۴۹۷۹۳۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

الوند: علي معلم به ادبيات سينمايي هويت داد

علي معلم به همراه يكي دو چهره ديگر در سال‌هاي بعد از انقلاب به ادبيات و نشريات سينمايي ايران هويت دادند. نشريه او طي ساليان طولاني دريچه‌اي بود رو به سينماي جهان.

روزنامه اعتماد: علي معلم به همراه يكي دو چهره ديگر در سال‌هاي بعد از انقلاب به ادبيات و نشريات سينمايي ايران هويت دادند. نشريه او طي ساليان طولاني دريچه‌اي بود رو به سينماي جهان. رويكردي كه در نشريات ديگر كمتر ديده مي‌شد يا به اين زيبايي ديده نمي‌شد اما با مجله «دنياي تصوير» علي معلم، ارتباط مخاطب با سينماي جهان حفظ مي‌شد آن هم در شرايطي كه فيلم‌هاي خارجي در كشور ما اكران نمي‌شدند يا با كيفيت‌هاي پايين و نازل و به صورت قاچاق به دست مردم مي‌رسيدند. اما مجله او براي مخاطبان سينما پر از مطالب جذاب، پر نكته و آموزنده‌ بود.
الوند: علي معلم به ادبيات سينمايي هويت داد
از سوي ديگر حضور او در هيات‌هاي مختلف داوري جشنواره‌هاي گوناگون هميشه مثمرثمر بود. به‌طوري كه وقتي ايشان در جشنواره خاصي داور مي‌شد، مي‌دانستيم كه آن جشنواره كمتر دچار اشتباه يا غرض‌ورزي‌هاي مرسوم داوري مي‌شود. به ويژه كه او اين قدرت را داشت تا نظراتش را به خوبي تشريح و ديگر اعضاي داوران را هم با خود همراه كند و اينچنين بود كه همواره تلاش مي‌كرد تا حق به حق‌دار برسد و اين موضوعي است بسيار مهم زيرا معمولا داوري‌ها در جشنواره‌هاي گوناگون دستخوش حاشيه مي‌شود.
و اما درباره جشن «حافظ» كه از ديگر فعاليت‌هاي ايشان بود بايد بگويم براي بخش خصوصي برگزاري چنين جشني آن هم به صورت مداوم و مستمر و هرساله كار بسيار دشواري است. برگزاري جشني مانند «حافظ» هم به لحاظ تامين هزينه دشوار است و هم از جهت در اختيار گرفتن سالن و... و همه ما مي‌دانستيم اين جشن با چه مشكلاتي برگزار مي‌شود. به ويژه در شرايطي كه بسياري، روي خوش به او نشان نمي‌دادند وحتي مجله‌اش را هم در حالت تعليق نگه داشتند و...
متاسفانه او بدخواهاني داشت كه بر سر راهش سنگ‌اندازي مي‌كردند. امسال سال بدي بود و دوستان و همكاران زيادي را از دست داديم؛ كساني كه هيچ جايگزين و جانشيني ندارند و اين نيز شوك پاياني سال بود. درگذشت ايشان را به خانواده‌شان، جامعه هنري و مطبوعات و مخاطبان سينما تسليت مي‌گويم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج