۴۹۹۷۰۷
۱۴ نظر
۵۰۰۴
۱۴ نظر
۵۰۰۴
پ

غول جاده ها بیدار شد

رییس پلیس‌راه راهور ناجا از افزایش ۲۰ درصدی سفرها در مقایسه با مدت مشابه پارسال و کشته شدن ۵۰ نفر از هموطنان در تصادفات جاده ای در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

خبرآنلاین: رییس پلیس‌راه راهور ناجا از افزایش ۲۰ درصدی سفرها در مقایسه با مدت مشابه پارسال و کشته شدن ۵۰ نفر از هموطنان در تصادفات جاده ای در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

سردار محمد حسین حمیدی ا اشاره به افزایش ۲۰ درصدی ترددها از آغاز طرح نوروزی تا کنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: به علت توزیع سفرها با هیچ گونه گره ترافیکی روبرو نبوده‌ایم و ترافیک در جاده ها، پرحجم اما روان است.

وی با اشاره به این که در ۴۸ ساعت گذشته ۴۰۰ تن در تصادفات جاده‌ای مجروح شدند، افزود: خستگی، خواب آلودگی، سبقت و سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ از علل اصلی این تصادفات بوده است.

رییس پلیس‌راه راهور ناجا با اشاره به این که خستگی و خواب آلودگی در تعطیلات نوروز عامل ۴۰ درصد تصادفات است افزود: با وجود اینکه امسال تعطیلات نوروزی زودتر آغاز شد و رانندگان زمان مناسبی برای سفر داشتند، متاسفانه برخی رانندگان با عجله و شتاب تصادفات مرگباری را رقم زدند.

وی خط قرمز پلیس را تخلفات حادثه‌ساز بویژه سبقت و سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ و راست عنوان کرد و گفت: تجهیزات کنترلی و دوربین های هوشمند پلیس در مقایسه با نوروز پارسال افزایش یافته است و تلاش می‌کنیم رفتارهای پرخطر رانندگان به طور جدی رصد شده و با متخلفان برخورد شود.

رییس پلیس‌راه راهور ناجا با اشاره به این که برابر ابلاغ صورت گرفته توقیف ۷۲ ساعته خودرو رانندگان پرخطر، نمرات منفی و جریمه ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی در انتظار رانندگان پرخطر است.

وی به مسافران توصیه کرد که با همین شیب ملایم سفرها را ادامه دهند تا در دور رفت به لحاظ حجم ترافیک مشکل و محدودیتی بوجود نیاید.

به گفته رییس پلیس‌راه راهور ناجا توزیع سفرها تاکنون به گونه‌ای بوده که حتی محورهای کوهستانی مانند کرج - چالوس گرچه روز گذشته پیش‌بینی برای یکطرفه شدن آنها صورت گرفته بود، اما هیچ گونه محدودیت ترافیکی در آنها اعمال نشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      والا فکر کنم مردم ما احتیاج به دشمن ندارن با ای
      ن وضع رانندگی همه همدیگر رو می کشن واقعا از مسعولان خواهش می کنم یه فکر اساسی برای درست شدن فرهنگ رانندگی مردم بکنن

    • بدون نام

      حالا بیایید و به خدمت نرفته ها هم با تشویق گواهینامه بدید اون گواهینامه نیست برگ فوت هست

    • بدون نام

      تنها مشکل فرهنگ رانندگی در ایران نیست بلکه تمام ماشینهای داخلی از کیفیت بسیار ضعیف و قیمت بالا در بازار موجود است

    • nima

      اقا یا خانم بی نام 15:20
      یعنی مشکل تصادفات با گواهینامه نگرفتن مشمولین خدمت حل میشه ؟ شما اصلا میدونین در سال چند هزار نفر به دلیل همین قانون بی اساس به دلیل تصادف و نداشتن خسارت و یا دیه زندانی می شوند ؟ مگر می شود جوانی که در آستانه ازدواجه را از داشتن خودرو منع کرد ؟
      جوانان مملکت ما واسه حقوق 930 هزار تومانی شرکتی 2سال از جوونیشون را بذارند و بروند کفش واکس بزنند ؟
      من خودم 23 سالمه ، صبح ساعت 9 تا ساعت 6 میرم سرکار روزی 50 هم درآمد دارم ، مگه مغز خر خوردم 2سال برم خدمت واسه روزی 31 تومن .

    • علی

      فقط تکیه کردن روی بحث فرهنگ رانندگی خودرو و جاده فراموش شده

    • بدون نام

      اتومببل بی کیفیت! جاده غیر ایمن!راننده بی احتیاط!پلیس ناتوان! حاصل کشتار....!!؟

    • بدون نام

      نیما جون کجا کار میکنی دست ما را هم بگیر اگر عشق رانندگی هستی با ۵۵سال از دوره جبهه پایه یک دارم ولی درامدم اندازه شما نیست حاضرم بیام شاگردی . قبول میکنی دست مارا هم بگیری در حجره بابا

    • بدون نام

      چرا صدا وسیما اینقدر مردم راتشویق به مسافرت میکند
      من نه وسیله مناسبی دارم ،نه وضعیت مالی مناسب،اما از بس تلویزیون روی سفرها مانور میدهند خانواده ام مرا تحت فشار قرار داده اند که الا و باالا باید بریم مسافرت !!!

    • بدون نام

      من به عنوان یه هموطن که یه پیکان دارم عرض میکنم که متاسفانه تمام هموطنای من که پیکان به بالاسوارمیشن مثل پرایدپژو سمندو...انگارماشین رابا لاین سبقت جاده خریدند.باورکنیدهم تولاین سبقت میرم ازپانصدمتری چراغ میزنندکه پیکانِ لگن بکش کنارمن دارم میام.قشنگ معلومه ازرفتاروحرکاتشون.پس بدونیدماایرانیهاجنبه ماشین پیکان به بالاسوارشدن رانداریم.پس حقمونه که درسال هزاران کشته توجاده هاداشته باشیم.من پانزده ساله پیکان سوارم وهمه جای ایران راهم رفتم بدون حتی اتفاقی.چون سرعت استانداردتو این جاده های افتضاح ایران هشتادیانودبیشترنیست

    • رضا110

      خیلی از راننده ها واقعا رعایت نمیکنند وبه محض اینکه در خطی که میروند با سدی مواجه میشن اصلا تحمل لحظه ای کم کردن سرعت را ندارن فورا کج میکنند فرقی هم نداره راست یا چپ .وبعضی از راننده ها کفر ادم را در میارن ومثلا یه مسیر کلا خطکشی را بین دوچرخ ماشین میندازن ومیرن وقتی بهشون علامت میدی یا بوق میزنی نا راحت میشن وعکس العمل بدتری نشان میدن مثلا سرعت را زیاد ومیپیچن جلو ماشینت .ای کاش زورکی هم که شده به اینها درس بین دوخط رانتدگی کردن را یاد بدن

    • بدون نام

      دفاع ازکشور وظيفه تمام مردان ايرانه تونيما که نمي خاي خدمت بري حقته گواهينامه هم بهت ندن نفست ازجاي گرم بلنده سي سال پيش نوجوانان 14 ساله رفتند ازکشوردفاع کردند حالا توترسو وبزدل ازخدمت سربازي که وظيفته سربارميزني

    • محمد سلطان

      آقا نیما خودت فهمیدی چی گفتی!؟ نه جدا درامد تو مربوطه به خدمت رفتن یا نرفتن من خودم 22سالمه وروزی 300هزار تومان درامد دارم خدمتم رفتم! خب ربطش به گواهینامه چیه؟ اول باید طرز تفکر را درست کرد بعد رفت دنبال گواهینامه و....!

    • حمیدباصفا

      هیچکدوم ازاین دلایلی که آوردید وآوردنددرست نیست همه تصادفات گذشته از نقص فنی خودرو وجاده ها یه علت مهم واساسی داره"گوش دادن وتبعیت از خر درون"

    • بدون نام

      محمد سلطان تو دیگه ترکوندی .... روزی 300

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج