جاباما
۴۹۸۹
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

از خوردن سبزي‌هاي تكراري خسته شده‌ايد؟

ســوپر سـالادهــا!

هيچ كس نيست كه از فوايد سبزي‌ها غافل باشد. حتما خودتان مي‌دانيد كه هيچ‌چيز سالم‌تر، راحت‌تر و مفيدتر از يك سالاد پر از برگ‌هاي سبز نيست، اما بعضي اوقات همين برگ‌هاي مفيد هم حوصله آدم را سر مي‌برند.

ســوپر سـالادهــا!

ســوپر سـالادهــا!

هيچ كس نيست كه از فوايد سبزي‌ها غافل باشد. حتما خودتان مي‌دانيد كه هيچ‌چيز سالم‌تر، راحت‌تر و مفيدتر از يك سالاد پر از برگ‌هاي سبز نيست. اما بعضي اوقات همين برگ‌هاي مفيد هم حوصله آدم را سر مي‌برند. شايد خيلي‌ها باشند كه دل شان بخواهد سبزي‌هاي جديدي را داخل غذا يا سالاد بريزند و مزه‌هاي متفاوتي را تجربه كنند در عين اين‌كه مواد مغذي لازم و ضروري را هم از همين سبزي‌هاي تازه دريافت كنند؛ موادي كه مي‌توانند شما را لاغر و سالم نگه دارند. با سبزي‌هايي كه در اين‌جا معرفي مي‌كنيم، مي‌توانيد سالادهاي متفاوتي درست كنيد و از خوردن‌شان لذت ببريد.


ســوپر سـالادهــا!

كلم قرمز

برگ بنفش رنگ با رگه‌هاي سفيد

طعم: تلخ و شيرين

ارزش تغذيه‌اي: غني از آهن. كمك به كاهش احتمال ابتلا به زوال عقل و تقويت بدن با افزايش ميزان خون رساني به بخش‌هاي مختلف بدن.

سوپرسالاد: «مايكل اسكلو»، سرآشپز معروف آمريكايي كه چند كتاب آشپزي بسيار پرفروش تاليف كرده توصيه مي‌كند، كلم قرمز را با كاسني فرنگي، پياز قرمز خرد شده، تكه‌هاي بادام و كشمش مخلوط كنيد. بعد روغن زيتون را به نسبت ۳ به يك با سركه مخلوط كنيد، خردل، رزماري تازه و نمك و فلفل را مخلوط كرده و به‌عنوان سس استفاده كنيد.

موارد مصرف به غير از سالاد: اين هم يك دستور غذا از طرف «كاترين مك كورد»، محقق و آشپز معروف آمريكايي كه از كلم قرمز در طبخ بروشتا استفاده مي‌كند. پياز را در روغن زيتون سرخ كرده و سپس كلم خرد شده را به آن اضافه كنيد. سپس آن را با سركه بالزاميك پوشانده و مجددا حرارت دهيد. پنير بز را ورقه ورقه كرده و روي نان تست شده بماليد و روي آن مخلوط كلم، سركه و پياز گذاشته و ميل كنيد.

اين سبزي غني از آهن به كاهش احتمال ابتلا به زوال عقل كمك مي‌كند و بدن را با افزايش ميزان خون رساني به بخش‌هاي مختلف تقويت مي‌كند.


ســوپر سـالادهــا!

شاهي

برگ‌هاي سبز دوكي دراز و بلند

طعم: تند

ارزش تغذيه‌اي: شاهي غني از پتاسيم است. وجود اين ماده معدني براي عضله‌سازي، بهبود كيفيت فعاليت عضلات به‌خصوص عضله قلب و حفظ فشار خون در حد طبيعي و سلامت ضروري است.

سوپرسالاد: شاهي يكي از سبزي‌هاي مورد علاقه بسياري از مردم در ظرف سبزي‌خوردن محسوب مي‌شود اما استفاده آن در سالاد چندان رايج نيست. براي سالاد شاهي مي‌توانيد از يك مشت شاهي همراه با آووكادو نرم و كمي له شده و انبه شيرين استوايي استفاده كنيد. يك آووكادو رسيده و نرم به اضافه يك انبه رسيده را با يك دسته برگ شاهي مخلوط كنيد. بعد دو‌سوم روغن زيتون را با يك سركه سيب مخلوط كرده، مقدار كمي نمك به آن اضافه كرده و سپس اين تركيب را روي سالاد ريخته و ظرف را تكان دهيد تا كاملا پخش شود.

موارد مصرف به غير از سالاد: آيا براي‌تان پيش آمده وسط تابستان دچار سرماخوردگي يا آلرژي شويد؟ اتفاق واقعا اعصاب‌خردكني است چون در اوج گرما شما آبريزش بيني داريد و نمي‌توانيد جلوي كولر بنشينيد! دواي درد شما همين شاهي است. يك مشت شاهي را داخل آب جوش ريخته و بگذاريد كمي بجوشد؛ سپس ليمو، زنجبيل و عسل به آن اضافه كنيد. تحقيقات نشان داده، كه خوردن جوشانده اين سبزي تند و تيز به سرعت باعث رفع احتقان و بهبود علائم سرماخوردگي و حساسيت فصلي مي‌شود.


ســوپر سـالادهــا!

آنديو

برگ‌هاي سبز و سفيد قايقي

طعم: تلخ

ارزش تغذيه‌اي: منبعي غني از ويتامين K. ويتامين K يكي از اصلي‌ترين عوامل در انعقاد خون و سيستم ايمني بدن محسوب مي‌شود. از طرف ديگر، اين ويتامين باعث تقويت استخوان‌ها شده و خطر ابتلا به پوكي استخوان را كاهش مي‌دهد.

سوپر سالاد: با توجه به اين‌كه آنديو اساسا سبزي تلخي است بهتر است به‌عنوان ماده‌اي در رده دوم مورد استفاده قرار گيرد نه ماده اصلي سالاد، چون طبعا باعث تلخي آن خواهد شد. «كاترين مك كورد» از آنديو براي ساخت يك سالاد سالم و بي‌نظير استفاده مي‌كند كه دستورش به شرح زير است:

آنديو، گلابي، گردو و موسير را خرد و ريز كرده با هم مخلوط كنيد. سپس پنيرچدار را ريز و له كرده و به مخلوط قبلي اضافه كنيد. بعد سركه بالزاميك و روغن زيتون را اضافه كنيد. روي اين سالاد هم چند برگ درشت آنديو تازه را براي تزئين چيده و سرو كنيد.

موارد مصرف به غير از سالاد: پيش‌غذا و اشتهاآور برمبنايي كه دستور آن را « اسكالو» داده است: برگ‌هاي سبزي را به اندازه نصف بريده و روي آن روغن زيتون و نمك و فلفل بپاشيد. آنها را با حرارت بسيار ملايم گريل يا سرخ كنيد. يادتان باشد مزه تلخ اين سبزي با حرارت تلخ‌تر مي‌شود. پس حرارت حتما بايد كم و كنترل شده باشد. سپس روي آن يك تكه پنير موزارلا و گوجه فرنگي خرد شده اضافه كنيد. روي اين مخلوط دوباره روغن زيتون اضافي و ريحان بريزيد. پيش‌غذاي شما آماده است.


ســوپر سـالادهــا!

كاسني

برگ‌ پهن سبز با مغز زرد رنگ

طعم: كمي تلخ و معطر

ارزش تغذيه‌اي: منبعي عالي از ويتامين A كه براي سلامت پوست و چشم‌ها ضروري است و باعث تقويت سيستم ايمني بدن نيز مي‌شود.

سوپر سالاد: اين گياه گرچه مقوي است نه آنقدر كه پايه اصلي يك سالاد مرغ باشد. در نتيجه بايد از مواد ديگري نيز به‌عنوان پايه سالاد استفاده كرد. مرغ پخته، چند ورق نازك نان برشته گندم و كاسني را مخلوط كرده و سپس به‌عنوان سس سالاد روغن زيتون، خردل، آب ليموترش، سير ريز شده و چند تكه نازك پنير پارمزان را مخلوط كرده و روي سالاد بريزيد.

موارد مصرف به غير از سالاد: براي اين‌كه كنار ظرف غذا يك دورچين خوش عطر و تند داشته باشيد اين دستور را امتحان كنيد: كاسني خرد شده را داخل روغن زيتون و سير تفت داده و با كشمش طلايي، دانه كاج و فلفل قرمز تند له شده مخلوط كنيد.

اين گياه گرچه مقوي است نه آنقدر پايه اصلي يك سالاد مرغ باشد. در نتيجه بايد از مواد ديگري نيز به‌عنوان پايه سالاد استفاده كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      سالاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج