جاباما
۴۹۸۵۶۳
۵۰۳۱
۵۰۳۱
پ

حضور روبات‌ها در نیرو زمینی آمریکا

نسخه‌ی نهایی سند روباتیک و راهبرد سامانه های خودمختار آمریکا منتشر شد که جزئیات ادغام فناوری های نوظهور با نیروی زمینی را بیان می کند.

وب سایت سایبربان: نسخه‌ی نهایی سند روباتیک و راهبرد سامانه های خودمختار آمریکا منتشر شد که جزئیات ادغام فناوری های نوظهور با نیروی زمینی را بیان می کند.
حضور روبات‌ها در نیرو زمینی آمریکا

به دنبال انتشار پیش‌نویس «روباتیک و راهبرد سامانه‌های خودمختار» (RAS۱) انجمن نیرو زمینی آمریکا (AUSA۲) اکتبر سال ۲۰۱۶، نیرو زمینی این کشور گزارش نهایی روباتیک و کاربرد آن‌ها در راه‌بردها و دکترین ارتش را منتشر کرد.

سند مذکور را «واحد آموزش نیروی زمینی و فرماندهی دکترین آمریکا» (TRADOC3) منتشر کرد. این سند جزئیات چگونگی ادغام فناوری‌های در حال ظهور با ساختارهای نیروی زمینی و منافعی را که ارائه می‌دهند، مطرح کرده است.

راه بردهای یاد شده در سند روباتیک و سامانه‌های خودمختار به سه بخشی اصلی تقسیم می‌شوند:

• یک چارچوب فکر که برای متحد کردن تلاش‌های روباتیک و سامانه‌های خودمختار و طرح‌های در حال انجام در نیروی زمینی ضروری است.
• جهت‌دهی به تخصیص منابع در آینده.
• شناسایی فناوری‌های تقریباً تکمیل شده که می‌توانند برای استفاده در نیروی زمینی مفید واقع شوند.

علاوه بر موارد بالا 5 هدف قابلیت هدایت توسعه فناوری‌ها نیز در سند یاد شده ذکر شده است که می‌توان در ادامه آن‌ها را مطالعه کرد:

• افزایش آگاهی موقعیتی۴ (situational awareness)
• مشخص شدن وظایف فیزیکی و شناختی مبارزان
• حفظ نیروها همراه با بهبود توزیع، توان عملیاتی و کارایی
• ساده‌سازی حرکت و مانور
• محافظت از نیروها

در سند یاد شده آمده است: «ادغام مؤثر روباتیک و سامانه‌های خودمختار به نیروهای آمریکایی کمک می‌کند تا برتری خود را حفظ کرده و پاسخ مناسبی را به دشمن ناتوان ارائه بدهد.»

در ادامه‌ی سند نوشته شده است: «نیروی زمینی باید فوراً قابلیت‌های روباتیک و سامانه‌های خودمختار را پیگیری کند؛ زیرا دشمنان علاوه بر توسعه و استفاده‌ی گسترده از فناوری‌های این زمینه، در حال شناسایی نقاط قوت و ضعف ارتش آمریکا هستند تا از آن بهره بگیرند.
فناوری‌های یاد شده آزادی عمل بیشتری را در انجام مأموریت‌ها و مانورها فراهم کرده و خطرهای جانی ایجاد شده برای سربازها را تا حد امکان به حداقل می‌رساند.»

راه برد یاد شده سه فناوری پیشرفته را که در طول ۲۵ سال آینده ضروری به نظر می‌رسند شناسایی کرده است. این فناوری‌ها امکان تحقق سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تر اهداف مرتبط با قابلیت‌های سامانه‌های خودمختار و روباتیک را فراهم می‌کنند.

روش‌های سریع‌تر و مؤثرتری برای استفاده از قابلیت‌های روبات‌ها و سامانه‌های خود ایجاد شود. خودکارسازی هوش مصنوعی و کنترل‌های مشترک، به عنوان یک بسته‌ی نرم‌افزاری جامع برای بسیاری از سامانه‌های هوایی و زمینی شناخته می‌شود.

تلاش‌های یاد شده توسط نیروی زمینی آمریکا با هدف پذیرفتن پیشرفت‌های فناوری‌ها و بهره گرفتن از خاصیت جنگ‌های مدرن در دامنه‌های مختلف جنگ است؛ که در اصطلاح آن‌ها به عنوان نبرد چند دامنه‌ای شناخته می‌شود.

دنیل آلین (Daneiel Allyn)، معاون رییس ستاد نیروی زمینی5 در راه‌برد یاد شده نوشته است: «راه‌برد روباتیک و سامانه‌های خودمختار با راهبرد ملی ارتش سال 62015 سازگار بوده و توضیح می‌دهد چگونه نیروی زمین از همکاری انسان و ماشین استفاده می‌کند تا اهداف رییس ستاد مشترک برآورد شود. این اهداف افزایش گزینه‌های عملیاتی برای فرماندهان نیروهای مشترک است.»

آلین افزود: «ادغام روبات‌ها و سامانه‌های مختار به نیروهای زمینی آینده کمک خواهد کرد، برای شکست نیروی‌های دشمن، کنترل زمین، ایمنی جمعیت و تقویت دستاوردها به عنوان یکی واحد مشترک عمل کنند. هم‌چنین توانمندی فن‌آوری‌های یادشده، امکان انطباق با مفهوم زمین چندگانه مبارزه و نمایش قدرت را به دیگران، از زمین تا سطح دریا، فضا و دامنه امنیت سایبری، برای حفظ آزادی‌ نیروی‌های مشترک و عملکرد آن‌ها برای نیروهای زمینی، فراهم می‌کند.»

روباتیک و سامانه‌های خودمختار معیارهای اندازه‌گیری برای دستیابی به اهداف راهبرد یاد شده در کوتاه مدت (2017 تا 2020)، میان مدت (2021-2030) و بلند مدت (2031-2040) را شرح داده و چگونگی به کار گرفتن آن‌ها را توضیح می‌دهد.

اولویت‌های اهداف کوتاه مدت در محدوده‌ای از افزایش آگاهی موقعیتی برای رده پایین نیروهای پیاده‌ی، محافظت از سربازها با روبات‌های خنثی کننده و دفع مواد انفجاری، کاهش بار حمل شده توسط سربازها مشخص شده است. نیروی زمینی امیدوار است در طول ۲۰ سال آینده به این اهداف دست پیدا کند. از دیگر بخش‌های این اهداف می‌توان به شناسایی مداوم سیستم‌های ازدحامی (swarming systems) با افزایش آگاهی موقعیتی، بهبود پایداری با تحویل محموله‌ها با استفاده از پهپاد و راحت‌تر شدن مانورها با استفاده از وسایل نقلیه‌ی بی‌سرنشین است.

روبرت بو دیاس (Robert "Bo" Dyess)، جانشین مدیریت مرکز ادغام قابلیت‌های نیروی زمینی که رهبری توسعه راهبرد را بر عهده داشت، گفت: «محققان تجاری و ارتشی، در طول چند سال گذشته، تلاش‌های بسیاری برای توسعه و پیشرفت فناوری‌های زمینی و هوایی خودمختار انجام داده‌اند.»

دیاس افزود: «ما باید روی تحولاتی که رخ می‌دهد و فواید آن برای نیروهای آینده سرمایه‌گذاری کنیم. هم‌اکنون باید با استفاده از فناوری پهپادهای تجاری در رده‌های پایین به افزایش آگاهی موقعیتی پرداخت. به علاوه وسایل جنگی که وظایف خطرناکی بر عهده دارند باید خودمختار شوند. همچنین باید روی توسعه‌ی سامانه‌های آینده با قابلیت نیمه خودمختاری سرمایه‌گذاری شود.»
____________________________________

1- Robotics and Autonomous Systems Strategy
۲- Association of the United States Army
3- United States Army Training and Doctrine Command
۴- آگاهی موقعیتی، به درک از اجزای محیط یا رویدادهایی است که در زمان و مکانی خاص اتفاق می‌افتد. این اصطلاح بیان می‌کند یک فرد با توجه به شرایط اطراف خود و متغیرهایی مانند زمان و رویدادها، موقعیت خود را درک کرده و واکنش نشان می‌دهد.
5- Staff of the Army
۶- ۲۰۱۵ National Military Strategy
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج