جاباما
۵۰۰۰۳۴
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

دیدنی های ایران در بهار، دیدنی ترند

بهار فصل سفر است. مثل همیشه شمال و شهرهای بزرگ اولین انتخاب همه ماست. دلیل این انتخاب هم شاید عدم اشراف ما به جاذبه‌های عظیم طبیعی کشور و همچنین گریز از سفر پرخرج است.

روزنامه شرق: بهار فصل سفر است. مثل همیشه شمال و شهرهای بزرگ اولین انتخاب همه ماست. دلیل این انتخاب هم شاید عدم اشراف ما به جاذبه‌های عظیم طبیعی کشور و همچنین گریز از سفر پرخرج است.
شاید همه این اتفاق ها برای این باشد که ما ارزان سفرکردن را خوب یاد نگرفته‌ایم. انتخاب مسیرهای مختلف رسیدن به مقصد و منتهی‌نكردن همه راه‌ها به پرواز، استفاده از قطار و اتوبوس برای رسیدن به مقصد می‌تواند کاهش چشمگیری در هزینه‌هایتان داشته باشد. آن وقت می‌توانید زیبایی‌های بی‌حدوحصر را تجربه کنید. در ادامه به صورت نمونه درباره زیبایی‌های برخی استان‌ها سخن خواهیم گفت.
گشت‌های دریایی خلیج‌فارس در استان بوشهر

دیدن آبی بی‌نظیر دریای خلیج فارس، مردمی ميهمان‌دوست و ساده و با محبت، اماکن تاریخی غنی و نخلستان‌های پربار از جاذبه طبیعی و گردشگری استان بوشهر است.
دیدنی های ایران در بهار، دیدنی ترند
بافت تاریخی بوشهر از دیگر جاذبه‌های گردشگری استان است که در بخش‌های مختلف آن، ازجمله عمارت‌ها و موزه‌ها، برنامه‌های آیینی و موسیقی اجرا می‌شود. شهرهای استان بوشهر به فاصله‌های دو تا چهار ساعت از یکدیگر قرار دارند. موزه رئیسعلی دلواری، مبارز بزرگ این استان که در شهر دلوار قرار دارد، گورستان انگلیسی‌ها که شهر بوشهر است، نخلستان‌های برازجان و بندر زیبای گناوه و همچنین باقی‌مانده کاخ هخامنشی چرخاب که در برازجان قرار دارد از جاذبه‌های این استان است. در صورتی که دلتان بخواهد به بوشهر سفر کنید، با احتساب هزینه‌های هتل و گردش در شهر، جدا از هزینه رسیدن به مقصد می‌توانید با ٤٠٠ هزار تومان سه روز در بوشهر گردش کنید. رستوران‌های بی‌نظیر بوشهر را فراموش نکنید و حتما خوردن قیمه بوشهری را در برنامه‌هایتان قرار دهید.

استان سمنان

کویر، جنگل، مناطق خشک و بیابانی، مناطق سرسبز و جمیع اضداد طبیعت را یک‌جا می‌توان در مسافتی به ابعاد ٢٠ کیلومتر مربع در استان سمنان مشاهده کرد. طبیعت بکر و دست‌نخورده استان سمنان به تنهایی در شهرستان‌های این استان نیز جالب توجه است، به‌طوری‌که با سفر به شهر سمنان و سپس به شهمیرزاد و مهدیشهر می‌توان تجربه دو آب و هوای متفاوت را با طی کمتر از ٢٠ کیلومتر داشت. در شهرستان شاهرود نیز که «جنگل ابر» آن زبانزد همه است، می‌توان در مناطق رضاآباد و خارتوران، طی مسیر در مناطق کویری را تجربه کرد. استان سمنان دارای بیش از هزار اثر تاریخی شناسایی‌شده است كه ٧١٨ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به‌ثبت رسیده است. اگر مقصد سفرتان جنگل ابر باشد، پیشنهاد ما انتخاب تورهای مسافرتی زمینی به این جنگل بی‌نظیر است و برای یک سفر دوروزه با اتوبوس به جنگل ابر با احتساب هزینه‌های خورد و خوراک که به عهده تور انتخابی شماست، پرداخت مبلغ ١٥٠ هزار تومان کفایت خواهد کرد.
دیدنی های ایران در بهار، دیدنی ترند

کرمانشاه، سرزمین کوهستان‌های پرغرور

کرمانشاه یکی از مقاصد گردشگری بسیار زیبا در ایران است که هنوز چندان‌که باید دیده نشده است.این روزها شهرت بیستون را کرمانشاه می‌برد. خوردن دنده‌کباب اصل کرمانشاهی در حاشیه دریاچه، پای کتیبه بیستون، در ایام بهاری می‌تواند خاطره‌ساز باشد.
این استان دیدنی‌های کمتر شناخته‌ای هم دارد که شاید زیباتر از بیستون و پُرشورتر از عشق فرهاد به شیرین باشند. نمونه‌اش شهر قصر شیرین است، شهری که با نخلستان‌هایش که پشت یک کوه بلند واقع شده، یادآور سال‌ها مقاومت مردمان این دیار در دفاع‌مقدس است. در سال‌های اخیر هم این شهر مقصد گردشگری راهیان نور شده است. اما شاید در این میان منطقه زیبای «دالاهو» جزء مرموزترین مناطق گردشگری استان کرمانشاه باشد. دالاهو منطقه‌ای است سرسبز با آب‌های خروشان. طبیعتی بی‌نظیر دارد. مردمانش خون‌گرم‌اند و برخوردار از فرهنگی غنی. این منطقه همراه با ده‌ها اثر تاریخی و باستانی مجموعه‌ای کم‌نظیر برای گردشگری فراهم كرده است.
دیدنی های ایران در بهار، دیدنی ترند
زیباترین بخش منطقه دالاهو «ریجاب» یا، به‌گویش محلی، «ریژآو» است: چشمه‌ساران و رودخانه‌های پرآب و زلال در کنار گل‌های رنگارنگ در کوهستانی سرسبز که نامش در گویش محلی «ریزش آب» معنی می‌دهد، چون ریزش آب در این منطقه بسیار است. یکی از دیدنی‌ها در منطقه دالاهو دره «سرخه‌لیزه» است که آثاری از عصر ساسانیان در آن دیده می‌شود. این دره در ۲۵کیلومتری شهر سرپل‌ذهاب واقع شده است. در کنار این دره، «قلعه ساسانیان» قرار دارد که در نوع خود در ایران بی‌نظیر است، اما کمتر شناخته‌شده است. از دیگر مناطق بسیار زیبا در نزدیکی دالاهو، طاق «گرا»ست؛ این طاق از سالم‌ترین آثار باستانی ایران است که آن هم کمتر دیده شده، اما چشم هر گردشگری را به خود خیره خواهد کرد. البته دیدنی‌های استان کرمانشاه به اینجا ختم نمی‌شود. اگر به ‌سمت غرب و مرز برویم، وارد منطقه «اورامانات» می‌شویم؛ کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده اورامان پناهگاهِ طبیعی روستاهای پلکانی است که معماری سنگ‌چین آنها بی‌نظیر است.
رودخانه سیروان در پیچاپیچ کوهستان جاری شده است و روستاهای مختلفی در حاشیه آن شکل گرفته‌اند که هر کدامشان به‌تنهایی یک جاذبه عمده گردشگری هستند، روستاهایی ازجمله نودشه، شرکان، سرپیر، کاله، رودبر، بلبر، ژیوار، ناو، نوین! البته اگر گذرتان به کرمانشاه افتاد حتما سری به مسجد شافعی‌های این شهر زیبا بزنید. هزینه سفر هوایی دوروزه به کرمانشاه با انتخاب هتل‌های ارزان‌قیمت برای دو شب یک خانواده سه‌نفره حداقل ٨٠٠ هزار تومان خواهد بود.

یزد دیار شگفتی‌ها و بادگیرها

یزد یک موزه زنده از معماری است که چشم هر گردشگر و مسافری را به خود خیره می‌کند. شهری با معماری باشکوه مساجدش که در میان بادگیرها و قنات احاطه شده‌اند. یزد یکی از بهترین شهرهای خشتی جهان است که آن را می‌توان یکی از درخشان‌ترین میراث‌های فرهنگی در ادوار مختلف تاریخی ایران دانست. شهری که چشم‌انداز بادگیرهایش در خاطره‌ها می‌ماند. مسجد جامع کبیر یزد، مجموعه امیر چخماق، بقعه دوازده امام، زندان اسکندر، مجموعه حمام خان و بازار خان، خانه لاری‌ها، موزه آینه و روشنایی، همه اینها در کنار خانه‌های قدیمی و تاریخی یزد و بازار سرپوشیده‌اش می‌توانند ساعت‌ها شما را با خود به اعماق تاریخ مردمان آن سرزمین ببرند. در شهرهای كویری استان یزد قنات‌ها حکم شریان‌های حیاتی زندگی را دارند. قنات‌هایی که هزاران سال پیش تمدنی بزرگ را در دل کویر بنا نهاده‌اند. این روزها مهندسی شگفت‌انگیز آن مسحور‌کننده است.
قنات‌های زیبای شهر اردکان نمونه‌ای بی‌بدیل از مهندسی آب در هزاران سال گذشته بود. در سفر به یزد حتما سری به باغ دولت‌آباد بزنید تا ببینید چگونه اراده انسان‌ها می‌تواند در دل کویر سرسبزی به بار بیاورد. این باغ یكی از باغ‌های معروف ایرانی است كه در زمان محمدتقی خان (دوره زندیه) طراحی و ساخته شده است. این باغ از قناتی به همین نام مشروب می‌شود و جریان آب در باغ، استخوان‌بندی طراحی آن را تشكیل می‌دهد. این باغ الگویی برای تمام یزدی‌های مهاجر به دیگر شهرهای ایران شد تا بعدها باغ‌های مشابه‌ای را طراحی کنند. در این بین شاید یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری استان یزد، زیارتگاه پیر چَک‌چَک یا چکچکو است که یکی از اماکن مهم زرتشتیان محسوب می‌شود.
دیدنی های ایران در بهار، دیدنی ترند
این زیارتگاه که زرتشتیان به آن پیرسبز نیز می‌گویند، نزدیک شهرستان اردکان در کوه‌های میان اردکان و انجیره قرار دارد. این بنای تاریخی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی‌اش شگفت‌انگیز است. ناگهان در دل کویر بی‌آب و علف کوهستانی سرسبز با چشمه‌ای زلال می‌بینید. پیرچک‌چک محلی است که در آن آب و آتش و کوهستان و باد با هم پیوند خورده‌اند. در بالای این کوهستان چشمه‌ای وجود دارد که در پای آن آتش‌های مقدس همواره روشن است و چشم‌انداز وسیعی دارد. در دامنه کوه اقامتگاه‌هایی ساخته شده که به آنها «خیله» می‌گویند. در داخل یکی از اتاق‌ها چاهی به ژرفای بیش از ۵۰ متر وجود دارد. نمی‌شود به یزد رفت و ميهمان‌ خانه‌های تاریخی‌اش نشد، به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفر به یزد حتما سری به کاروان‌سراهایی که تبدیل به مسافرخانه شده‌اند بزنید. برای یک شب سفر به یزد حداقل به ٢٠٠ هزار تومان نیاز خواهید داشت.

سفرکردن، عنصر جداناشدنی بهار است، می‌شود با هزینه‌های کمتر سفر کرد، از قطار و اتوبوس برای رسیدن به مقصد استفاده کرد و خوش گذراند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رعنا

      بنظرم خرم اباد وشهر کرد خیلی تو فصل بهار زیباس...و مثال زدنی نیست

    • اورمیه آذربایجان

      از دیار آذربایجان شهر زیبای اورمیه دیدن کنید
      یاشاسین آذربایجان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج