۴۹۷۲۹۴
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

طرح آرامش بهاری در ۱۴۰۰ امامزاده

احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری در ۱۴۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه در سراسر کشور خبر داد.

خبرگزاری مهر: احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری در ۱۴۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه در سراسر کشور خبر داد.

نشست خبری طرح نوروزی آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز دوشنبه ۲۳ اسفند برگزار شد.

شرفخانی گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه مدیریت آستان امامزادگان، بقاع متبرکه و تبدیل آن به قطب فرهنگی است. آن چیزی که در چشم انداز سازمان اوقاف دیده شده، بحث ارتقاء سطح خدمت رسانی در عرصه های فرهنگی و معنوی و در عرصه های رفاهی به زائرین و مردم عزیزمان در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه است.

وی افزود: یکی از برنامه های چند سال اخیر ما طرح نوروزی آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین ارتقاء سطح باور دینی و معنوی مردممان است. با توجه به اینکه یکی از سنت های اصیل مردم در ایام نوروز، صله ارحام است و همچنین سفرهای نوروزی، در همین راستا لازم دانستیم در عرصه های معنوی و اجتماعی و رفاهی در ایام نوروز، طرح آرامش بهاری در دستور سازمان اوقاف و امور خیریه قرار بگیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف ادامه داد: این طرح قبل از عید و از فردا در کل کشور کارش را شروع می کند و تا ۱۴ فروردین ادامه می یابد. این طرح در دو بعد برنامه ریزی لازم را انجام داده است؛ یکی بعد فرهنگی و معنوی و بعد دوم برنامه های رفاهی برای زائرین و مسافران نوروزی. طرح نوروزی آرامش بهاری در ۱۴۰۰ امامزاده و بقاع متبرکه در سراسر کشور برگزار می شود.

شرفخانی افزود: نزدیک به ۲ هزار امامزاده مراسم تحویل سال نو را با حضور مردم در کنار این سلاله های حضرت زهرا(س) برگزار می کنند. در ۲۴۰۰ امامزاده برنامه اقامه نماز جماعت و برنامه های فرهنگی- مذهبی طراحی شده است. یکی از برنامه‌های فرهنگی این امامزادگان برگزاری خیمه های معرفت است. برپایی خیمه معرفت با سرفصل های کودک و نوجوان، بخش مشاوره برای خانواده، جوانان و نوجوانان و بخش گفتمان دینی، تبلیغ چند رسانه ای و بخشی به عنوان «همه واقف باشیم» برای ترویج فرهنگ وقف را در آرامش بهاری در نظر گرفته ایم.

وی ادامه داد: برای این موضوع روحانیونی که باید در کل کشور اعزام شوند، ۳۰۳۴ نفر در حوزه علمیه قم و حوزه علمیه استان‌ها پس از کسب آموزش های لازم در قم و کسب امتیاز لازم به این بقاع متبرکه و امامزادگان اعزام شده اند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف اظهار کرد: این عزیزان یکبار در قم آموزش های لازم را دیده اند. برنامه های مشاوره، امر ازدواج، بحث تفاهم، زوج درمانی و همچنین برنامه های تبلیغی چند رسانه ای با استفاده از روش تبلیغ جدید، روش تصویری و سخنرانی موضوعی و یکی هم تربیت کودک و غصه گویی و استفاده از ابزارهای جدید بازی که با نگاه تبلیغی و ترویجی دوره های آموزشی برگزار شده است.

شرفخانی افزود: در ۵۱۷ امامزاده برنامه های فرهنگی و آموزشی و برپایی نمایشگاه را داریم. در ۷۰۵ امامزاده غرفه حجاب و عفاف تعبیه شده و در کنارش بخش مصاحبه کتاب و کتابخوانی با عنوان «کتابچه آرامش بهاری» انجام می شود. برنامه های ادعیه از قبیل دعای توسل، کمیل، ندبه، در ایام نوروز در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می شود. همچنین پاسخگویی به سوالات شرعی و بیان احکام در امامزادگان طراحی شده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۴ میلیون هدیه فرهنگی با عنوان مسئول فرهنگی از قبیل کتاب کودک، پازل، لوح های فشرده، پک کودکان فاطمی و نماز و لوازم التحریر طراحی شده است. این محصولات همگی در حوزه فرهنگی است. اینها بخشی از برنامه های ما است که طرح نوروزی آرامش بهاری ما که در خود امامزادگان در بخش خدمت رسانی در عرصه رفاهی داریم.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف اظهار کرد: در بحث موضوع اسکان در ۹۵۸ امامزاده و بقعه در سراسر کشور زائرسرا داریم و در ۷۹۳ امامزاده و بقعه مکان هایی را برای اسکان های موقت طراحی کرده ایم که بتوانیم در بخش اسکان زائران و مسافران نوروزی خدمات مناسبی به مردم و زائرین داشته باشیم. در ۱۲۰۰ امامزاده و بقعه بحث ایستگاه های صلواتی و پذیرایی را داریم که در امامزادگان و بقاع متبرکی که فضای مناسبی داشته باشند حداقل پذیرایی را داریم.

شرفخانی افزود: در بعضی از امامزادگان ایستگاه های سلامت با همکاری بسیج پزشکی در نظر گرفته ایم. لحظه تحویل سال نو که بهترین لحظه سال مردم است که از نظر سنت دیرینه لحظه تحویل سال یک سال ورود به سال جدید است همه مردم علاقه مندند در همان لحظه در جمعی باشند که بتوانند ره توشه یکسال خود را بردارند. بحث دعا در همان لحظه با عنوان ره توشه خوبی برای کسانی است که در آن جلسه حضور دارند.

وی ادامه داد: اگر امروز روزی می خوریم زندگی می کنیم و نفس می کشیم به برکت وجود اهل بیت(ع) است. کسانی که تشرف در مشهد مقدس یا در کنار قبور پاک ائمه معصومین(ع) را ندارند، در بقاع متبرکه و امامزادگان حضور پیدا می کنند و مودت و انس خود را به اهل بیت(ع) نشان می دهند و هم می توانند ره توشه یکسال خود را بردارند. امیدوارم زمان معنوی خوبی در کنار امامزادگان و بقاع متبرکه داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مشهد که پول نداریم میریم امامزاده عبدالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج