جاباما
۴۹۷۶۴۳
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

درد دل‌های وزیر کار از کارگری پدرش

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز با حضور در ایستگاه راه‌آهن تهران دلیل اصلی حضور خود در این مکان را زنده کردن یاد و خاطره پدرش به عنوان کارگر راه‌آهن عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: علی ربیعی امروز در مراسم ورود ۱۱۳ دستگاه واگن نو و بازسازی شده به ناوگان ریلی کشور توسط چهار شرکت مسافری اظهار داشت: قصد من از آمدن به ایستگاه راه‌آهن تهران دو دلیل داشت اول آنکه رجا متعلق به بازنشستگان و کارگران است و آمدم که از همین‌جا به کارگران راه‌آهن خداقوت و خسته‌نباشید بگویم.

وی ادامه داد: رجا به عنوان بخش خصوصی در صنعت ریلی فعال است و امیدواریم با برنامه‌ای جامع و میان‌مدت بتوانیم ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای توسعه رجا اختصاص دهیم که می‌تواند این امر محقق شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:‌ ارتباطات عامل توسعه است که این شامل ارتباطات انسانی تا ارتباطات حمل‌ونقلی، جاده‌سازی، ساخت خط آهن و... است که اگر این ارتباطات شکل نگیرد کشور توسعه نمی‌یابد.

ربیعی گفت:‌ راه‌آهن و امنیت ملی مقوله‌هایی قابل توجه و مرتبط هستند.

وی ادامه داد:‌ اما غرض اصلی‌ام از آمدن به اینجا این است که روی این ریل میخ گذاشتم و پیچ‌گوشتی درست کردم؛ آن سال‌ها جلوی ایستگاه راه‌آهن به هوای درس خواندن گل کوچک بازی می‌کردم. خانه ما هم پشت خطوط راه‌آهن بود و پدرم کارگر انبار راه‌آهن بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: هنوز به یاد دارم که چند میخ از اموال راه‌آهن در جیب پدرم هنگام بازنشستگی مانده بود و او دلهره‌ همین موارد را به عنوان بیت‌المال داشت.

ربیعی گفت: تن پدرم بوی کوپه قطار می‌داد، عرق تن پدرم بوی قطار می‌داد و هنوز هم به همان دلیل بوی قطار را دوست دارم.

وی افزود: در همان بچگی روزی پشت قطار گرمسار دویدم و آن را گرفتم اما تا گرمسار نتوانستم پیاده شوم و زمانی که به گرمسار رسیدم یک لنگه کفشم نبود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: صدای بوق قطار به قول معروف بانگ خروس ما است و آمده‌ام به همه کارگران راه‌آهن سلام و خسته نباشید بگویم.

ربیعی گفت: افتخارم این است که سال‌هایی از عمرم را با قطار و روی ریل گذرانده‌ام.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخی بیچاره

    • بدون نام

      حرف مفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج