۴۹۸۶۱۸
۱ نظر
۵۰۳۱
۱ نظر
۵۰۳۱
پ

طنز؛ چهارشنبه‌سوری خود را چگونه گذراندید؟

البته واضح و مبرهن است که چهارشنبه‌سوری از سنت‌های چند ١٠٠ساله ما ایرانیان است که درسال‌های اخیر یا به ترقه و آتش‌بازی می‌گذرد یا از ترس پلیس همه داخل خانه‌ها می‌مانند و لایف استایل خودشان را دارند و...

سوشیانس شجاعی‌فرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در روزنامه شهروند نوشت:

البته واضح و مبرهن است که چهارشنبه‌سوری از سنت‌های چند ١٠٠ساله ما ایرانیان است که درسال‌های اخیر یا به ترقه و آتش‌بازی می‌گذرد یا از ترس پلیس همه داخل خانه‌ها می‌مانند و لایف استایل خودشان را دارند و دلستر و ماست موسیرشان را می‌خورند! خلاصه این‌که مردم چگونه چهارشنبه‌سوری را گذراندند که قابل گفتن نیست! گفتیم سری به سلبریتی‌ها بزنیم ببینیم آنها چه کردند؟!

قالیباف: شهردارتهران سرگشته و دلشکسته از حادثه پلاسکو محله به محله رفته و هر کپه آتشی که دیده، با یک نگاه درجه حرارتش رو حدس زده و بعدم در ٩ثانیه آتش رو خاموش کرده! هی ملت داد زدن که مرد حسابی یه کف دست آتیشه، چرا نمیری بذاری به چارشنبه‌سوریمون برسیم، اصلا انگار نه انگار!

سخنگوی آتش‌نشانی: بنده خدا خسته شد از بس آتش‌های چهارشنبه‌سوری را تکذیب کرد، یک نوار پر کرد با عکسش داد دست صداوسیما و رفت که از روی آتش بپرد!

سه یار دبستانی: احمدی‌نژاد و مشایی و بقایی فکر کردند که خب حالا چکار کنیم که توی چشم بیاییم، بلند شدند رفتند قاشق‌زنی ، توی زنبیلشان کمتر از دکل نفتی و ٣٥‌میلیارد و ساختمان ولنجک می‌ریختند، شاکی می‌شد، نامه می‌نوشت! مشایی هم که دستانش را بالای سرش تکان می‌داد که من آتشم، بپرید از روی من! بعد هرعکس می‌خواست از رویش بپرد، دستش را بلند می‌کرد طرف کله میشد زمین! بقایی هم که یک گوشه آجیل مشکل گشایش را می‌خورد و هی می‌گفت، من رئیس‌جمهوری میشم! من رجل سیاسیم! من فدا میشم!

کواکبیان: همزمان با پریدن از روی آتش رو به دوربین می‌گوید: درشب آتش‌بازی، از روی آتش، بازی بازی پریدیم!

حسن روحانی: ایشان با اشاره به گشایش‌های انجام‌شده در امر واردات ترقه‌های جدید و آبشار و بالن‌های آرزو گفت؛ یک چهارشنبه‌سوری چی بود؟ اون هم تحریم بودیم! ولی اکنون با رشادت فرزندان شما...

میرسلیم: ایشان عادت دارد ساعت ٨شب بخوابد و برنامه خاصی نداشت!

مینو خالقی: بنده خدا تا آمد از روی آتش بپرد، همچین وسط زمین و هوا که دو سانت مانتویش بالا رفت، عکسش را گرفتند و کلا تا آخر عمرش از حضور در هر انتخاباتی محروم شد!

محسن رضایی: آقا محسن یک روزهایی لباس نظامی می‌پوشد، یک روزهایی کت و شلوار، فلذا ما نمی‌دانیم موقعی که شوخی ما را می‌خواند، چی پوشیده! تلفنش را هم نداریم که زنگ بزنیم بپرسیم چی پوشیدی؟! بنابراین با حضرت ایشان شوخی نکنیم، بهتر است!

صدف طاهریان: این صدف که گوهر کون‌و‌مکان است، درنوشابه‌فروشی‌های ترکیه که سالن‌های بزرگی دارد و مردم بعد ازخوردن کوکاکولا و پپسی‌کولا و حتی دلستر از خود بی‌خود شده و با هم دعوا می‌کنند، چهارشنبه‌سوری خود را گذراند.

خسرو معتضد: کل شب را به دیدن اینستاگرام و استوری‌های گوهر کون و مکان گذراند و آخر شب با دلی پر آه و چشمی پرآب و مثانه‌ای پر ز غم، سر بر بالین گذاشت!

ولیعهد عربستان: درعربستان پریروز جارشنبه‌زوری بود و به همین مناسبت ولیعهد دستور داد با چند حمله هوایی به مردم یمن، آنها را دراین مراسم شریک کنند.

جواد خیابانی: خیابانی دیشب میزبان تعدادی از فامیل بود و از سر شب داشت می‌گفت؛ امروز که چهارشنبه سوریه در واقع سه‌شنبه‌شب هست و سه‌شنبه‌شب در واقع همون شب چهارشنبه است که هنوز سه‌شنبه است و چهارشنبه نشده ولی ما به احترام نیاکان‌مان و به منظور پاسداشت سنت‌هامون شب چهارشنبه رو که در واقع همون سه‌شنبه‌شبه.

ترانه علیدوستی: ترانه عزیز دلمان، هر‌سال چهارشنبه‌سوری- ١٠٠سال هم که بگذرد و بخواهد فراموش کند و مثل بقیه خوش باشد- باز یاد حادثه تلخی می‌افتد که درچنین روزی برای برادرش افتاد. ترانه‌جان، وسط خوش‌خوشی چهارشنبه‌سوری، یاد برادرت بودیم. امیدوارم دیشب تو هم وسط غم و غصه ته دلت، همچی خوش‌خوش بودی!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نسترن

      من برای ترانه خیلی ناراحت شدم خدا بهش صبر بده. صلوات

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج