۴۹۹۸۹۵
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

ناکارآمدترین گران قیمت‌های دنیا

پول همیشه قرار نیست ضامن موفقیت یک بازیکن در هر باشگاهی باشد. تاریخ فوتبال دنیا همیشه پر از گران قیمت های بی مصرف بوده است.

جام جم آنلاین: به نقل از اسپورتز کیدا، پول همیشه قرار نیست ضامن موفقیت یک بازیکن در هر باشگاهی باشد. تاریخ فوتبال دنیا همیشه پر از گران قیمت های بی مصرف بوده است.

یک باشگاه حرفه ای با صرف هزینه ای بسیار کلان و با برنامه ریزی های از پیش تعیین شده اقدام به خرید بازیکن می کند. سرمایه گذاری کلان بر روی یک بازیکن در اکثر موارد منجر به نتایج بسیار مثبتی می شود ، همانند کریستیانو رونالدو، نیمار و یا زین الدین زیدان. اما در این میان بازیکنانی پیدا می شوند که فقط به فاصله چند ماه از ژست های مختلفشان جلوی دوربین های عکاسان در هنگام انعقاد قرارداد به بی مصرف ترین بازیکنان تیم خود تبدیل می شوند. از این دست بی مصرف ها در تاریخ فوتبال دنیا کم نبوده اند. اما در میان همه این خریدهای بی فرجام به چهار مورد می پردازیم....

پل پوگبا (۱۰۵ میلیون پوند)

ناکارآمدترین گران قیمت‌های دنیا

گذشت شش ماه از خرید این بازیکن سیه چرده فرانسوی از سوی منچستریونایتد زمان مناسبی است تا در مورد او قضاوت داشته باشیم. پوگبای 24 ساله در حالی از یوونتوس راهی منچستریونایتد شد که پیش از این هم سابقه بازی کردن در منچستریونایتد را داشت. او با 105 میلیون پوند هم اکنون گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال دنیاست و رکورد قبلی را که در اختیار گرث بیل بود شکست. اما پوگبا در این شش ماه یک بازیکن معمولی بوده است. حتی نمی توان به او لقب ستاره داد. پوگبا قرار بود کسی باشد که توپ طلای فوتبال دنیا را می برد اما اکنون حتی سایه ای هم از پوگبای یوونتوس نیست.


دنیلسون ( 25 میلیون پوند)

ناکارآمدترین گران قیمت‌های دنیا

هفت سالی می شود که دنیلسون دی الیویرا آراخو برزیلی که با نام خلاصه دنیلسون شناخته می شود از فوتبال خداحافظی کرده. او از سال ۹۸ تا ۲۰۰۵ برای تیم رئال بتیس بازی کرد و در این مدت برای مدت زمان کوتاهی به فلامینگوی برزیل منتقل شد. او در سال ۹۸ با انتقال از سائوپائولو به رئال بتیس که ۲۵ میلیون پوند هزینه در بر داشت به گران ترین بازیکن تاریخ تبدیل شد هر چند که این رکورد در سال های بعد بارها شکست. البته بتیس با این خرید تمام آن پول را به جوی آب ریخت. دنیلسون هر چند هفت سال در این باشگاه حضور داشت اما هرگز یک ستاره نبود جز در موارد بسیار خاص و نادر. او به واقع یکی از بدترین خریدهای تاریخ است.


رحیم استرلینگ (۴۴ میلیون پوند)

ناکارآمدترین گران قیمت‌های دنیا

یکی دیگر از بی مصرف های گران قیمت تاریخ فوتبال کسی نیست جز رحیم استرلینگ که هم اکنون در منچسترسیتی بازی می کند. او پانزدهمین بازیکن گران قیمت تاریخ فوتبال دنیاست. رحیم در سال 2015 و با وجود مخالفت شدید هواداران لیورپول راهی منچسترسیتی شد. او دومین فصل خود را در منچسترسیتی سپری می کند اما تا اکنون هرگز در حد و اندازه یک بازیکن 44 میلیون پوندی نبوده است.


کاکا (56 میلیون پوند)

ناکارآمدترین گران قیمت‌های دنیا

او در سال ۲۰۰۹ از میلان به رئال مادرید منتقل شد تا به درخشش خود در فوتبال دنیا ادامه بدهد اما این انتقال بسیار اشتباه و بی فرجام بود. اما این ستاره برزیلی که در سال ۲۰۰۷ جایزه بهترین بازیکن سال جهان را از آن خود کرده بود، ۱۸۰ درجه بازدهی متفاوتی نسبت به دوران درخشش‌اش در جمع قرمزپوشان میلانی در این تیم مادریدی ارائه داد. او واقعا می تواند نماد بدترین خریدهای تاریخ فوتبال باشد. کاکا حتی پس از جدایی از رئال مادرید هرگز نتوانست موفقیت و درخشش گذشته خود را تکرار کند.


فرناندو تورس (۵۰ میلیون پوند)

ناکارآمدترین گران قیمت‌های دنیا

فرناندو تورس یا همان "ال‌نینو"ی اسپانیایی ها در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۱ با رقم سنگین ۵۰ میلیون پوندی از لیورپول به چلسی پیوست تا چهارمین فوتبالیست گرانقیمت لیگ جزیره لقب بگیرد و رومن آبرامویچ مالک میلیاردر آبی پوشان لندنی در اندیشه خود به افتخارآفرینی های این تیم فکر کند، اما غافل از اینکه این ستاره اسپانیایی، تنها بار مالی برای وی داشته و خریدی شرم‌آور محسوب می شود. او در گلزنی ناکام بود و یکی از بدترین خریدهای فوتبال دنیا محسوب می شود. او اکنون بازیکن تیم اتلتیکومادرید است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاکا خیلی بیشتر از اون پول می ارزید حیف که مصدوم شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج