۴۹۷۵۷۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بررسی برنامه ملاقات روحانی و پوتین

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ایگور شووالف معاون اول نخست وزیر روسیه امروز (دوشنبه) برنامه سفر پیش روی حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به مسکو و مذاکره با ولادیمیر پوتین همتای روس را بررسی کردند.

خبرگزاری ایرنا: محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ایگور شووالف معاون اول نخست وزیر روسیه امروز (دوشنبه) برنامه سفر پیش روی حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به مسکو و مذاکره با ولادیمیر پوتین همتای روس را بررسی کردند.

در مذاکرات هیات روسی به سرپرستی شووالف و هیات ایران که به ریاست واعظی و با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی در مسکو برگزار شد، محورهای مختلف توسعه همکاری ها و همچنین برنامه امضای اسناد مورد توافق در جریان این سفر که براساس برنامه پیش بینی شده اوایل فروردین ماه انجام خواهد شد، مورد بررسی قرار گرفت.

در این مذاکرات، طرفین با تاکید بر اهمیت نهمین ملاقات روحانی و پوتین رئیسان جمهوری دو کشور بر لزوم توجه دوجانبه به فرصت های فراهم شده از این سفر و مذاکرات برای ارتقای هرپه بیشتر همکاری ها تاکید کردند.

الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه نیز امروز در دیدار واعظی تاکید کرد که سفر پیش روی حسن روحانی به مسکو زمینه ساز جهش در همکاری های دو کشور خواهد بود.

واعظی رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور نیز رشد ٨٠ درصدی مبادلات تجاری و اقتصادی در سال ٩٥ نسبت به سال 94 را قابل قبول خواند ولی تاکید کرد که نیازمند تلاش بیشتری در این عرصه هستیم، زیرا توانمندی های ایران و روسیه بسیار بیشتراست.

صبح امروز هم در جریان مذاکره محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیکلای نیکیفروف وزیر ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه، امضای یک سند همکاری در این حوزه در جریان سفر پیش روی رئیس جمهوری ایران به مسکو مورد توافق قرار گرفت.

مهدی محتشمی قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بین المللی و نمایندگان بخش های مختلف از جمله نفتی، صنعتی، ریلی و قضایی اعضای هیات ایران را در این سفر دو روزه که دوشنبه آغاز شد، تشکیل می دهند.

ایران و روسیه از زمان آغاز کار دولت یازدهم با تنظیم نقشه راه توسعه روابط در جریان نشست های کمیسیون مشترک، هشت دیدار سران و بارها مذاکره تلفنی، توانسته اند شاهد پیشرفت زیادی در همکاری ها باشند که از جمله آنها افزایش ۸۰ درصدی ارزش مبادلات بازرگانی در سال ۹۵ نسبت به سال پیش از آن به حدود دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است.

افزون بر پیشرفت همکاری های دوجانبه، ایران و روسیه در عرصه منطقه ای از جمله خاورمیانه به ویژه سوریه و مبارزه با تروریسم، سیاست های نفتی، برنامه تصویب شده مشارکت اقتصادی تهران و اتحادیه اوراسیا و بررسی تبدیل عضویت ناظر جمهوری اسلامی در سازمان همکاری شانگهای به رسمی رویکردهای مشترک و همگرایی های گسترده ای دارند.

تاکنون رئیسان جمهوری دو کشور شش بار در جریان نشست های بین المللی خارج از دو کشور از جمله اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کرده اند ودو مذاکره نیز در تهران و شهر اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان فدراسیون روسیه برگزار شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج