جاباما
۴۹۸۸۶۵
۱ نظر
۵۰۴۰
۱ نظر
۵۰۴۰
پ

آلات موسیقی عجیب و منحصر به فرد از گوشه و کنار جهان (۳)

موسیقی یک زبان بین المللی است که مردم دنیا را دور هم جمع می کند. هر فرهنگی فهرستی از ملودی ها، آوازها، رقص ها و در برخی موراد آلات موسیقی خاص خود را دارد.

وبسایت روزیاتو - حسین علی پناهی: موسیقی یک زبان بین المللی است که مردم دنیا را دور هم جمع می کند. هر فرهنگی فهرستی از ملودی ها، آوازها، رقص ها و در برخی موراد آلات موسیقی خاص خود را دارد.
سخت است بگوییم که انسان در چه مرحله ای از تکامل خود شروع به استفاده از موسیقی و توسعه ی آن کرده اما با دیدن رواج موسیقی در میان قبایل سنتی و دور افتاده ی امروزی می توان حدس زد که استفاده انسان از موسیقی تاریخچه ی بسیار درازی داشته و در اوایل دوران پیدایش انسان از این هنر شگرف استفاده می شده است.

عصب شناسان دریافته اند که نواختن آلات موسیقی بیشتر از هر فعالیت دیگری اجزای مغز انسان را تحریک می کند. این موضوع باعث می شود که ارتباطات جدیدی بین اجزای مختلف مغز پدید آمده که در نهایت هوش بیشتر و عکس العمل سریع تر شما به هر چیزی را در پی خواهد داشت.

بیایید با هم نگاهی بیندازیم به ۱۰ آلت موسیقی سنتی و جدید منحصربفرد و عجیب سراسر جهان که بسیاری با نواختن آن ها دیگران و خود را مسحور می کنند و مقداری توازن و ریتم را به زندگی های خشکمان هدیه می کنند.
غرش شیر (The Lion's Roar)

آلات موسیقی عجیب و منحصر به فرد از گوشه و کنار جهان (3)

در مقایسه با دیگر آلات ارائه شده در این فهرست،این طبل اصطکاکی معمولا همراه با دیگر آلات موسیقی که ریتم خاصی دارند به کار می رود. این ساز در نواحی مختلف آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکای جنوبی یافت می شود و در هر منطقه شکل و اندازه های متفاوتی دارد. اسم هایی که برای این ساز در نظر گرفته شده اند نیز متفاوت هستند. از طبل غرش شیر معمولا در مراسم خاص مذهبی یا تشریفاتی به ویژه در اروپا استفاده می شود. در زبان فنلاندی این ساز را «روملپوت» (rommelpot) می نامند در حالی که اسم آن در زبان اسپانیایی «زامبومبا» (zambomba) است.از این آلت موسیقی در مراسم های رسمی و تشریفاتی کشور ایتالیا و همچنین مراسم جشن سال نو در رومانی نیز استفاده می شود.

در این ساز کوبه ای، صدا در داخل یک جعبه ی استوانه ای تولید می شود. این جعبه معمولا یک کوزه، گلدان یا تغار چوبی است که پوشش روی آن از چرم ساخته می شود. با مالیدن انگشت به این پوشش چرمی یا ضربه زدن به آن با یک تکه چوب کوچک می توان صدا تولید کرد. کوک کردن صدا و تغییر تُن صدا را می توان با فشار دادن روی پوشش چرمی انجام داد. در برخی از مناطق یک ریسمان خیس که معمولا از موی اسب تشکیل شده به نوک یکی از چوب ها بسته می شود. با کشیدن این چوب روی سوراخی که در مرکز پوشش چرمی ایجاد شده است نوعی اصطکاک به وجود می آید. در این مورد این طبل اصطکاکی را «طبل ریسمانی» (string drum) یا «غرش شیر» (lion's roar) می نامند.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
آلات موسیقی عجیب و منحصر به فرد از گوشه و کنار جهان (3)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • golbahar

      صداش شبیه همون غرش و زوزه حیوانات وحشیه یه جور حالت وهم آلود داشت ولی گوش نواز نبود دوست نداشتم صداشو شاید وسط یه آهنگی بخوان حالات تعلیق یا وهم یا ترس بزارن بد نباشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج