جاباما
۴۹۷۳۴۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

حمایت جکی چان از نمایش فیلم‌های هالیوودی

بازیگر و فیلمساز مشهور هنگ‌کنگی با حمایت از نمایش فیلم‌های هالیوودی در چین گفت این کار می‌تواند محرک فیلمسازان چینی باشد تا فیلم‌های بهتری بسازند.

خبرگزاری مهر: بازیگر و فیلمساز مشهور هنگ‌کنگی با حمایت از نمایش فیلم‌های هالیوودی در چین گفت این کار می‌تواند محرک فیلمسازان چینی باشد تا فیلم‌های بهتری بسازند.
حمایت جکی چان از نمایش فیلم‌های هالیوودی

به نقل از وال استریت ژورنال، چین همواره سعی کرده تا با اجازه دادن برای نمایش شمار محدودی از فیلم‌های خارجی در این کشور، مانع فشار بر فیلمسازان محلی توسط فیلم‌های خارجی شود تا به این وسیله از سیاست‌های فرهنگی حزب کمونیست نیز حمایت کند با این حال جکی چان ‌گفت رقابت می‌تواند برای سینمای چین خوب باشد.

این بازیگر محبوب گفت: چنین فشاری است که می‌تواند فیلمسازان ما را وادار کند تا سخت‌تر کار کنند و فیلم‌های بهتری بسازند.

جکی چان در کنفرانسی که در پکن به این منظور ترتیب داده شده بود شرکت داشت و در این زمینه افزود: اگر ما فیلم‌هایمان را پشت درهای بسته می‌ساختیم بدون این که هیچ رقابتی وجود داشته باشد، نمی‌توانستیم به این رشد باکس آفیسی برسیم که امروز رسیده‌ایم.

بازیگر نقش‌های اکشن یکی از اعضای رسمی مشورتی قوه مقننه ملی چین است که این نشست را برای بررسی روندی که باید در آینده در پیش بگیرند ترتیب داده بود.

انتظار می‌رود مذاکرات چین و آمریکا به توافقات جدید درباره چگونگی نمایش فیلم‌های خارجی در چین منجر شود. این در حالی است که چین اکنون دومین بازار بزرگ فیلم جهان پس از آمریکا است. وجود یک سهمیه بیشتر به معنی رقابت بیشتر برای فیلمسازان داخلی است که سال پیش ۵۸ درصد از کل فروش فیلم را در اختیار داشتند که رقمی افزون بر ۲۶.۷ میلیارد یوان برابر با ۳.۸ میلیارد دلار آمریکا را تشکیل می‌داد.

در سال ۲۰۱۲ معاون رییس جمهور چین و آمریکا قراردادی پنج ساله امضا کرده بودند که بر مبنای آن هر سال ۳۴ فیلم خارجی اجازه نمایش در کشور چین را به دست آورده بود.

پیش بینی می‌شود قرارداد جدید افزایش حداقل برابر ۱۰ فیلم در سال را دربرگیرد.

مدیران هالیوود امیدوارند به جز افزایش تعداد فیلم‌ها سهم بیشتری از فروش بلیت نیز نصیب آنها شود. سهم آمریکا از فروش فیلم‌های آمریکایی در بازار چین ۲۵ درصد قیمت بلیت است در صورتی که در دیگر کشورها این سهم برابر ۴۰ درصد است.

هنوز روشن نیست در دولت ترامپ چه میزان بر تلاش‌ها برای افزایش جایگاه هالیوود در چین افزوده شود چراکه ترامپ و هالیوود رابطه خوبی با هم ندارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج