جاباما
۴۹۷۹۲۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

مكري: معلم، حلقه اتصال سينماي تجاري و هنري بود

علي معلم بيش از هر چيز تلاش كرد جاي خالي سينمايي را پر كند كه مورد علاقه‌اش بود. او درست همان زمان كه ماهنامه دنياي تصوير را منتشر و جشن تصوير سال را برگزار مي‌كرد، ميان سينماي هنري، همان‌گونه مورد علاقه ما و سينماي تجاري، پيوندي برقرار كرد.

روزنامه اعتماد: ۱ - علي معلم بيش از هر چيز تلاش كرد جاي خالي سينمايي را پر كند كه مورد علاقه‌اش بود. او درست همان زمان كه ماهنامه دنياي تصوير را منتشر و جشن تصوير سال را برگزار مي‌كرد، ميان سينماي هنري، همان‌گونه مورد علاقه ما و سينماي تجاري، پيوندي برقرار كرد. او حتي زماني كه در قامت تهيه‌كننده سينما ظاهر مي‌شد، به برقراري پلي ميان سينماي تجاري و هنري ايران متعهد بود. در واقع علي معلم در همه كارهايش شخصيت منحصر به فردي داشت.
مكري: معلم، حلقه اتصال سينماي تجاري و هنري بود
2- لبخند هميشگي روي صورت معلم، جزيي جدانشدني از بدنش بود. اين لبخند بعد از گذشت سال‌ها به زبان بدنش تبديل شده و حتي در سخت‌ترين و عصباني‌ترين موقعيت‌ها هم اين لبخند را فراموش نمي‌كرد. در سينماي ايران، داشتن اين ويژگي قوتي است دشوار.
3- علي معلم در تمام اين سال‌ها جشن تصوير سال را بدون هيچ‌گونه وابستگي دولتي و به شكلي كاملا خصوصي برگزار كرد. او در اين جشن سليقه‌اي كه به آن اعتقاد داشت را پياده كرد و به سمت و سوي سينماي مورد علاقه‌اش، يعني سينماي امريكا پيش رفت. علاوه بر سينما، معلم به ديگر وجوه هنر نيز توجه داشت. او تلويزيون، موسيقي و هنرهاي نمايشي را هم به نوعي به اين جشن وارد كرد و اين همان جشن مورد علاقه‌اش بود.
4- من در آخرين دوره برگزاري جشن تصوير، نشان عباس كيارستمي را از علي معلم و همكارانش دريافت كردم. اين نشان بيش از هر چيز حكايت از توجه اين تهيه‌كننده سينما به جريان هنري دارد، او علاوه به فعاليت در جريان اصلي سينما، ارادت خود را به جريان هنري هم ابراز مي‌كرد. ردپاي اين ارادت را مي‌شود از حضور بين‌المللي او در فستيوال‌هايي چون كن بيشتر ديد. به نظرم جاي علي معلم از اين پس خالي خواهد ماند، دعا مي‌كنم سال ٩٥ هر چه زودتر با تمام اتفاقات بدش به پايان رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج