جاباما
۴۹۸۸۱۷
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

ظریف: شاید امسال اعزام حج داشته باشیم

وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌های سازمان حج و زیارت شاید امسال بتوانیم حج را برگزار کنیم.

خبرگزاری تسنیم: محمد جواد ظریف صبح امروز (چهارشنبه ۲۵ اسفند) در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران و با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی سال پرکاری را سپری کرد، گفت: بنده در سال جاری ۵۷ سفر خارجی داشتم که عمدتاً به کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین بود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ بیش از ۸۴ هیئت سیاسی و هیئت‌های اقتصادی متعددی به ایران سفر کردند، ادامه داد: مهم‌ترین مسئله در سیاست خارجی اجرای برجام بود و برای اجرای دقیق آن برجام زمان زیادی را صرف کردیم، چون بد عهدی آمریکا برای ما قابل پیش‌بینی بود.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه برای اجرای برجام به آمریکا فشار آورده‌ایم، افزود: ۹ ماه طول کشید تا آمریکا را مجبور کردیم دستور فروش هواپیما به ایران را صادر کند.

ظریف با تاکید براینکه ۹ ماه زمان صرف شد تا مشکل بیمه حل شود، اظهار داشت: در حوزه نفت هم نه تنها سهم خود را گرفتیم بلکه قیمت نفت را هم حفظ کردیم و اکنون ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه به قیمت بالای ۵۰ دلار می‌فروشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان به سیاست‌های منطقه‌ای ایران در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: در بحث سوریه تلاش‌های زیادی انجام گرفت و اکنون ایران به عنوان یکی از سه پایه اصلی راه‌حل سوریه در نظر گرفته می‌شود و دیگران از ما می‌خواهند در مذاکرات شرکت کنیم.

ظریف با اعلام اینکه در سیاست‌های منطقه‌ای اولویت ایران با همسایگان است، ادامه داد: در بحث سیاست‌های منطقه‌ای به دلیل سیاست‌های رژیم سعودی نتوانستیم خیلی موفق باشیم.

وی با بیان اینکه به دنبال ارتباط سازنده با همه همسایگان خود از جمله عربستان هستیم، اظهار داشت: به دلیل سیاست‌های تنش‌زای عربستان در این حوزه توفیق کمتری داشته البته بعد از سفر رئیس جمهور به عمان، کویت و سفر من به قطر ان‌شاءالله زمینه‌ای برای ایجاد ارتباط فراهم می‌شود و با تلاش‌های سازمان حج و زیارت شاید امسال بتوانیم حج را برگزار کنیم.

وزیر امور خارجه به روابط ایران و ترکیه در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: رابطه ما با همسایگانمان بر اساس تفاهم و احساس همسایگی است که خویشتنداری بخش مهمی از روابط همسایگی محسوب می‌شود. امیدواریم دوستان و برادران ما در ترکیه نگاه جدی‌تری به مسائل منطقه‌ای داشته باشند. روابط ما با ترکیه در زمینه سیاسی، اقتصادی و احتماعی بسیار خوب است که البته برخی مشکلات هم وجود دارد که باید به تدریج با رفتار ترکیه حل شود.

ظریف در رابطه با سیاست‌های دستگاه دیپلماسی در سال ۹۶ و با بیان اینکه معتقدم سال آینده سال بسیار حساسی برای مردم است، اظهار داشت: آنچه باعث شد غرب پای میز مذاکره بیاید و به خواسته ما تن دهد حضور گسترده مردم در سال ۹۲ بود. امیدواریم امسال هم مردم و نخبگان سیاسی با انسجام به سمت انتخابات بروند و بار دیگر امنیت ملی کشور را تأمین کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به سیاست خارجه کشورمان نسبت به ایرانیان خارج از کشور گفت:‌ وزارت امور خارجه اعتقاد دارد که باید از توانایی‌های علمی، مالی و سرمایه انسانی ایرانیان خارج از کشور بهره ببرد، بنابراین امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها بتوانیم خدمات بیشتری برای ایرانیان خارج از کشور فراهم کرده و امکان مشارکت بیشتر آنها را نیز مهیا کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا نکنه خدا نکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به به چقد خوشحال شدیم واقعا !!

    • بدون نام

      عربستان دوباره چه خیالی داره

    • بدون نام

      کاش این همه خفت وخواری رابرخودروانمیداشتیم

    • شهروند

      آقای ظریف سلام.من شما را دوست دارم.شما برای مردم وملت دلسوز هستید.بهترنیست بجای اینکه چاپلوسی عربستانی ها جهت حج به مردم بگویید بجای حاجی شدن اینطوری.بیاییدشب عیدی خرج زندانیان وافراد مسحق کنید والامن به حج مشرف نشدم ولی همه به من حاجی میگن اخه یه کلمه حاجی این همه تکاپو دارد.مشکل چندنفررا حل کن ببین چه حالی داره بخدا حالش ازگردش اطراف مکه هم بیشتروناگفته ای است.میدونم این پیام چاپ نمیشه ولی نوشتم تادرد دلی کرده باشم

    • بدون نام

      این عربستان که دشمن خونی ایران است چه نفعی برامون داره که اینهمه اصرار به رفتن حج و هدر دادن پول مردم دارید

    • بدون نام

      ............ باید عربستان رسما از مردم ایران عذردخواهی کنه چه اصراری دارید ملت رو بفرستید حج ؟؟؟؟؟ ..................

    • بدون نام

      با عزتو احترام بله ولاغیر

    • بدون نام

      حج دست ۴ تا فقیر گرفتن و حمایت چند تا یتیم و کمک به کسانی که به نوعی در زندگیشان گره ای افتاده هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج