بیشتر کار کنند.

یک سال بعد، ژانویه ۲۰۰۵: آگاهی از اختلاس ۲۰۰.۰۰۰ هزار دلاری " ژانت " حسابدار تازه استخدام شده شرکت و بالا آوردن بدهی معادل ۴۵۰.۰۰۰ هزار دلار که منجر به تهدید مأمور مالیاتی (IRS) به مصادره خانه، اموال و تمام دارایی‌های صاحبان شرکت استخرهای شنا خانگی "ریور پوولز" شد. بعد از این اتفاق مارکوس شریدن و همکارانش با متخصصین امور مالی مشورت کردند، اما پیشنهاد‌ آن‌ها را مبنی بر تعطیلی کسب و کارشان جهت جلوگیری از افزایش هزینه‌ها و قروض را نپذیرفتند. شریدن و همکارانش تسلیم نشده و برای جبران قروض، تلاش خود را برای ادامه فعالیت‌های شرکت افزایش دادند.

سه سال بعد، سال ۲۰۰۸: آن‌ها با تلاش مداوم خود توانستند کسب‌وکار شرکت استخرهای شنا خانگی "ریور پوولز" را سر پا نگه دارند. درست زمانی که اوضاع مالی شرکت دوباره داشت رونق می‌گرفت، بحران بزرگ مالی آمریکا شروع شد. این امر باعث شد شریدن و همکارانش با چالش بزرگ دست و پنجه نرم کردن با رکود اقتصادی و همچنین کاهش تقاضا برای خرید کالاهای لوکسی مانند استخرهای شنا خانگی رو به رو شوند. بعد از این اتفاق شریدن به دنبال راهی بود تا کسب‌وکار شرکتشان را با وجود رکود اقتصادی ادامه دهد و طی تحقیقاتی که داشت با بازاریابی اینترنتی و بازاریابی محتوا یا درونگرا (خصوصاً ابزار اتوماسیون بازاریابی هاب اسپات) آشنا شد و تلاش کرد از طریق وبسایت شرکتشان مشتریانی را جذب کسب‌وکار خود کند.
نجات یک تجارت ورشکسته با بازاریابی محتوا!

سال 2009: شریدن پس از آشنایی با روش‌های نوین بازاریابی اینترنتی (بازاریابی محتوا و بازاریابی از طریق موتورهای جستجو) شروع به تولید مقالات آموزشی در حوزه فروش و ساخت استخرهای شنا خانگی در وبسایت شرکتشان کرد و همچنین به سؤالات مردم در این زمینه پاسخ می‌داد. در عرض ۷ ماه تلاش‌های او در تولید محتوا نتیجه داد و موجب افزایش فروش و دوام آوردن شرکت تا پایان سال 2009 شد. این نتایج زمانی حاصل شد که بحران مالی آمریکا همچنان ادامه داشت و بسیاری از شرکت‌های رقیب ورشکسته شده بودند.

سال 2010 به بعد: توسعه روز افزون شرکت استخرهای شنا خانگی "ریور پوولز" که باعث شد مارکوس شریدن در کنار آن وبسایت و شرکت خود را با نام " شیرهای فروش" در حوزه آموزش و مشاوره بازاریابی اینترنتی راه‌اندازی کند. در ادامه او مسئولیت‌های خود را شرکت استخرهای شنا خانگی "ریور پوولز" کاهش داد و زمان بیشتری را به کسب‌وکار شخصی خود یعنی شرکت "شیرهای فروش" اختصاص داده و به تولید محتوای با کیفیت و عالی در زمینه بازاریابی اینترنتی پرداخت. او همچنین پادکست‌های (فایل صوتی) آموزشی بازاریابی اینترنتی با عنوان "Mad Marketing" را تولید و در وبسایت خود به طور رایگان منتشر کرد که موجب افزایش شهرت و اعتبار وی گردید. از آنجایی که شریدن یکی از نمایندگان فروش سرویس اتوماسیون بازاریابی شرکت هاب اسپات نیز بود، به تولید پادکستی اختصاصی برای این سرویس در وبسایتش با عنوان "Hub cast" پرداخت.

شریدن از طریق مقالات آموزشی و محتوای مفیدی که برای وبسایت شرکت فروش و نصب استخرهای شنا خانگی "River Pools And Spas"نوشت، توانست مشتریان بسیاری را جذب کسب‌وکار خود کند. وی با سنت‌شکنی و در اختیار قرار دادن اطلاعات کاملی از قبیل: قیمت نصب و راه‌اندازی استخرهای شنا خانگی، تجهیزات مورد نیاز، ارزش افزوده‌ای که ساخت استخرها در آینده در قیمت فروش خانه ایجاد خواهد کرد، قیمت و نحوه سرویس استخرها و … توانست شرکت خود را در این حوزه جزء معتبرترین شرکت‌های فروش و نصب استخرهای شنا خانگی در سراسر آمریکا کند و مشتریان زیادی را جذب این شرکت نماید.

راز موفقیت شریدن به گفته‌ی خودش: "تولید محتوای ارزشمند برای مخاطبان و پاسخگویی به سؤالات آن‌ها" می‌باشد. او معتقد است بهترین استراتژی برای افزایش فروش تولید محتوای با کیفیت و پیدا شدن توسط مشتریان از طریق موتورهای جستجو است.

مارکوس شریدن یکی از موفق‌ترین بازاریابان اینترنتی حال حاضر در دنیاست که به خاطر اشتیاقش به آموزش و مشاوره بازاریابی و همچنین کمک به افراد برای توسعه کسب‌وکارشان شهرت دارد. وی مثال بارزی از موفقیت و کاربردی بودن روش‌های بازاریابی محتوا یا درونگرا (جاذبه‌ای) در اینترنت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج