۴۹۷۷۵۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

افق روشن ورزش در سال آینده

سال آینده می‌تواند سالی پربرکت برای ورزش ایران باشد.

ایران ورزشی: سال آینده می‌تواند سالی پربرکت برای ورزش ایران باشد. ورای اینکه ورزش عرصه امیدواری و مثبت اندیشی است، برای خوشبین بودن به آینده ورزش ایران دلایل زیادی وجود دارد؛ ابتدا باید از منظر اقتصادی به آینده نگاه کرد. ملت شریف ایران در حال مشاهده دستاوردهای عملی «برجام»‌اند. با برطرف شدن بخش عمده‌ای از محدودیت‌های مالی دولت، سال آینده اقتصاد کشور به سمت رونق بیشتر حرکت خواهد کرد. وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش کشور در نظر دارد بستری فراهم کند تا این رونق اقتصادی در ورزش هم نمود پیدا کند. «اقتصاد ورزش» مبحث مهمی است که سال‌هاست در ورزش ایران مغفول مانده، این در حالی است که در کشورهای مطرح ورزش دنیا، اقتصاد ورزش رونق قابل توجهی داشته است و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دستگاه‌های اقتصادی حضوری موثر در ورزش دارند.

هنوز در کشور ما سازوکار معینی برای ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در ورزش تعریف نشده و راه‌های بهره بردن اقتصادی سرمایه‌گذار در ورزش هموار نیست. وزارت ورزش و جوانان در دولت تدبیر و امید مصمم است که در سال 96 با اهمیت دادن به اقتصاد ورزش از رونق اقتصادی کشور برای سرمایه گذاری موثر در ورزش استفاده کند. اتفاق مبارک دیگری که در همین راستا رخ داده، تعلق گرفتن بخشی از مالیات بر ارزش افزوده برای وزارت ورزش و جوانان است که پیش‌بینی می‌شود از این مسیر هم مبلغی حدود یک هزار میلیارد تومان به ورزش کشور و البته حوزه جوانان تزریق شود. ایران ما سرزمین استعدادهاست. همه ما به خوبی می‌دانیم در تمامی استان‌های کشور چه پتانسیلی در حوزه ورزش وجود دارد. یکی از برنامه‌های اصلی وزارت ورزش این خواهد بود که از این گشایش اقتصادی برای فراهم کردن زیرساخت‌های ورزش در نقاط مختلف کشور استفاده کند. توسعه ورزش در تمامی استان‌ها یکی از اهداف اصلی دولت تدبیر و امید است و من امید زیادی دارم در سال 1396 گام‌های بلندی در این مسیر برداریم. توسعه‌ای متوازن که تمامی بخش‌های ورزش؛ ورزش همگانی، ورزش قهرمانی و تکمیل زیرساخت‌ها را شامل شود.

موضوع دیگری که در سال جدید افق روشنی خواهد داشت، ورزش بانوان است. سال ۹۵ سال شکوفایی بانوان ما در عرصه ورزش قهرمانی بود. همانطور که رییس جمهور محترم هم در سخنرانی خود در مراسم تجلیل از ورزشکاران تاکید کردند موفقیت تاریخی کیمیا علیزاده، ساره جوانمردی و زهرا نعمتی در المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۶ یک بار دیگر ثابت کرد بانوان ما در عرصه‌های مختلف چه توانمندی‌هایی دارند.

در سال 95 این توانمندی به بهترین شکل دیده شد. حال وظیفه ماست که زمینه را برای توسعه ورزش بانوان و حضور پررنگ‌تر بانوان در عرصه ورزش قهرمانی ایجاد کنیم.

بنده به آینده ورزش بانوان بسیار خوشبینم. بانوان ایرانی ثابت کرده‌اند هر زمان که به آنها فرصت داده شده از آن فرصت به بهترین نحو استفاده کردند، حتی فراتر از پیشی‌بینی‌ها. در سال ۹۶ باید در مسیر توسعه ورزش بانوان جدی‌ترحرکت کنیم، حرکتی که مطمئنا انجام خواهد شد و ثمره آن را در المپیک ۲۰۲۰ با افزایش چمشگیر مدالهای بانوان خواهیم دید.

در سال جاری یک بار دیگر نقش ورزش را در ایجاد شور و نشاط ملی دیدیم. همه مشاهده کردیم موفقیت پسران و دختران‌مان در ریودوژانیرو چگونه باعث غرور و افتخار ملی شد.

پیام‌های محبت‌آمیز مقام معظم رهبری و رییس جمهور محترم هم نشان داد ورزش برای نظام یک اولویت ملی است. از این سرمایه بزرگ باید استفاده کرد.

در دنیای امروز ورزش پدیده‌ای چند وجهی است. از ورزش برای وفاق ملی، ایجاد توسعه، تزریق شور و نشاط در جامعه، سلامت شهروندان و... استفاده می‌شود.

در کنار این موضوعات مهم، «دیپلماسی ورزش» را نباید نادیده گرفت. در سال ۹۵ قدرت دیپلماسی ورزش به وضوح دیده شده؛ زمانی که دختران ما با حفظ ارزش‌های دینی و شرعى در المپیک و پارالمپیک خوش درخشیدند. زمانی که ایران سرفراز با عزت میزبان جام جهانی کشتی بود و ورزشکاران آمریکایی پس از دیدن فرهنگ والای تماشاگران ایران به سفیرانی برای تبلیغ فرهنگ و تمدن ایرانی تبدیل شدند.

یکی از برنامه‌های اصلی وزارت ورزش و جوانان تلاش برای کسب میزبانی رویدادهای مهم ورزشی مانند جام جهانی فوتسال و جام ملتهای آسیا خواهد بود. بدون تردید میزبانی این مسابقات معتبر بین‌المللی یک بار دیگر پیام دوستی جمهوری اسلامی ایران را به ملل دیگر صادر خواهد کرد، امنیت ستودنی کشورمان را نشان می‌دهد و خنثی‌کننده بسیاری از دسیسه‌‌های دشمنان خواهد بود.

برای کسب میزبانی این رویدادهای مهم نیاز به همگرایی و هم‌افزایی بین تمامی دستگاه‌هاست.

کلام آخر؛ سال 96 سالی است که ورزش ایران در رویدادهای بین‌المللی از جمله مقدماتی جام جهانی فوتبال حضور دارد.

خانواده بزرگ وزارت ورزش و جوانان بدون هیچ حاشیه‌ای با تمام توان خود تلاش خواهد کرد در این عرصه‌های بین‌المللی نتایجی حاصل شود که باعث افتخار و سربلندی ایران و ایرانی شود.
می‌خواهیم برای اولین بار در تاریخ، حضور در دو جام جهانی پیاپی را تجربه کنیم. به امید صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال کشورمان به مسابقات جام جهانی 2018 روسیه.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج