۴۹۷۹۱۲
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

جوان: آثار اصغر فرهادی مورد تایید اسرائیلی‌هاست!

ظاهرا با تصمیم پخش‌کننده بین‌المللی، فیلم «فروشنده» که جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان اسکار ۲۰۱۷ را به دست آورد از چهار روز دیگر در اسرائیل اکران می‌شود.

وب سایت آی سینما: ظاهرا با تصمیم پخش‌کننده بین‌المللی، فیلم «فروشنده» که جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان اسکار ۲۰۱۷ را به دست آورد از چهار روز دیگر در اسرائیل اکران می‌شود. قرار است آخرین ساخته اصغر فرهادی در کنار تعدادی از مهم‌ترین فیلم‌های سال توسط شرکت «Lev» که یکی از شرکت‌های سینمایی دارای سالن سینما در اسرائیل است به اکران عمومی درآید. همین موضوع باعث انتقاد تند و تیز یکی از رسانه‌های اصولگرا به اصغر فرهادی شده است، اما اصل ماجرا از چه قرار است؟
جوان: آثار اصغر فرهادی مورد تایید اسرائیلی‌هاست!

با تمام شدن اکران فیلم «فروشنده» در ایران، پایان فصل جوایز معتبر سینمایی در سال گذشته و عزیمت فرهادی به یک مسافرت طولانی برای ساخت فیلم جدیدش در اسپانیا به نظر می‌رسید حاشیه های اطراف این کارگردان و فیلم تازه اش به اتمام رسیده اما گزارش امروز روزنامه «جوان» نشان می‌دهد که ماجرا به این زودی‌ها قرار نیست برای فرهادی تمام شود.

روزنامه جوان امروز روی جلد خود تصویر بزرگی از پوستر فیلم فروشنده به زبان عبری منتشر کرده و خبر از اکران این فیلم در اسرائیل داده است. طبق این گزارش «فروشنده» سومین فیلم فرهادی پس از فیلم‌های «جدایی» و «گذشته» است که در سینماهای اسرائیل روی پرده خواهد رفت و نویسنده با اشاره به توجه اسرائیلی‌ها به فیلم‌های اخیر فرهادی نوشته: «توجه خاص صهیونیست‌ها به فیلم‌های فرهادی، «توجه خاص» ناظران را می‌طلبد. صهیونیست‌ها نماد جنایت‌های مدرن هستند و حتی از یک دیالوگ ساده در سریال یوسف پیامبر به خشم می‌آیند و به هالیوود اجازه نداده‌اند که جز آنطور که آنان می‌پسندند در واقعیت‌های تاریخی یهودی ورود کنند اما همیشه خریدار فیلم‌های فرهادی هستند!»

طبق این گزارش: «بعد از موفقیت فیلم «فروشنده» آخرین ساخته اصغر فرهادی در جشنواره كن و مراسم آكادمی اسكار، اكنون پخش جهانی این فیلم آغاز شده و یك شركت پخش‌كننده فیلم در رژیم ‌صهیونیستی نیز این فیلم را در لیست اكران‌هایش قرار داده است.»

نویسنده گزارش با اشاره به اینکه سه فیلم آخر فرهادی از معدود آثار سینمای ایران است که پخش بین‌المللی دارد و در سینماهای خارجی به نمایش درآمده در ادامه نوشته: «اكران فیلم‌های این فیلمساز در سرزمین‌های اشغالی، واكنش‌های متفاوتی را در پی داشته است. اكران دو فیلم «جدایی نادر از سیمین» و «گذشته» در سینماهای رژیم ‌صهیونیستی واكنش‌های زیادی در داخل كشور نداشت، به خصوص اكران «گذشته» كه تقریباً هیچ بازتابی در رسانه‌های داخلی نداشته است. درباره اكران فیلم «جدایی» ولی در خارج از کشور شاهد بازتاب‌هایی بودیم.»

منبع این گزارش روزنامه جوان گزارش «رادیو فردا» است که به سابقه حضور فیلم‌هایی از سینمای ایران در سینماهای اسرائیل اشاره کرده و از محسن مخملباف، عباس كیارستمی، مجید مجیدی و سمیرا مخملباف به عنوان کارگردان‌هایی نام برده که آثارشان در سینماهای اسرائیل روی پرده رفته است و جالب است که این روزنامه درباره نمایش آثار مجیدی کارگردان «محمد رسول الله» در اسرائیل نوشته: «البته با شناختی كه از مجید مجیدی وجود دارد، احتمالاً اكران فیلم وی در سرزمین‌های اشغالی بدون رضایت فیلمساز و احتمالاً سرقت هنری بوده است!»

اما نویسنده در ادامه گزارش خود به ارتباط فرهادی و آثارش با سیاست نوشته و چنین ادامه داده است: «با این وجود اتفاقاتی كه برای «جدایی» و دیگر آثار فرهادی رخ داده است، نشان می‌دهد كه فیلمساز و فیلم‌هایش ارتباط‌های مستقیمی با سیاست دارند. از جمله مواردی كه همیشه درباره فیلم‌های فرهادی و موفقیت‌های آنها مطرح شده است، نقش لابی‌های سیاسی در كسب موفقیت فیلم‌های وی است. این لابی‌ها به وضوح در دو اسكاری كه این فیلمساز ایرانی كسب كرده، خودنمایی می‌كند. موضوع اكران فیلم «جدایی» در سرزمین‌های اشغالی پیش از مراسم اسكار و كسب جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان، مطرح شده بود. همین موضوع باعث شد در برخی از نقد‌های منتشر شده درباره اسكار فیلم «جدایی» به احتمال تأثیر حمایت لابی‌های صهیونیستی از این فیلم و تأثیر آن بر برنده شدن آن در مراسم اسكار اشاره كنند؛ موضوعی كه هم اكنون نیز درباره فیلم «فروشنده» نیز مطرح است اما این بار گفته می‌شود لابی‌های صورت گرفته برای كسب عنوان بهترین فیلم برای «فروشنده» از سوی طرفداران حزب دموكرات و مخالفان سیاسی ترامپ در سینمای امریكا صورت گرفته است و با این كار می‌خواستند دهن‌كجی به سیاست‌های رئیس‌جمهور نورسیده امریكا و رویكرد ضد‌مهاجرتی وی داشته باشند.»

و در پایان گزارش هم نویسنده معتقد است فیلم‌های فرهادی به آرمان‌های اسرائیل کمک شایانی کرده است: «آنچه باعث شده هم اكنون بحث اكران فیلم فروشنده در سینماهای رژیم صهیونیستی مطرح شود از یك سو تلاش این رژیم برای نشان دادن چهره‌ای فرهنگی از خود است، كه در زمان اكران فیلم «جدایی» نیز اتفاق افتاد و در حالی كه در پی محاصره غزه و كمبود مواد غذایی و دارویی در این منطقه از فلسطین، جنایت علیه بشریت رخ داده بود، بحث استقبال از فیلم «جدایی» و نشان دادن چهره‌ای فرهنگ دوست از رژیم‌ صهیونیستی مطرح شد. هم اكنون نیز كه احساسات ضدصهیونیستی در جهان گسترش پیدا كرده است، بار دیگر موضوع اكران فیلمی كه در جمهوری اسلامی تولید شده، در سرزمین‌های اشغالی مطرح می‌شود تا یک فیلم دیگر از فرهادی به کمک آرمان‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی بیاید!»

اما نکته مهمی که وجود دارد این است که شاید اگر فیلم فرهادی به تنهایی در سینماهای اسرائیل به نمایش در می آمد می‌شد اندکی به ارتباط او با این کشور فکر کرد اما ما در جستجوهایش سایت رسمی شرکت «Lev» را پیدا کرد و نگاهی به لیست فیلم هایی اکران شده توسط این شرکت انداخت. کافیست به برخی فیلم های غیر عبری زبان که قرار است همراه با فیلم «فروشنده» توسط شرکت «Lev» اکران شود نگاهی بیندازیم: «تونی اردمان» به کارگردانی مارن آده نامزد اسکار، گلدن گلوب و برنده جوایز متعدد از جشنواره‌های مختلف جهان در سال ۲۰۱۶، «من دانیل بلیک هستم» به کارگردانی کن لوچ برنده نخل طلای کن ۲۰۱۶، «مهتاب» برنده اسکار بهترین فیلم، بهترین فیلم نامه و بهترین بازیکر مکمل مرد و تعداد زیادی از جوایز معتبر سینمایی جهان، «موآنا» یکی از بهترین و پرفروش‌ترین انیمیشن‌های امسال که نامزد جایزه اسکار هم شد، «نرودا»، «لاوینگ»، «جکی» و انیمیشن «Sing» که همگی جزو آثار تحسین شده امسال هستند.

حالا سوال این است که آیا می شود با اکران فیلم «فروشنده» در اسرائیل به عنوان یکی از آثار تحسین شده امسال را که هم در کن دو جایزه گرفته و هم اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را به دست آورده، ارتباطی بین فرهادی با دستگاه فرهنگی این رژیم پیدا کرد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایمان

      تاکورشودهرآنکه نتواند دید.

    • بدون نام

      باید فرهادی را شکنجه کنند و بعد به قتل برسانند

    • بدون نام

      چرا وارونه میبینید؟
      من آنرا نفوذ بداخل دشمن میدانم.

    • بدون نام

      وقتی یک فلیم جهانی شد در تمام دنیا پخش میشود ای دیگر ربطی به اصغر فرهادی ندارد توراخدا با ابروی هنرمندان بازی نکنید انگ نزنید اتو دست کسی ندهید دشمن تراشی هم مکنید فرهادی انقدر تعصب دارد که باج به اسراییل نمیدهد همانگونه که اسکار را تحریم کرد نشان میدهد او یک با غیرت تمام عیار است همین بازی هاست که هنرمندان کشور جلای وطن میکنند ویا چشم دی ن افتخارات همکارانشان را ندارند باید قبول کنید همه ما ایرانی هستیم ودینمان اسلام واقعی لست نه ؟؟؟ ؟

    • بدون نام

      نظر روزنامه جوان درمورد اصغر فرهادی بسیار وقیحانه و زشت هست

    • بدون نام

      چ اراجیفی!!

    • محمد

      کاغذ پاره جوان نشریه داعش مدرن در ایران است مردم از داعش متنفرند

    • بدون نام

      بیکاری جوانان و آمار اعتیاد و طلاق و کاهش سن تن فروشی و اختلاس,و خودروها بی کفیت و گرون ب نفع سیاست کجاست ؟؟؟

    • mohammad

      چرا فیلم محمد رسول الله رو تو اسرائیل پخش نمیکنن؟
      چرا موضوع فیلم های فرهادی جز طلاق و خیانت و سیاه نمایی چیزی نیست
      چرا فیلمی نمیسازه که ایران رو خوب جلوه بده
      چرا زمانی که امریکا ورود ایرانی هارو ممنوع کرد تو کشورش فرهادی اعلام برائت نجست حتی ترانه علیدوستی این کارو کرده بود
      همه میدونن جایزه اسکار به فیلمی تعلق میگیره که در راستای اهداف اونا باشه
      *در یک کلام از غربی ها و اسرائیلی ها بپرسید بعد این فیلم که نگاهشون نسبت به ایران چیه *_^

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج