۴۹۹۵۱۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دلایل ناکامی سریالی انگلیسی‌ها در لیگ قهرمانان؟

با شکست تحقیر آمیز منچستر سیتی مقابل موناکو، تنها نماینده باقی مانده از انگلستان در لیگ قهرمانان اروپا، تیم شگفتی ساز لستر سیتی است. طی چند سال اخیر چه اتفاقاتی افتاده که شاهد ناکامی های سریالی تیم های انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا هستیم؟

وبسایت نود: با شکست تحقیر آمیز منچستر سیتی مقابل موناکو، تنها نماینده باقی مانده از انگلستان در لیگ قهرمانان اروپا، تیم شگفتی ساز لستر سیتی است. طی چند سال اخیر چه اتفاقاتی افتاده که شاهد ناکامی های سریالی تیم های انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا هستیم؟

پس از نتایج مفتضحانه تاتنهام در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، بسیاری از کارشناس ها معتقد بودند که برگزاری بازی های خانگی تاتنهام در ورزشگاه ومبلی موجب وقوع این شکست ها شده است اما در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان، تیم های آرسنال و منچستر سیتی نیز به طرز بسیار بدی مغلوب بایرن مونیخ و موناکو شدند. اگر شگفتی آفرینی لستر سیتی مقابل سویا نبود، آخرین نماینده انگلیس نیز در مرحله یک هشتم نهایی کنار می رفت تا یکی از بدترین نتایج باشگاه های لیگ برتر طی چند دوره اخیر لیگ قهرمانان اروپا رقم بخورد. البته تا همین جا نیز یکی از بدترین نتایج باشگاه های انگلیسی را در معتبرترین تورنمنت باشگاهی قاره اروپا شاهد بوده ایم. البته این نتایج ضعیف باشگاه های انگلیس طی چند فصل اخیر لیگ قهرمانان، اتفاق جدیدی نیست و هر سال که می گذرد، به این شکست های پیاپی عادت می کنیم.

دلایل ناکامی سریالی انگلیسی‌ها در لیگ قهرمانان؟

صعود لستر سیتی به مرحله بعد لیگ قهرمانان برای بسیاری از اهالی فوتبال عجیب است ولی فراموش نکنیم که روباه ها، قهرمان لیگ برتر محسوب می شوند! منچستر سیتی به بدترین شکل ممکن مقابل موناکو حذف شد در حالی که شاگردان پپ گواردیولا در بازی رفت، پیروزی خوبی را مقابل تیم سخت کوش فرانسوی به دست آورده بودند. پپ گواردیولا که برای تکرار موفقیت های خویش در بارسلونا، پای به انگلیس گذاشته و پروژه سیتی را پذیرفت، پایانی تلخ را به همراه سیتیزن ها در لیگ قهرمانان اروپا تجربه کرد. جالب این که تیم سابق وی یعنی بارسلونا توانست شکست ۴-۰ مسابقه رفت مقابل یکی دیگر از تیم های فرانسوی یعنی پاریسن ژرمن را تغییر داده و با پیروزی ۶-۱ در ورزشگاه نیوکمپ، جواز صعود را به دست بیاورد. حال شاگردان پپ گواردیولا در یک روند کاملاً معکوس، پیروزی ۴-۲ در مسابقه رفت را از دست داده و تبدیل به سومین تیم انگلیسی ناکام در لیگ قهرمانان شدند.

دلایل ناکامی سریالی انگلیسی‌ها در لیگ قهرمانان؟
نمایش موناکو مقابل منچستر سیتی طی مسابقه رفت به همگان نشان داد که شاگردان لئوناردو ژاردیم قادر به دردسر انداختن سیتیزن ها هستند. همه پیش بینی ها نیز درست از آب در آمد و موناکو حتی در غیاب رادامل فالکائو، تیم پُر ستاره و چند صد میلیون دلاری منچستر سیتی را به زانو در آورد و مجموعاً ۶ گل را درون دروازه این تیم قرار داد. عجیب این که شاگردان گواردیولا طی یک ساعت نخست بازی، حتی یک شوت داخل چارچوب دروازه حریف نزدند!

موناکو در سرتاسر مسابقه برگشت به جز دقایقی از نیمه دوم، تیم حاکم بر توپ و میدان بود و منچستر سیتی به جز تک گلی که به ثمر رساند، عملا هیچ حرفی برای گفتن نداشت. منچستر سیتی فصل گذشته با مانوئل پیگرینی به مرحله نیمه نهایی رسید و اگر چه مقابل رئال مادرید تسلیم شد، ولی نتایج آبرومندانه ای گرفت. ناکامی منچستر سیتی نشان داد که گواردیولا برای ارتقاء نتایج تیمش، نیاز مبرم به ایجاد تغییرات به ویژه در خط دفاعی دارد.

دلایل ناکامی سریالی انگلیسی‌ها در لیگ قهرمانان؟

اگر حساب لستر سیتی و درخشش دور از انتظار این تیم در لیگ قهرمانان را جدا کنیم، هر سال از قدرت باشگاه های انگلیسی در اروپا کاسته می شود. مطابق قوانین یوفا از سال ۲۰۱۸ به بعد، سهمیه چهار لیگ معتبر اروپایی با اعمال ضرایب مختلف، دچار تغییر خواهد شد. در حال حاضر، سهمیه انگلستان ۴ تیم بوده و در رتبه بندی باشگاهی یوفا، در مکان سوم حضور دارد. چه بسا با ادامه این نتایج ضعیف باشگاه های انگلیسی، تعداد سهمیه لیگ برتر در اروپا دچار کاهش شده و به کشورهای دیگر از جمله ایتالیا یا فرانسه تعلیق بگیرد.

تعداد تیم های باشگاهی هر کشور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا طی ۵ سال گذشته، معیار بررسی این سهمیه ها است. از ۴۰ تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا طی ۵ سال گذشته، ۱۵ تیم اسپانیایی، ۹ تیم آلمانی، ۶ تیم فرانسوی و فقط ۴ تیم انگلیسی حضور دارند. فراموش نکنیم که حدود یک دهه قبل، لیگ قهرمانان اروپا در تسخیر باشگاه های انگلیسی بود و بارها شاهد حضور باشگاه های لیگ برتر در مرحله نیمه نهایی و حتی فینال های کاملاً انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا بودیم.

دلایل ناکامی سریالی انگلیسی‌ها در لیگ قهرمانان؟

چلسی و منچستر یونایتد در آن سال های طلایی، سردمدار لیگ برتر در اروپا بودند. اگر ناکامی های تاتنهام و منچستر سیتی را ناشی از تجربه کم آنها در اروپا بدانیم، توجیه شکست های سریالی آرسنال بسیار دشوار و پیچیده است. چگونه می توان شکست ۱۰-۲ آرسنال مقابل بایرن مونیخ را با توجه به تجربه و سابقه توپچی ها پذیرفت؟ آرسنال یکی از معدود باشگاه های اروپایی بوده که حضور مداوم در لیگ قهرمانان اروپا طی ۲۰ سال اخیر داشته است.

دلایل ناکامی سریالی انگلیسی‌ها در لیگ قهرمانان؟

فارغ از مصادیق مختلف همچون تاتنهام، آرسنال، منچستر سیتی و ...، باید دلایل کلی تری را برای ناکامی باشگاه های انگلیس در لیگ قهرمانان اروپا جستجو کرد. بسیاری از ناظران خارجی معتقدند که عدم وجود تعطیلات زمستانی یکی از معضلات اساسی در فوتبال انگلستان بوده و موجب افت شدید باشگاه های این کشور به ویژه در نیم فصل دوم می شود. اگر هم صحت چنین استدلالی را بپذیریم، این پرسش مطرح می شود که فشردگی مسابقات و عدم وجود تعطیلات زمستانی یک پدیده جدید در فوتبال انگلستان نیست و با وجود همین برنامه ریزی فشرده، باشگاه هایی مانند منچستر یونایتد، چلسی و لیورپول حدود یک دهه قبل در فوتبال اروپا قدرت نمایی می کردند.

در قرعه کشی مرحله بعد لیگ قهرمانان اروپا، شاید بسیاری از باشگاه های بزرگ بی میل نباشند که به مصاف لستر سیتی تنها نماینده باقی مانده و مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس بروند که همین مسئله نیز یک نوع سر شکستگی برای فوتبال این کشور خواهد بود. البته جیجی بوفون دروازه بان یوونتوس می گوید که وی علاقه ای به قرعه لستر سیتی نداشته ولی بعید به نظر می رسد که سایر بزرگان اروپا نیز با بوفون هم عقیده باشند. چه بسا اگر منچستر سیتی صعود می کرد، آسان ترین قرعه برای لستر سیتی نیز برخورد با همین تیم بود!

دلایل ناکامی سریالی انگلیسی‌ها در لیگ قهرمانان؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج