۴۹۸۴۰۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

سرجیو راموس؛ یک مدافع با روح مهاجم

باز هم سرخیو راموس کاپیتان رئال مادرید در بازی مقابل رئال بتیس توانست گل برتری تیمش را به ثمر رسانده و ۳ امتیاز دیگر را برای «لوس بلانکوس» بخرد.

وبسایت نود: باز هم سرخیو راموس کاپیتان رئال مادرید در بازی مقابل رئال بتیس توانست گل برتری تیمش را به ثمر رسانده و ۳ امتیاز دیگر را برای «لوس بلانکوس» بخرد.

سرخیو راموس باز هم با ضربه سر گلزنی کرد تا اشتباه مسلم کیلور ناواس در نیمه اول جبران شده و رئال مادرید با کامبکی دیگر، هر سه امتیاز خانگی مقابل رئال بتیس را به دست بیاورد. سید لوو نویسنده گاردین، این مسابقه را چنین توصیف کرد:

در روزی که کیلور ناواس همچون لوئیس آرکونادا، هارالد شوماخر و گوردون بنکس بود، سرخیو راموس نیز همچون سرخیو راموس بود!

ضربه کرنر تونی کروس در دقیقه ۸۱ با ضربه سر سرخیو راموس درون دروازه بتیس قرار گرفت تا در هفته ای که بارسلونا و سویا امتیاز از دست دادند، همه چیز بر وفق مراد کهکشانی ها باشد.

سرجیو راموس؛ یک مدافع با روح مهاجم

سرخیو راموس از طریق سانتر لوکاس واسکز، طی دیدار با سویا در سوپر کاپ اروپا نیز با گل دیر هنگامی که درون دروازه حریف قرار داده بود، رئال مادرید را از شکست نجات و بازی را به وقت اضافه کشاند. در ادامه همان بازی، دنی کارواخال گل برتری «لوس بلانکوس» را زد و اولین جام فصل برای مادریدی ها به دست آمد. فراموش نکنیم که کاپیتان رئال مادرید، در هر دو فینال لیگ قهرمانان در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ در میلان و لیسبون نیز دروازه اتلتیکو مادرید را گشود.

گلزنی های راموس در فصل جاری لالیگا با گشودن دروازه اوساسونا طی برتری ۵-۲ رئال مادرید در هفته سوم، آغاز شد. سرخیو راموس در ادامه بازی های فصل جاری لالیگا نیز به این روند گلزنی ادامه داد و در مجموع ۹ امتیاز را از طریق این گل ها برای تیمش به ارمغان آورده است. اگر گل های سرخیو راموس در این فصل نبود، هم اکنون اتلتیکو مادرید برای کسب عنوان قهرمانی می جنگید و حتی با یک امتیاز بیشتر از رئال مادرید، در مکان سوم قرار می گرفت. به عبارت دیگر، اگر گل های سرخیو راموس نبود، اکنون رئال مادرید به جای صدر جدول لالیگا، در مکان چهارم حضور داشت، ۹ امتیاز پایین تر از بارسلونا و ۴ امتیاز پایین تر از سویا!

سرجیو راموس؛ یک مدافع با روح مهاجم

تنها گل های کریستیانو رونالدو توانسته تأثیر بیشتری بر جایگاه رئال مادرید در جدول لالیگا نسبت به گل های سرخیو راموس داشته باشد. ۱۹ گل کریستیانو رونالدو، برای رئال مادرید ۱۰ امتیاز را به ارمغان آورده در حالی که حاصل ۸ گل آلوارو موراتا، ۸ امتیاز برای کهکشانی ها بوده و جالب این که، گرت بیل و کریم بنزما تنها تأثیر ۳ امتیازی داشته اند. میزان تأثیر گذاری وی با آریتس آدوریس در اتلتیک بیلبائو و آنتوان گریزمن در اتلتیکو مادرید، برابر است.

سرخیو راموس در بازی مقابل ویارئال در هفته پنجم لالیگا نیز یک گل حساس زد تا رئال مادرید از شکست نجات یافته و یک امتیاز بگیرد. اوج هنر سرخیو راموس، گلزنی مقابل بارسلونا در نخستین «ال کلاسیکو» فصل در ورزشگاه نیوکمپ و نجات رئال مادرید از شکست در واپسین ثانیه های بازی بود. با این گل، رکورد شکست ناپذیری رئال مادرید به ۳۳ بازی ارتقاء یافت. یک هفته بعد، سرخیو راموس مقابل دپورتیوو لاکرونیا گلزنی کرد تا شاگردان زین الدین زیدان هر سه امتیاز بازی مقابل دپورتیوو لاکرونیا را با برتری ۳-۲ به چنگ آورند.

سرجیو راموس؛ یک مدافع با روح مهاجم

سرخیو راموس در ماه ژانویه، ۲ گل مقابل مالاگا زد و سه امتیاز دیگر را برای تیمش خرید. ثبت ۱۰ گل طی ۲۸ بازی در فصل جاری، آماری خیره کننده برای یک مدافع وسط است. زین الدین زیدان سرمربی رئال مادرید نیز نقش کلیدی سرخیو راموس در کمک رسانی به خط حمله تیمش را انکار ناپذیر می داند. حال این پرسش مطرح می شود که در غیاب راموس، آیا گزینه ای در تیم رئال مادرید برای زدن چنین گل های سرنوشت سازی وجود خواهد داشت؟

سرخیو راموس در مسابقه برگشت مقابل ناپولی نیز دو گل در ورزشگاه سن پائولو به ثمر رساند که منجر به کامبک یاران زیدان و تضمین صعود آنها به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا شد. (یکی از گل های راموس، به نام مدافع حریف ثبت شد) این گل های مدافع پیش تاخته در شرایطی به ثمر می رسند که مثلث BBC در خط حمله رئال مادرید (گرت بیل، کریم بنزما و کریستیانو رونالدو) تحت شدیدترین انتقادها قرار دارند.

سرجیو راموس؛ یک مدافع با روح مهاجم

گل حساس سرخیو راموس طی تساوی ۳-۳ مقابل سویا در ورزشگاه سانچز پیسخوان در چارچوب کوپا دل ری، افسانه شکست ناپذیری رئال مادرید را به ۴۰ بازی رساند و نحوه خوشحالی اش مقابل تیم سابق، موجب خشم هواداران سویا و اعتراض علیه وی شد. از ۷ گل سرخیو راموس در فصل جاری لالیگا، ۵ گل بسیار حیاتی و امتیاز آور بوده است. البته خوان رومن ریکلمه هافبک اسبق بارسلونا و تیم ملی آرژانتین اعتقاد دارد که سرخیو راموس در صورت بازی در آمریکای جنوبی، قادر به زدن این تعداد گل نبود.

لورنزو لارا نویسنده مارکا به علت گلزنی های مداوم مدافع رئال مادرید، به وی لقب «۹ کاذب» را داده است. لارا می گوید که راموس مدافعی با روح مهاجم می باشد. پابلو دیاز نویسنده دیگر مارکا اعتقاد دارد که شباهت عجیبی بین سرخیو راموس بازیکن تیم فوتبال باشگاه رئال مادرید و سرخیو لیویی بازیکن تیم بسکتبال باشگاه رئال مادرید وجود دارد. هر دو بازیکن در این فصل، امتیازهای زیادی را برای تیم های خود به دست آورده، قدرت رهبری تیم خود را داشته و علی رغم وجود برخی نقاط ضعف در امور تدافعی، نقشی انکار ناپذیر را در امور تهاجمی ایفاء کرده اند.

سرجیو راموس؛ یک مدافع با روح مهاجم

گردآوری از Marca و as
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج