۴۹۷۶۹۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بحرین حالت فوق العاده اعلام کرد

برخی منابع از اعلام حالت فوق‌العاده از سوی وزارت کشور بحرین در آستانه محاکمه شیخ عیسی قاسم خبر دادند.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از اللؤلؤة، در آستانه فرارسیدن روز محاکمه شیخ عیسی‌ قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین، وزارت کشور رژیم آل خلیفه، در تمام بخش‌ها و نهادهای زیرمجموعه خود، حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

برخی منابع گفنتد که وزارت کشور بحرین تمام مرخصی‌های پرسنل خود را تا اطلاع ثانوی لغو کرده و ساعات کاری را به ۱۲ ساعت در روز افزایش داده است.

رژیم آل خلیفه ادامه محاکمه شیخ عیسی قاسم را به روز سه‌شنبه موکول کرده است که این روز مصادف با ششمین سالروز حمله نظامیان سعودی و اماراتی به بحرین برای کمک به رژیم آل خلیفه در سرکوب انقلاب مردم این کشور است.

گروه‌های بحرینی ضمن اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در روز سه‌شنبه، از مردم خواستند که در این روز از خرید و سفر خودداری کرده و به خیابان‌ها و میادین بیایند.

حکومت بحرین ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد) حق شهروندیِ شیخ عیسی قاسم را سلب کرد. این اقدام حدود یک هفته پس از آن صورت گرفت که وزارت دادگستری بحرین فعالیت اصلی‌ترین حزب مخالف این کشور یعنی جنبش الوفاق را تعلیق و دو گروه مخالف دیگر به‌نام‌های «مؤسسۀ عصر روشنگری اسلامی» و «انجمن اسلامی الرساله» را منحل کرد.

وزارت کشور بحرین در تاریخ ۳۱ خرداد با ادعای اینکه این روحانی برجستۀ شیعی از جایگاه خود برای «خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت فرقه‌ای» سوءاستفاده کرده است، از لغو تابعیت وی خبر داد.

شیخ عیسی قاسم که رهبر معنوی انقلاب بحرین به شمار می‌آید، پس از تأسیس کشور بحرین در سال ۱۹۷۱ از نجف اشرف به این کشور بازگشت و با اکثریت آراء به مجلس راه یافت و تا زمان انحلال آن، عضو مجلس ملی بحرین بود.

بحرین از بهمن سال ۱۳۸۹ صحنۀ برگزاری اعتراضات خیابانی مردم است که خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج